onsdag 6. mai 2009

Praktiske løsninger.../ Practical solutions...
























Tusen takk for noen overveldende dager her inne med dere! Dere likte stuen min. Så koselig!! (Jeg var seriøst redd for å vise "rotekroken" min.) Og da var det jo helt utrolig med alle disse kun oppmuntrende kommentarene fra dere!!!!
Jeg har ikke rukket å stikke innom alle sammen, men hjertens tusen takk for deres engasjement her inne på min blogg!


Thank you so much for some overwhelming days here in this blogworld with you! You liked my livingroom. That`s so cool! (I was really afraid of showing this part of the room. It`s so many things here...) But now I`m glad I did. So much encouragements. Thank you, thank you!
























Som dere nå vet, har jeg mange ting på liten plass (sofakroken) og her gjelder det å komme på gode praktiske løsninger.

When you have a lot of things in a small area, you have to come up with some good practical solutions.
























Jeg har plassert to gamle kofferter oppe på en av spisestuestolene. Det er ikke så praktisk med alle stolene rundt bordet slik det står til vanlig, men får man flere gjester er stolen "lett tilgjengelig".

Two old suitcases on a chair from my dining-room. I don`t have space to have all the chairs around the table, so I have this one here if I need more chairs to the guests.
























Ikke veldig vanskelig å få tak i slike gamle kofferter. Syns alltid jeg kommer over noen på loppis og markeder. Det er ikke alltid de er like hele og fine da...
























Men da kan man jo male dem! Denne har jeg malt sort.

I have painted this one black.

























Kuule detaljer inne i den brune kofferten. Og så klart ligger ikke disse her bare til pynt....

Cool details inside.
























Her er det ypperlig plass til mange cd`er. De jeg ikke bruker så ofte, får ligge trygt og godt oppi her. Her gjelder det å utnytte plassen og man kan ikke la slike rom stå tomme!!

I use the suitcases to preserve my cd`s.
























Oppå koffertene ligger et serveringsbrett som jeg kjøpte på Fretez. Det var "deilig" lilla.... Hoi!... Men med et par hvite malingstrøk, følte det seg mer velkommen i min stue.

A board who I have painted white and put a french text on.

























Hadde et ark med fransk skrift på. Det limte jeg på med decoupage.



















Alternative lysestaker til telysene.

Alternative for candles.



















Foto: L-jo

Jeg har fått en del spørsmål om det nye skapet mitt som jeg viste dere i går. Jeg kan fortelle dere at det er et nytt skap laget av kun gamle materialer.

Og det er et eksemplar på et sortiment som snart kommer for salg!!
!!
(Jeg kan informere dere mer senere!!)


1000 takk for alle gode ord. Jeg setter så pris på å holde på med dette sammen med dere! Dere har så mange gode idèer og fine ting å la seg inspirere av!
Takk til alle jeg nå "kjenner" her inne og alle andre som titter inn i bloggen min!!!

Ønsker dere en velsignet god dag!
Klem fra L- jo

35 kommentarer:

  1. Smart og stilig...
    ikke en kombinasjon å forakte!!
    Alltid lekre bilder...
    Ha en super flottings dag du også!
    Klem G-C

    SvarSlett
  2. Praktiske løsninger må man ha! synes nesten det aldri blir nok lagring og oppbevaring jeg! Kjempefan av stuen din. Ser såå koselig ut å sitte der med kaffekoppen:)

    SvarSlett
  3. Jag är också ute efter ett par fina gamle kofferter. Syns det är så fint till förvaring! Liker dine veldig.

    Ha det fint!

    SvarSlett
  4. Good morning Liv! I love to use vintage suitcases this way too....attractive and practical!....and when I look at them it makes me feel like I'm packed to go on an exotic vacation! (like to visit my friend Liv!) I am not surprised that so many people loved your living room....you are very talented at creating a beautiful atmosphere! I hope you have a wonderful day! Be well, Laura

    SvarSlett
  5. det er nesten som jeg mister pusten når jeg ser alle bildene og tingene dine! du har så mye! gjennomført og stemingsfullt. ønsker deg også en flott dag.

