tirsdag 1. juni 2010

MIN INSPIRASJON - MIN DRØM

Inspirasjon. -Ja, hva er egentlig det?
Det er mye som inspirerer meg. Her på Livs Lyst har jeg stor fokus på det NORSKE. Det tradisjonelle norske inspirerer meg mer enn noe annet.
Men av og til er det spennende å se litt over grensen også:

1*  Til utenlandske interiørblader:
Noen ganger er det nydelig å sette seg ned og bla igjennom et interiørblad for å skaffe seg noen nye idèer. 
 Tips fra meg:
 Jeg leser ofte et interiørblad før jeg skal vaske og rydde. Da får jeg så mange inspirerende idèer til hus og hjem. Bakdelen er jo at det kan ta litt tid å bli ferdig med vasken, når man både henger opp andre gardiner og ommøblerer i samme slengen... hihi.. Men så blir det koselig da!

Men det er mer å hente i utlandet:

2* Folk som følger sine drømmer:
Tidlig etter at jeg begynte å blogge her på Livs Lyst, kom jeg i kontakt med ei god dame fra Sverige.
Hun heter Carina og har fulgt sin drøm! Siden har jeg også fått kontakt med Anna. Carina og Anna har tatt "skjeen i egen hånd" og satt i gang med å lage reportasjer til interiørblader. Carina tar bilder, Anna skriver. Og gjett om de gjør en bra jobb! Deres reportasjer kan du blant annet få en smakebit av i det nye bladet du ser på bildene over.

 Carinas vakre blogg: MADE IN PERSBO
Annas vakre blogg: MY LOVELY THINGS

Det er så fantastisk koselig at denne bloggingen har bragt med seg nye bekjentskaper! Jeg blir så inspirert av både Carina og Anna. De har jammen fulgt sin drøm. Og er med på å oppfylle min! ;O)

Etter at jeg satte i gang med Livs Lyst har mange ting blitt endret. Jeg har fått muligheten til å dyrke min interesse for interiør på et helt annet nivå. Dessuten ligger det spennende ting fremover og jeg vil gripe sjansene jeg får til å oppfylle mine drømmer.
For drømmer gjør man da!!!

Mens jeg drømmer videre, prøver vi å få ting på plass hos Thomas. Selv om en del ting er i orden, gjenstår det mye... Dessuten har vi et bryllup å planlegge og gjennomføre, og det nærmer seg, det nærmer seg!!


Følger du drømmen din??

15 kommentarer:

  1. Hei, god morgen!!
    Jeg har ikke vært så flink til å lytte til min indre stemme, og fulgt mine drømmer. Men nå føler jeg kanskje at det på tide:-)
    Men jeg har jo fått oppfyllt mange av mine drømmer da, har jo både mann og tre flotte barn;-)...
    Men nå er kanskje tiden inne for at Kristin skal følge sin drøm, og ta det videre på den kreative biten... så følg med ;-)
    Ha en fin dag, og drøm videre/eller lev drømmen videre!!

    Kristin

    SvarSlett
  2. Hei Liv! Godt å lese, og vakre bilder! Eg har same framgangsmåte som du, sluker nokre fine blad, og setter i gang å vaske og rydde ;) Bloggen min vart til i tider der eg var langt nede. Navnet Draumesidene, eller Elin sine draumesider, som dei heitte fyrst, kom til for at eg ville fantaserer igjen, drøyme, skape... Kreativiteten hadde reist frå meg etter årevis med sjukdom og sorg. Det er snart eitt år sidan eg prøvde meg på blogging for fyrste gong, og det har skjedd så utruleg mykje positivt langsmed vegen etterpå. I oktober kom eg i gang offentleg. Og eg byrja å smile igjen før jul... Livet har ofte mange motbakkar, men eg har funne ut, at det er vi sjølve som ofte velger korleis vi skal kome oss opp desse bakkane. Eg har eit langt stykke igjen, men håper å kome meg ut i arbeid igjen i løpet av hausten. Og det har dukka opp jobbtilbod p.g.a.bloggen. Lykke til Liv, med dine draumar! Og ikkje minst bryllupsplanlegginga :)

    God klem frå Elin!

    SvarSlett
  3. Å bo på gården var min drøm siden jeg var barn. Heldigvis ble min mann overbevist om at det var lurt. Ja, det var nok ikke det verken økonomisk eller arbeidsmessig, men du verden så hyggelig.
    Du har forøvrig en hyggelig blogg.

    SvarSlett
  4. Hej kära vän!

    Å så överraskad och glad jag blev när jag såg att du skrivit om mig och Anna i bloggen din!
    Det är verkligen fantastiskt med de nya vänner som man får genom bloggandet. En stor bonus som jag inte hade räknat med när jag började.

