mandag 23. mai 2011

FRA TEGNINGER PÅ PAPIR TIL SPADE I JORD

Som nevnt tidligere har jeg blitt voldsomt inspirert av nrk-programmet Kjærelighetshagen og jeg har satt meg ned med både penn og papir for kanskje å tegne ned noen idèer til vår hage også. Hverken Thomas eller jeg har særlig stor erfaring og her må det rett og slett prøves og feiles. Så på lørdag brettet vi opp ermene og var klare for å sette spaden i jorden i vår egen lille flekk av en kjærlighetshage ;O) Den er litt skrå og heller nedover mot huset, vi har derfor gravd et lite platå helt øverst i hagen og der har vi lagt naturskifer (som vi selv har plukket) i et nokså fint mønster syns vi. Rundt har vi sådd (de største) lilla syrinbuskene vi fant hos gartneren og sammen med dem en hel haug med hvite brudespirea`er. Så har vi med tid og stunder et håp om å få et litt usjenert sted å sitte. Det tar nok ikke lang tid før det dukker opp noen hvite stoler eller slikt her, men først skal vi så litt plen. Denne "kroken" skal nemlig gå så naturlig som mulig i ett med resten av hagen. Jeg tror dette kan bli et skikkelig koselig sted å sitte og se på utsikten over elven!

9 kommentarer:

  1. Oioioi så fin og koselig plass dette blir!
    Skikkelig idyllisk, og i grunn ganske romantisk også synes jeg. =) Så flinke dere er!

    Ha en super uke.
    Klem

    SvarSlett
  2. En ekte kjærlighetshage du har fått deg her. Virkelig flott og en smule romantisk må jeg si. Gleder meg til å se flere bilder fra hagen fremover. Hilsen Lilli

    SvarSlett
  3. Kjempe flott naturstein dere har plukket! Blir nok en veldig koselig plass, det der! :)

    Klem Mari

    SvarSlett
  4. Hei Liv, det så skikkelig profft ut! Og det blir helt sikkert kjempefint. Gleder meg til å se flere bilder etterhvert som stedet skrider frem :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig herlig!
    :betatt:

    -monica-

    SvarSlett
  6. Lykken på jord er å kunne skape sin egen hage!! Du har mye å glede deg til :-)

    SvarSlett
  7. Hei Liv!!

    Så koslig dere har gjort det:)Her blir det nok en koslig plass å sitte når det vokser ut blomster her!!

    Fikk lev landlig i posten i dag,kjempe fin sommer reportasje du hadde laget,nydelige bilder:)

    Ha en fin ny uke:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. Superfint! Vi holder også på å planlegge hagen og syrinbusker og brudespirea står høyt på ønskelisten..:) Det kommer sikkert til å bli en nydelig plass å sitte..:)

    SvarSlett
  9. Så spennende prosjekt dere har
    Ett artig program, har sett litt på det og er helt imponert over hva de får til
    Skulle gjerne hatt et besøk av de

    SvarSlett