    SvarSlett
  6. ÅÅåå! Så masse fint å sjå her hjå deg no etter at eg "kom inn att i det gode selskap"!! Frykteleg frustrerande å sjå at det er nye innlegg rundt om og IKKJE komma seg inn for ein titt.. du er eit oppkomme av inspirasjon,det må eg berre sei.
    Koffertar har eg også tatt i bruk (gamle arva etter pappa),det er både fint og praktisk.
    Ha ein strålande dag:0)

    SvarSlett
  7. Har en kamerat som laget en "kommode" av gamle kofferter, bildet minnet meg om det.
    Smart oppbevaring!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Herlig maksimalistisk stue!
    Den er full av sjarm, full av fine ting og full av gode idèer for oss som ser bildene...
    Tusen takk for herlig inspirasjon!

    Vet du, jeg har farmors gamle picnik-koffert stående på gangen - TOM! Synd og skam... Må finne noe å fylle den med straks!

    Ha det godt!
    Klem Marit

    SvarSlett
  9. Du har det sååå sjarmerende i hjemmet ditt, kjempekos å titte på bildene! Jeg lager ikke sjablongene selv, kjøper dem inn av leverandør i Danmark:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  10. En slik stabel har jeg som nattbord. Syntes det er riktig så praktisk.

    SvarSlett
  11. Oppbevaringsplasser blir det visst aldri nok av!? Er stadig på jakt etter noe(n) som også fungerer estetisk...ikke alltid like lett:o/
    Foreldrene mine har en del fint, men de vil jo ikke kvitte seg med ting enda;o)

    (Synes stua er kjempekoselig jeg også btw!)

    SvarSlett
  12. Jeg falt for det skapet du har laget, fikk ideer til å gjøre noe slikt jeg også. Det var virkelig flott.

    SvarSlett
  13. Virkelig smart og vakkert... har selv noen slike kofferter som får ligge fremme..gjemmer på litt av hvert i de.. Men likte ideen om å ha de på et bvord. kommer bedre frem da...

    skapet ditt var råfint..

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  14. Du er utrolig flink til å finne smarte og stilige løsninger. Det har vert så kjekt å se på bildene fra stua di. Det e' så fint ! Eg har ein slik gammal koffert eg også (brun), den står oppå ei stor golvhylle på arbeidsrommet og er full i tegninger fra alle i familien, noen gamle skolebøker også. ha ein fin dag.

    SvarSlett
  15. Hello,

    I love the detail in your photographs and your home is delightful.

    Thank you for visiting and commenting on my blog.

    Marie x

    SvarSlett
  16. vakkert skap :) du har så masse fint!!!!

    SvarSlett
  17. Ja slike gamle kofferter er stilige,,,,fulle av sjarm og historie,,,,
    Lurt og legge cd"er i en slik koffert...
    Ha en fin kveld.
    Anne

    SvarSlett
  18. du har alltid nydelig bilder og det er så inspirerendes å komme inn her. Jeg får rett å slett lyst på noe nytt hver gang: Lurt med de skjønne gammle koffertene og virkelig bruke tomrommet i dem;) Ønsker deg en nydelig onsdagskveld:) klem monica

    SvarSlett
  19. ja da er du heldig.jeg har lett etter en sånn koffert lenge..men jeg finner ingen...
    Heldige du
    klem fra meg

    SvarSlett
  20. Vilka smarta ide'er du kommer med när man bor trångt, gamla resväskor är ju dessutom väldigt vackra. ,Det lilla skåpet var helt underbart gulligt.
    Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  21. Du viser så mye fint!!
    Koffertløsningen var flott, artig med slike gamle kofferter!
    Ha en fin uke videre.. Klem J.

    SvarSlett
  22. Butikken ligger øvert på Møllenberg i Trondheim.
    Åpningstider og veibeskrivelse finner du på
    http://tinesshopblogspot.com
    Hjertelig velkommen!

