fredag 3. juni 2011

SOVEROM SOM VEKKER MINNER?

 Her står den vet du. Den vesle vaskeservanten. Inne på gjesterommet, like ved den 
store skuvesengen. (Som en gang var fint årdret, men på 90-tallet måtte den tåle lutens 
harme og for å kompansere har jeg malt den hvit... jaja... Vi får se; kanskje jeg finner 
noen som kan ådre den igjen senere!?!)

 Jeg er stort begeistret for små fotskamler. Særlig de gamle og slitte og fargerike...
På sengen ligger et heklet sengeteppe som min Ma har gjort og i gardinstangen har Thomas
satt på strykejernledning på ei gammel arbeidslampe. Så kan gjesten lese på sengen ;O)

 Duse farger og gamle detaljer. Det gamle vaskefatet er av porselen og har en nydelig blå
ranke som dekor. Tila-skapet gjemmer på mange hemmeligheter og bolsterputene har jeg
sydd. Bildet over sengen "Kan du tala?" fant jeg i en bruktbutikk i Sverige og det er det 
skjønneste lille bilde. Jeg syns det er så herlig. Så her får det henge. Over gjestens hode ;O)

 Jeg liker det litt enkelt innredet. Hver ting skal ha verdi og få oppmerksomhet. Og kan dette
minne om et rom gjesten har vært i som liten (hos sin bestemor eller hos ei gammel tante) 
- ja da har jeg oppnådd det jeg ønsket. 

Jeg vil at vårt interiør skal vekke minner og gi gode følelser. 

Da gjenstår det bare å ønske dere fine dager. Mange har sikkert
langhelg og koser seg i friheten. Andre må jobbe... jaja. Vi har
det vel nokså greit uansett?! Vi knottes i alle fall ;O)

8 kommentarer:

  1. Hej Liv,
    Så mysigt! Rummer skulle ge mig ljusa minnen.
    Ha en fin helg.
    Kram Jenny

    SvarSlett
  2. Vi har det vel veldig greit uansett! :-) Deilig sommervær utenfor døra idag, minsten er allerede ute og løper med fotballen på plenen! :-)Ha en strålende dag, Liv!! Og bildene og gjesterommet er NYDELIGE!! KLEM

    SvarSlett
  3. Oioioi, du kan jammen inspirere!!! GOD SOMMERDAG TIL DEG!

    SvarSlett
  4. Lyst og trivelig Liv :)
    Liker stilen din.

    Klem Bentemora

    SvarSlett
  5. Så koselig!:-)Delikate farger hjemme hos deg,Liv!:-)Dessuten har jeg sansen for bolsterstripene dine:-) Klæm

    SvarSlett
  6. Fotskammelen er fantastisk !

    Og jeg må spørre: hva i all verden er å ådre?

    SvarSlett
  7. ÅÅÅh, så fint!! Herlige farger, herlig stemning! Du er så flink til å holde deg til denne stilen - må være supert å være gjest i et så nydelig rom! Likte veldig godt lampa!

    Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  8. I loved these pictures so much that I printed them and took them with me when I went to choose paint for my bedroom : )

    SvarSlett