lørdag 6. mars 2010

MITT BIDRAG TIL SPISEPLASS-KONKURRANSEN PÅ NIB

Jeg må jo bli med jeg også! Nå har jeg i alle fall to kjøkken og blogge fra, men det ble min spiseplass denne gangen. Det kan jo fort være at dette blir en av de siste "reportasjene" fra dette lille kjøkkenet.

Her inne er det nesten bare gjenbruksmøbler og ting.
(Det er det jo forresten i hele dette huset. For det er det beste jeg får! )
* Gammel hvitmalt sprinkelbenk (arvet)
* Kjøkkenbordet er kjøpt brukt fra en skomaker
* Stolene er gode og gamle originalfargede fra gården til Bestemor og Bestefar (arvet)
* Ryen (jeg elsker gamle pastellfargede ryer!!) er kjøpt i bruktbutikk

 
På gamle krydderhyller og i små skap finner man det man trenger på et kjøkken. 

This is from my kitchen. There is a contest going on on Nib. So I`m joining with these pictures from my kitchen!
Inne i disse åpne skapene står også mange gjenbruksting. Ting som stadig er i bruk. 
(Det kan du se av at hyllene er litt tomme her og der... det er nok litt oppvask på benken under tenker jeg.... Hmf!)
 
Litt pynt må det også være, og på Tila-skapet mitt henger en røff, men koselig krans.

 
Hadde det ikke vært for at jeg har så mange ting jeg er glad i, skulle jeg hatt det like enkelt som på dette bordet. Jeg syns det er umåtelig vakkert når det er litt "fattigslig" møblert. 

* En liten praktisk lysestake i smijern. 
* En ny avlegger. 
* En enkel sukkersekk har blitt duk og på bordet står også bakebollen klar. 
 
Jeg har vist mange bilder her fra dette kjøkkenet før. Og kunne du tenkt deg å se mer, er det bare å trykke KITCHEN-knappen under Livs Lyst-headingen helt øverst på bloggen og blad deg nedover.

Ønsker dere gode dager til vi knottes igjen! ;O)

35 kommentarer:

  1. Wonderful pictures and a wonderful kitchen, i love your style!
    Nice greetings,
    Nina

    SvarSlett
  2. Nydelig!!!! Så lyst og trivelig, og med så mange detaljer uten at det ble noe "rot" ut av det :) Knall fint!

    SvarSlett
  3. For en lys og koselig spiseplass du har! :o)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint!!
    Tagsene er kjøpt...
    Ha en god helg.

    SvarSlett
  5. Så många fina saker i ditt kök!
    Matplatsen ser verkligen inbjudande ut!
    Lisa

    SvarSlett
  6. Innbydene kjøkken. Helt max. ;))

    SvarSlett
  7. ÅÅÅÅ, du har så utrolig koselig kjøkken! Har et gammelt hus fra 1922, med original innredning (som jo er blitt malt hvit selvfølgelig) og original spiseplass (som bestefar har laget på sløyden!), og pynter ofte med bare en pelargonium og en enkel lysestake for eksempel. men likevel: sliter med å få det lunt og trivelig! Så all ære til deg, som får det til!

    SvarSlett
  8. Kjempekoselig kjøkken! Jeg likte det virkelig. Koselig, sjarmerende,lunt!

    SvarSlett
  9. Kjempekoseleg kjøkkenkrok☺ Du er so flink å bruke det gamle brukte på ein fiiiin måte☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  10. Kjempe koselig ;) kunne mer enn gjerne tatt en kaffe lamme deg her ;)
    kose deg i helga.. Stor klem fra susi!

    SvarSlett
  11. En kjempekoselig kjøkkenkrok du har!!
    Her vil jeg gjerne sittet å nytt en kopp kaffe....og bare kikket på de gamle sakene :o)
    flott bidrag!!

    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  12. Nydelig! :)


    Flotte bilder av et flott rom!

    håper du har en god helg.

    Vibeke ♥

    SvarSlett
  13. Å vad fint du har hemma i ditt kök.
    Kram Lotta

    SvarSlett
  14. Helt nydelig.. og kjempekoselig :)))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  15. Helt nydelig.. og kjempekoselig :)))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  16. Tack för att du kikade in hos mig och lämnade en kommentar.
    Åh, vilket trevligt och mysigt hem ni har!
    Nu måste jag kika mera på er fina blogg och bara njuta.
    Ha det gott.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  17. Heisann :) Kjempe fine bilder igjenn.
    Jeg liker stilen din kjempe godt.
    Har noen få gamle ting selv, å de er jeg glad i.
    Ha en fin Lørdags kveld :)
    Klem Elin

    SvarSlett
  18. Utruleg kosleg spiseplass:)

    Klem frå Ann

    SvarSlett
  19. Kjøkkenet ditt er overkoseleg. Inspirerande!

    SvarSlett
  20. For et supernusselig kjøkken, alt det gamle gir jo slik en sjarm, flotte bilder!

    SvarSlett
  21. Eg er berre så begeistra for stilen din! Nydeleg spiseplass!!!

    SvarSlett
  22. Rett og slett bare kjempekoselig!!!

    SvarSlett
  23. Det er jo bare helt vidunderlig herligt.. Nydelig, klem

    SvarSlett
  24. Du har et utrolig koselig og stemingsfullt kjøkken.
    hilsen Anita s

    SvarSlett
  25. Gurimalla, du har det bare så VAKKERT! Jeg finner ikke ord! Annet enn: WOW ... :)

    SvarSlett
  26. ÅÅå ditt kjøkken er bare så superkoselig og sjarmerende Liv..kunne flyttet rett inn dit..liker de gamle sjarmerende tingene dine..

    klem Kerstin

    SvarSlett
  27. Så fint, innbydende og koselig kjøkken! Jeg får en følelse av å være på kjøkkenet til oldemor en tidlig morgen :-)
    Klem

    SvarSlett
  28. Så koselig spiseplass, fikk lyst til å sette meg ned med påske-egget og slappe av:)

    Fin start på den nye uken til deg.
    Klemmer

    SvarSlett
  29. For en koselig spisekrok du har da...! Den likte jeg! Mye gammelt og brukt..flotttt.

    SvarSlett
  30. Hei og takk for kjempekoselig kommentar.Må bare si at ditt krypinn er så utrolig koselig.Har kikka litt igjennom bloggen og skal si du har mange flotte ting. Ang butikken min så ligger den ikke på Anvik.Jeg starta i fjor og ligger ved Nevlunghavn.Skilt står v/veien du kjører mot Stavern fra Helgeroa. Kanskje vi sees? Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  31. Hei Liv!
    Spiseplassen din er noe av det koseligste jeg vet, og jeg vil stemme på deg, helt klart!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  32. Tror aldri jeg har sett vakrere spiseplass, jeg. Du er heldig som har så mange vakre ting, samt evnen til å sette de perfekt sammen :-)

    SvarSlett
  33. En spiseplass helt etter mitt hjerte, med de skjønne krakkene (slike har jeg to av på mitt kjøkken også) og blomsterpottene i vinduet. Kjempetrivelig :)

    Hilsen Lisemoren

    SvarSlett