lørdag 5. februar 2011

VI HAR JO NESTEN BARE GAMMELT HER INNE.... most old things

God lørdag formiddag kjære alle besøkende på Livs Lyst!
Så koselig at du ville titte innom i dag. I dag tok jeg nemlig en titt inn på kjøkkenet
- gjennom kameralinsen - og da ser man liksom ting med litt andre øyne. Jeg begynte
å tenke på hva som er nytt og hva er gammelt her inne. Og jeg kom vel til at det jammen
ikke er mye nytt. Jeg skal prøve å oppsummere det her. På bildet over er altså dette nytt:

*Den grønne lille busken i den hollandske krukken. Tivoli-radioen. Kjøkkenhåndklær med
blå striper fra Ikea. Bakeforkle på knaggen. (Mandlene i Norgesglasset ;O). Hvit keramikk-
krukke med diverse nytt kjøkkenutstyr på benken. Krukken er fra HC. Salt og pepper-bøssene
er også nye. De har jeg fått i gave en gang. 
Ellers er alt gammelt og brukt. Hm... og jeg kan like det!

(Hvis dere ser nøye så ser dere at vi ikke er helt ferdige her inne. 
Men vi blogg-lesere er vel nokså gode på å fange stemningen i et bilde. Alt må ikke være perfekt. Sant?!)

Jeg ønsker at dere får en kjempe bra dag.
Unn deg selv noe du blir glad over! ;O) 
Det trenger ikke være hverken dyrt eller stort. Kanskje en telefon til en venn du savner? En tekopp i go`stolen. 
(Her ville jeg foretrukket caffe lattè, men det er greit;O) Eller gi en du er glad i en skikkelig god klem. 
Bare gjør noe som skaper gode følelser i deg. Det gir energi! ;O)
_______________________________________
English: I took a look in our kitchen today and I saw that we mostly have old and used things in this room. There are a few new things from different stores, but mostly there are things and funitures from second hand stores and flea markeds. I kind of like it - very much! ;O)

15 kommentarer:

  1. Du kan inte ana hur mycket jag gillar din stil, den är bara sååå smakfull att jag skulle kunna flytta in direkt utan att flyta på en enadste sak!!! Mari.

    SvarSlett
  2. Du har så fin blogg, Liv!

    SvarSlett
  3. Det er jo så KOSELIG med gammelt! Mye mer koselig enn nytt, synes jeg. Derfor har jeg mest gammelt også;)
    Stemningsfullt bilde!
    Og jeg skal ta deg på ordet; og unne meg noe jeg blir glad over!;D

    Ønsker deg også en finfin helg i ditt koselige hjem!!

    Klem, Janni

    SvarSlett
  4. Visst är det konstigt hur saker och ting ser annorlunda ut, ja ibland ändrar de nästan skepnad genom kameralinsen. Man tänker, va? är det där hos mej när man har lagt till bilderna på bloggen...
    Ditt hem är så vackert, precis i min smak och stil!
    Eija

    SvarSlett
  5. Gammelt skaper sjarm!! Du har så masse flotte ting! Ha en koselig lørdag! Klem

    SvarSlett
  6. Du tar så fine bilder!!

    Kjempefint hus dere har! Liker veldig godt alle de lyse duse fargene med treverk som kontraster!
    Knall:)

    Ha en fin lørdag!

    Nå fikk jeg veldig lyst på kaffe, så tror jeg skal ta en lengre pause i malinga og krype under pleddet i sofaen:)

    SvarSlett
  7. Kjempetrivelig med gamle ting: slik er vår filosofi her i Huset i skogen også, vi velger mye heller det gamle enn det nye!

    Ha en fortsatt god helg!

    Mvh
    Jana

    SvarSlett
  8. Nydelig kjøkken,trenger ikke noe nytt her med den gjennom førte stilen din,herlig..

    Nyt dagen du også!!

    Her blir det tapas aften med gode venner:)

    klem Linda:)

    SvarSlett
  9. Ni har ju det så mysigt :-) och det är ju så roligt att inreda med gammalt! Det ger så mycket mera liv till rummet. Skön helg!

    SvarSlett
  10. Sååå fint ! Jeg elsker å omgi meg med de gamle tingene i vårt gamle hus, men får innimellom høre det fra min yngste datter på 15 hvorfor vi bare har gamle ting :-)
    Det har nok blitt en livsstil, det å stadig jakte på det gamle og orginale :-)

    herlig blogg du har !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  11. Det er flott med gamle ting, hos deg er det virkelig nydelig ballansert med nye saker. Har endel gamle ting selv som jeg er veldig glad i:) Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  12. Kjempefint!!
    Jeg elsker gamle ting, jo mer brukt jo bedre sier jeg..har forresten lik krakk som deg på kjøkkenet, full av gamle lag med maling-herlig!!
    Ha en fin søndag
    Klem

    SvarSlett
  13. Koselig bilde .. vi er jo så glad i gamle ting ..de skaper den rette stemningen..

    Så koselig reptage du har laget...har kikka og lest den flere ganger..

    Du er flink er du =)

    SvarSlett
  14. Som du sa, så gjorde jeg... Jeg bakte deilige skillingsboller og inviterte mamma, pappa og lillebror på kaffe og fersk gjærbakst, så ble flere enn jeg glade! Bakte en stor deig, men det ble ikke nok igjen til å slenge i frysen gitt... :o)
    Flott blogg, og ha en fortreffelig søndag aften.

    SiriH

    SvarSlett
  15. Heldige du:).

    Du har så mye vakkert:)).

    Klems Sarita

    SvarSlett