mandag 15. august 2011

SISTE REST AV SOMMEREN... men!

 Jeg plukker med meg siste rest av sommeren inn. 
Hver dag i sommer har det stått en eller annen blomst i dette glasset på badet.
Blomster plukket inn fra hagen.

 Nå i helga har jeg jobbet med høst-reportasjer og vi må vel snart innse at det lir på...
Men høsten har heldigvis mye godt å tilby og jeg gleder meg til å vise dere noen 
koselige hint fra reportasjen som ble til i helga!

På det vesle "badet" vårt under trappen er det enkelt innredet.
Et rom inspirert av 50-60-tallet. (Det var da det ble toalett INNE i huset her.)

 
På veggen henger et veldig enkelt, men herlig speil med stor affeksjonsverdi for meg.
Speilet hang i Eldhuset på gården til Bestemor og Bestefar.
Bestefar sin bror - Onkel Håkon - bodde der.
Det var dette speilet han brukte da han barberte seg.
Det hang over utslagsvasken på kjøkkenet.

 Nå henger det her hos oss og som dere ser klemmer Thomas og jeg 
fortsatt likt på tannkremtuben ;O)

Vil du se mer fra vårt vesle bad under trappen?
Sjekk ut LIVS STIL og BAD oppe i rullgardinen.

10 kommentarer:

  1. Å, et sånt speil har jeg også på badet mitt, bare at der kan man "løfte" opp den stålkanten som er rundt. Et likt medisinskap har vi på "lilledoen", det hang på badet før vi pusset opp. Nå skal badet få et gammelt 50 el. 60-talls "medisinskap" som er etter svigerforeldrene mine.
    Kos deg med reportasjer. Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Nydelig lite bad dere har!
    *sverme*

    Og her hadde vi høst nesten hele forrige uke, men denne uka har sommeren bestemt seg for en siste krampetrekning. Og godt er det :)

    Klem og en finfin ny uke til deg!
    Signe

    SvarSlett
  3. Kjempe koselig lite bad!! :) Husker det speilet fra jeg var liten -hang på gården hos bestemor å bestefar... SÅ koselig! :)

    SvarSlett
  4. Vakre bilder! Og utrolig koselig lite toalett. Elsker den fargen!

    SvarSlett
  5. Hei! Dette var morsomt. Akkurat eit slikt speil har eg og på min "lilledo". Og ei slik bøtte med dorullar også... Har forresten mange slike speil på lur, ettersom det var slike på alle rom mens det var full pensjonatdrift her.

    SvarSlett
  6. Kjempekoselig med gamle saker som man knytter gode minner til :) Enkelt og vakkert pyntet speil, med blomstene og den fine nostalgisk tannkremtuben :)

    Snakker om gamle tider....i går fant vi et skjult rom i kjelleren på Fossestua vår (anno 1906)!!!

    Se dagens innlegg om nysjerrigheten ble pirret litt ;)

    Ønsker deg og dine en riktig fin dag!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  7. Ja, gjerne. Dine bilder er nydelige!

    SvarSlett
  8. Hei Liv! Nydelige bilder du viser, som alltid! :-) Har stadig kikket innom deg i sommer, men blir ikke alltid tid til en kommentar! Håper du har hatt gode sommerdager, og jeg håper også vi har noen igjen, før høsten kommer skikkelig! :-) Ha en fin kveld! KLEM

    SvarSlett
  9. For ett kult bad:)
    Ha en flott kveld

    Klem fra Lill

    SvarSlett
  10. Jeg elsker dette lille nostalgiske badet deres..

    å tenk at dere klmmer likt av tuben.. Ett irritasjonsmoment mindre ;-) hehe..

    klem fra Astri

    SvarSlett