    Det ska bli så roligt den dag vi kommer att mötas IRL också! :)

    Mängder av kärlek till dig rara Liv!
    Kram, Carina

    SvarSlett
  5. Hei Liv:)
    Så fint skrevet, jeg kjenner meg veldig igjen i masse av det.. Alle bekjentskapene, og ikke minst forespørsler, som helt sikkert aldri hadde dukket opp, om det ikke var for bloggverdenen...
    Og ja, det er veldig viktig å følge sine drømmer, og man må jo bare ta sjansen å prøve:)

    Nå kan jeg tenke meg du er spent på bryllupet...??
    Vi har i et i helgen, og skal i ei i slutten av denne måneden også:)
    Hvilken dato var det igjen??

    Ønsker deg en fin dag i sola,
    klem fra meg

    SvarSlett
  6. hva skal jeg si ? Jeg har jo fått oppfylt drømmen sånn sett, har fått 5 flotte gutter ( ønsker meg flere) og har fått bygget ett stort fint hus,har en mann jeg elsker og har vært gift med i 10 år. Har det flott !!
    Men tid til meg selv har jeg ikke i det hele tatt, har virkelig gitt avkall på det når jeg fikk flere barn. og hobbyer er egentlig ikke tid til nå, men det kommer vel en tid der jeg og kan sysle med ting og tang. Regner med at du ikke har noen barn enda ? Men da kommer en ny tid, veldig fin tid det og. Ellers driver jeg med det jeg får tid til innimellom alt som skal gjøres av nødvendige ting.
    Du har bare såååå koselig stue, og jeg og elsker bolster-striper !! Du er flink !

    SvarSlett
  7. Er nok ikke helt ny nei. Har hatt bloggen i to år nå på mai!
    Ikke så greit å orientere seg, kommer så mange nye til hele tiden.
    God kveld
    Kristin

    SvarSlett
  8. Så flott innlegg! Tusen takk for gode ord og vakre bilder. Jeg har fått oppfylt noen av mine drømmer, og jeg håper at det ikke er slutt enda. - Drømmene gjør livet verdt å leve. Noen ganger skal de oppfylles, andre ganger går de over eller endrer seg. Livet er en spennende reise:-) Ønsker deg lykke til med dine drømmer! Klem fra Laila

    SvarSlett
  9. Så fint sagt!
    Blogging gir meg også så mye.

    Og du, veldig godt tips ang. lesing av interiørblader før man rydder. Det skal testes!
    Klem, Sølvi

    SvarSlett
  10. Flott innlegg!
    Det er viktig å følge sine drømmer! Prøver å gjøre dette hver eneste dag. Livet mitt nå er virkelig en drøm, med hus og en fantastisk kjæreste og en rar/søt liten hund. Så etterhvert kan jeg fokusere på karriere drømmen.. Og har ingen tvil på at den også blir oppfylt en dag!

    Klem Madelén

    SvarSlett
  11. Dette med drømmer er vanskelige saker. Filosoferte over det samme sev for noen dager siden, og konkluderte med at jeg er en real pingle, haha.

    Lykke til med alt som ligger foran :-)

    Busteklem

    SvarSlett
  12. Så nydelige bilder - som alltid! Og jeg er helt enig med deg om å følge drømmer, håper du følger dine! Lykke til videre med bryllupsforberedelsene!:) Klem Heidi

    SvarSlett
  13. Nyyydelig blogg. Her kommer jeg innom mange ganger til....
    Ble faktisk så inspirert av yndlingsplassen din i sola-innlegget ditt, at jeg har bestemt meg for å lage en slik sjablonng; 'Velkommen! Sitt ned', til å ha på veggen over den hvite utebenken min :) :) :)


    klem

    SvarSlett
  14. Hej Vännen!
    Åh vilket fint inlägg! Tack gulliga du!!

    Du är en stor inspiratör du med!Allt du gör är vackert. Ser så fram emot att träffa dig och Tomas!!

    Ert hem är så vackert. Tänk nu står ni snart inför bröllop!
    Jag har varit gift i 16 år den 23 juli, och jag älskar min man lika mycket nu som då!!

    Ja, att följa sin dröm, det är ett härligt steg. Många gånger känns det som ett väldigt stort steg, men vågar man bara ta ett steg ut i det okända så går det bra!!

    Lycka till med din dröm!!

    kram Anna mylovelythings

    SvarSlett
  15. Hei hei Liv:)

    Ja drømmer er lov:) Man må jo tilslutt følge de også. "den som intet våger, intet vinner" er det ikke sånn da?

    Lykke til med planlegging av bryllup:) Gleder meg til å se bilder.

    Nyt dagen,
    Klem fra Janne!

    SvarSlett