fredag 25. november 2011

FLATBRØD I RAMME

Jeg ofret hele brudeparet i den gamle rammen for en oppskrift på flatbrød ;O)
Vi har en liten samling av gamle rammer liggende og det er genialt. 
Både titt og ofte har jeg fått bruk for dem. Jeg kjøper dem i bruktbutikker og har arvet noen.
I dag havnet den koselige og gulnede oppskriften inn i en av dem.


Jeg har jo fått helt dilla på å lage flatbrød. 
Det finnes mange oppskrifter og jeg blander ofte til min egen. 
Men det er fint å ha noe å gå ut i fra. Oppskriften her på bildet, gir maaange flatbrød.
Jeg bruker å blande en litt mindre deig. 
Dessuten lager jeg små leiver fordi det er så koselig å kunne ha dem på et fat på benken eller bordet.

***

Og med deilig peppersmøreost og litt paprika, så er luchen i boks.
Og skulle det bli suppe til middag, er flatbrødene perfekte!
For ikke å snakke om til spekemat. Nam nam!

4 kommentarer:

  1. jeg har laget flatbrød for første gang.....så oppskriften hos deg! :-) kjempegode!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Så koselig med oppskriften i rammen! Gamle rammer er jeg alltid på jakt etter, de er så fine og kan brukes til masse forskjellig.
    Kjenner jeg blir inspirert til å prøve meg på flatbrød selv, har takke og diverse kjevler/bakstepinner som lå igjen i Lunden...
    Ha en fin kveld :o)

    -mona

    SvarSlett