søndag 5. desember 2010

DEILIG VINTERTEPPE


 Var innpå det i går og svinger en tur innom det i dag også: fuskepels. Jeg fikk et grovt
"pels"-teppe av min Ma for mange år siden og hver vinter kommer det frem. Det luner
så godt og så tar jeg liksom litt vinter og snø inn også. Teppet minner jo om en snødekt mark.
På bordet ligger en hvit duk med røde bolsterstriper og i lysestakene har vi nå tent det andre
lys. I år har jeg rett og slett puttet kubbelys oppe i glass-skåler i forskjellige høyder. Den 
vesle kransen rundt kubbelyset flytter jeg over til riktig lys hver søndag i advent.

Her hos oss skaffer vi altså lunhet og varme i form av fusk og ekte pelser og varmen 
fra stearinlysene er også godt å ta med seg. Dessuten er det koselig å ha dem tent hele 
dagen nå. Det er ikke lenge det er lyst ute... men så er det desto koseligere inne!

8 kommentarer:

  1. Sjarmerende i hjemmet ditt, Liv! Et deilig, tykt gulvteppe. Falt også for duken med den røde stripen. Akkurat min stil også. Herlig bilde av stolen og teppe. Du kan, du. :)

    Hos meg er det pepperkakebakst i Ingeborgstua. :)

    SvarSlett
  2. Virkelig lunt og garantert herlig å sette føttene på:)

    Ha fortsatt fin adventskveld i den lune stua di:)

    SvarSlett
  3. Alltid god stemning hos deg!!Herlige bilder, flinke du:-)

    SvarSlett
  4. Hei Liv :)
    Har et sånt teppe vi også, men vi har det liggende på soverommet. Er deilig å sette nakne bein på dette :)
    Koselige bilder du viser, og den duken var kjempefin!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Du har det fint du!

    Ha en fin kveld videre. Flinke Liv!

    Klemmer Anine

    SvarSlett
  6. ååå...den duken var super fin!

    SvarSlett
  7. Så fint dere har det. Koselig teppe, og det minnet virkelig om en snødekket mark:) Ha en fin og varm førjulstid:)

    SvarSlett
  8. Kjempe-koselig, Liv!! ELSKER duken din! Hvor har du kjøpt den?

    STOR klem
    Anette:)

    SvarSlett