fredag 7. juni 2013

*NORDKAPP*

bilde lastet ned fra nettet
Denne koften er det flere som har etterlyst og nå har dere jammen hjulpet meg med å finne både bilder og oppskrift. Tusen takk! Det er så gøy å ha dere med på denne Koftejakten vår!

"Oda" hadde på seg Nordkappkoften i serien "Hjem" på Nrk i flere episoder og Sandnes garn serverer oss oppskriften. Se hvor stor forskjell farger kan gjøre i en oppskrift! Her kan man jo trikse og mikse som man vil. 
_________________________________________________________________________________
*Nordkappkoften*
Oppskrift: 

_________________________________________________________________________________

9 kommentarer:

  1. Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget bloggen din via gurolaga.blogspot.com , og jeg må bare si at jeg er SÅ glad for koftejakten! Jeg skal jammen dra hjem til hjemgården i sommer og grave på loftet. Kanskje dukker det en skatt opp? Takk for inspirasjon! Kofta er jo et virkelig flott plagg, som så absolutt burde tas mer frem i lyset Ü

    SvarSlett
  2. Jeg havde en magen til da jeg var barn ( ca. 13 år). Vh Lykke

    SvarSlett
  3. Aaaah. Hvordan skal man velge hvilken kofte man skal strikke!!! Det er så mange fine! Og så alt for kort tid til å strikke.

    SvarSlett
  4. Så gøy at du fant den! Hun Oda har jo hatt så mange fine kofter og gensre i serien, en av grunnene til at jeg har sett den, hi hi!

    SvarSlett
  5. Denne fikk jeg lyst til å strikke!! Først og fremst fordi den faktisk har raglan-felling - da slipper man å klippe opp for ermehull - DET er nemlig noe herk;) Det du sier om at farger gjør en kjempeforskjell er i alle fall tydelig her - ville aldri drømt om at det var samme kofta på Oda som i oppskrifta...! Hmmmm... kanskje det skal bli årets sommerstrikketøy....? Ha en fin søndag, her striregner det....

    SvarSlett
  6. Hurra, så gøy at du fant ut av dette. Jeg synes den gule kofta er så fin. Genialt med raglan-felling også kofta er mer behagelig å ha på synes jeg.

    SvarSlett
  7. Denne jakken strikket jeg og ga min søster som 40-årsgave i mai. Den ble virkelig fin og hvis noen er interessert i å se hvordan den ser ut er det bare å stikke innom her.

    SvarSlett
  8. Fin koftejakt! Nordkapp mønsteret er nok ikke det som er brukt på Oda sin jakke, sjekk begynnelsen på mønsteret ;-)

    SvarSlett
  9. Nydelig kofte, den må nok strikkes og i akkurat de flotte fargene også !

    SvarSlett

Takk for at du ønsker å kommentere på dette innlegget!

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Trykk for Anonym
3)Publiser kommentaren

*Kommentaren må bli godkjent før den legges ut på bloggen, det vil derfor gå litt tid før den vises.