    SvarSlett
  23. Hej vännen min!
    Jag förstår känslan av att man inte vill visa allt i sitt hem...man vill ju visa det man tror kan inspirera andra. Men inte hade du behövt vara orolig för att vi inte skulle gilla "rotekroken" din (gud så gulligt det låter på Norska *fniss*).
    Ditt hem är fantastiskt!

    Å vilka vackra resväskor du har till förvaring! Jag har blivit så sugen på att leta efter sådana på loppis jag med :)

    Ha det bra tjejen!
    Kraaam, Carina

    SvarSlett
  24. Artig med de gamle koffertene da! Så du hadde lagt igjen en kommentar på siden vår med et spørsmål..(beklager at det har tatt så lang tid å svare..) men ja, det er en type bladsukkulent, kalt echeveria. Sukkulenter er ekstra greie å ha med å gjøre. P.g.a. de kraftige stenglene og bladene kan den nemlig lagre vann i disse, hvilket gjør at men ikke trenger vanne dem så ofte..;)

    SvarSlett
  25. Hei hei!

    ),O
    lö,)
    l),
    l
    Det har nettopp gått opp for meg hvorfor bloggen din heter Livs Lyst, og ikke Livslyst!

    Elsker fremdeldes stilen din!!

    Klem fra meg!!!

    SvarSlett
  26. Gratulerer! Du vant det store bildet i give-awayen min. Kjempefint om du kan maile meg navn og adresse på creme@creme.no, så skal jeg sende premien til deg.
    Ha en super ettermiddag og helg:)
    Klem Ragnhild:)

    SvarSlett
  27. Syns det var stilig med den koffert stabelen jeg. Veldig oversiktelig og ryddig også : )

    SvarSlett
  28. Du forjener jo alle kommentarene. Du har jo en knallkoselig stue, og jeg la jo igjen kommentar til deg som seg hør og bør når jeg kommer over noe jeg liker.

    Sånne kofferter er stilige. Jeg har sett endel som legger dem fram til pynt slik du har gjort. Jeg har ikke koffert ala dette, men ønsker meg en. så jeg holder jo utkikk på loppiser etter en sånn.

    Ha en fin torsdagskveld. Klem fra Minmill

    SvarSlett
  29. Heia Liv!
    Først,gratulerer deg med den kjempe flotte gevinsten frå Creme de la Creme :-))) Du vann som godt fortjent!!!
    Å du,du har så masse tøffe ting,å så masse smarte løysingar du at eg blir stum av begeistring her...sukk!!
    Eg har 1 sånn koffert eg som eg arva etter min bestefar,opp i den er eit gammalt gammalt film kamera,sånn som ein må sveive i gang:-))Det må eg ta fram igjen no når ungane har blitt store;)Måtte gjøyme det på loftet når dei var små,dei ville leike med det heile tida,var spennande da:-)))
    Ja.Ja...Eg ser så fram,og gledar meg til ditt neste innlegg Liv!!
    I morgå er det jammen fredag igjen..puh!
    Ha ein fin kveld!God klem!

    SvarSlett
  30. Kule kofferter :o)
    Bildene er inspirerende som alltid!!

    Jeg tenkte jeg skulle bruke vesken selv - ble veldig fornøyd med den. Har fått noen forespørsler om jeg vil sy flere - kjempegøy!!


    Ha en fortsatt fin kveld!!

    klem

    SvarSlett
  31. Kjempe kul måte å ta vare på cd'ene på. Og de kan jo forsvinne ut av markedet om ikke så altfor lenge.
    Spennede med det skapet:)

    Kos deg i kveld:)

    SvarSlett
  32. Du er bare kjempeflink-har lyst på det meste i innlegget ditt! Kjempe-lekkert skap:-)
    God helg,klem Hege.

    SvarSlett
  33. så flotte kofferter.. og herlige bilder som alltid du:)

    ha en flott dag :)

    SvarSlett
  34. Heia Liv!
    HmHm...no trudde eg at du kom eit nytt innlegg,så spent:-)Men det var det samme som kom opp...:o)
    Ja.Ja...eg ventar i spenning litt lenger da:)
    Ha ein fin dag og ei helg!Klem

    SvarSlett