onsdag 13. oktober 2010

VI PUSSER OPP LEILIGHETEN FOR SALG

Husker dere dette rommet? Det var her jeg blogget fra i starten. Mitt første ordentlige hjem. Etter å ha studert både her og der i vårt langstrakte land, syns jeg det var nydelig å komme hjem igjen. Kjøpe noe eget. Et hjem med hage. Et sted jeg kunne sette tannbørsten. Og la den stå... Jeg var så lei av å "bo i koffert". Og jeg som brant inne med så mange møbler og gamle ting jeg hadde spart på i mange år. Da var det godt å finne et hjem til dem også. Jeg pusset opp leiligheten helt fra bunn. Til og med badet måtte totalrenoveres. Du kan lese mer om det ved å trykke på Aftenpostens reportasje litt lenger ned i høyre kolonne her på LIVS LYST. 

Og nå har jeg altså forlatt mitt lille hjem. Flyttet inn i et gammelt hus med Thomas istedet. Og jeg lover at det ikke er "en dårlig erstatning"!! Men litt rart er det også, å skulle forlate det man har lagt så mye tid ned i. 

 Nå har nemlig tiden for å selge leiligheten kommet. Men helt vannvittig - vi må male nesten alt sammen igjen. Utrolig hvor fort vegger og tak blir sotet av stearinlys (mulig litt i overkant mange stearinlys...) og vedfyring. I går malte vi både tak og vegger i stuen og det ble satt opp tapet der. Dere ser en liten flik av den her på de nederste dårlig opplyste bildene. Thomas satte inn ny dør til badet. Jeg hadde en sort "tegne-med-kritt-på-døra-"dør. Men den var i elendig forfatning... og nå blir det så fint med nye lyse furudører inntil det lyse gulvet og de lyse veggene. Vi jobber på spreng om dagen for å få den ferdig til salg i nærmeste fremtid. Så flere HELT-FERDIG-bilder kommer snart!

5 kommentarer:

  1. stilig, gleder meg til å se klar for salg:)

    klem Birgitte

    SvarSlett
  2. Hei Liv!
    Skal si dere har mye å henge fingrene i! Både i gammel leilighet og "nytt" hus. Det er jo alltid litt rart når livet skifter litt retning... Men noe må man jo slippe tak på, slev for oss samlere...Lykke til både her og der!
    Maren fra Reme

    SvarSlett
  3. Å det var et gjenkjennelig scenario! Har nettopp mekket og pusset på vårt første hus selv for så å legge det ut for salg. Litt rart, men utrolig spennende også!!!

    SvarSlett
  4. lykke til med salg av leilighet!!!!

    klem klem

    SvarSlett
  5. Herlig!
    Her beskriver du meg ordrett!!
    "bo i bag og pakke ned tannbørsten".
    Jeg måtte til og med nevne deg og tannbørsten i kveldens innlegg på bloggen min!

    :)
    Ha en fin kveld!

    mvh Bergfrua

    SvarSlett