mandag 19. desember 2011

JULETRE FRA EGEN EIENDOM

For en fantastisk 4. søndag i advent!
Vi feiret den i solskinnet på gården vår. Det var herlig å komme opp dit igjen nå.
Vi var jo så spendt på hvordan det ville se ut med snødekkede bygninger. 
Nå hadde det ikke kommet så mye, men helt klart nok til å gi oss go`følelsen.

Jakten på juletreet.
Klart vi hadde lyst å finne ei koselig gran på vår egen eiendom i år.
Nå er det ikke så all verden mye å ta av i miniskogen vår, 
så vi får så noen juletrær etterhvert?? Men i alle fall: vi fant vi!
Og det treet kan jeg jo forestille meg vil dukke opp her på Livs Lyst når det har kommet vel i hus.

Det var en helt spesiell 4. søndag i advent. Vi kommer nok til å huske den.
Ma, Pa, Thomas og jeg satte oss rett i underkant av stabburet.
På skinn og med bål i umiddelbar nærhet. Vi kunne nesten kjenne solen stakk. 
- 3 grader var alt vi trengte å hamle opp med.
Skikkelig påskestemning i bakketoppen på gården vår. Herlig!

Det var to glade sjeler som kjørte hjemover med "selvplukket" juletre i lasten.
Nå gleder jeg meg til å få det på plass i huset og pynte det!

16 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, og jeg skjønner godt dere koste dere i solskinnet *S*
    Jeg er så svak for gamle murer. Tenk for en jobb det har vært å sette opp slike grunnmurer.
    Du får nok heller kjøpe noen små planter av gran, eller så kan du lete etter noen som har sådd seg selv og flytte dem til områder de vil vokse godt.
    Lykke til videre - Liv

    SvarSlett
  2. Hei høpp!!

    Så koselig vinter bilder fra gården DERES!!Gøy med det en kan bruke fra sin egen hus holdning.

    Ha en fin førjuls uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  3. Det er fint å finne gran på egen eiendom! :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Ååå, så kjempe-koselig! Herlige bilder:) Og stas å hente juletre fra egen tomt!!! Vi skal også hente tre i egen skog i dag - på hytta. Og pynting i av treet i kveld, så blir det jul i stua;) Koselig!




    Ha en fin siste adventuke - og en ritkig fiiin jul, Liv!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  5. Dette høres fantastisk koselig ut :)

    SvarSlett
  6. Såå koselig, gir gode minner fra barndommen! :-) Gleder meg til å se det ferdig pyntet! Ha en super dag, Liv! Klem

    SvarSlett
  7. Så härligt väder ni har haft! Här hos oss regnar det dag ut och dag in - vi kommer att få en "svart" jul verkar det som... Jag har inte så mycket julstämning att njuta av. :-(

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvarSlett
  8. Stemningen deres kan jeg nesten føle. Det er så morsomt å hugge sitt eget tre.
    Vi skal hugge vårt idag.

    Bente

    SvarSlett
  9. GRATULERER! En herlig oppkjøp for huset, landskap og miljø. Nyt den fortjente. Kisses
    Piola

    SvarSlett
  10. How exciting to cut your own tree from your own farm! I congratulate you. Have fun this week and make memories.

    SvarSlett
  11. Tenk å hente juletre fra egen tomt -det må være en god følelse! Et virkelig "kortreist" tre, ikke sant? ;o)Kommer til å følge med på gårdsoppussing og andre koselige ting på bloggen din framover også. Ønsker deg en fin og avslappende helg!
    Klem fra marit

    SvarSlett
  12. Härligt med en helt "egen" gran! Jag blir så imponerad av det fina timret och de enorma grundstenarna, vilket arbete att bygga upp husen, skönt att ni har tagit över egendomen. Så fint med snön, platsen ser ut att ligga i solläge, skönt.
    ♥ /Cia

    SvarSlett
  13. ...tolle Bilder, so viel Schnee, alles Liebe von Tatjana :-)).

    SvarSlett
  14. Så koselig at dere fant juletre i egen skog! Jeg har også hugget noen småtrær i skogen vår til jentene, men "hovedtreet" måtte vi i andres skog for å hugge - betalte for det altså ;o)
    I min ungdom hadde jeg sommerjobb som skogplanter, så om du trenger hjelp til å utvide skogen din får du bare si fra ;o))

    mona

    SvarSlett
  15. Härliga vyer! Betydligt trevligare väder hade ni när ni hämtade er gran än när vår gran hittades. Ha en bra julvecka!

    SvarSlett