søndag 30. desember 2012

JULEFRI

Så stille er det lenge siden det har vært på Livs Lyst, men det har både vært godt og nødvendig å ta helt julefri. Rolige dager med oppladning til et nytt og aktivt år. Julen har vært en fin tid med mange koselige familieselskaper, late dager i sofaen og en og annen tur ut i luften.

En tur til gården måtte vi få til og det ble å vasse i snø det siste stykket. Ingen hadde vært der oppe på en stund. Når man har god tid og bare er på "ferie", er det spennende å gå slik i snøen. Så mange dyrespor! Det er da vi skjønner hvor nært innpå dyrene vi er her oppe. 

Så koselig å se det vesle huset vårt dekket av snø. Da ser det ikke så uferdig ut som det egentlig er. Man får veldig lyst til å gå inn for å fyre litt og sette seg ned i varmen fra grua med en god tekopp. Bare synd det ikke er noen pipe på huset... enda...

Det var her jeg lagde "årets julekort". Foran stabburet. Litt mat til dyrene måtte vi jo ta med. Fugleneket fikk plass på stabburet og de røde eplene la jeg lenger ut på tunet. Man trenger jo ikke akkurat servere mysnene føde og ly her ved stabburet. Det er sikkert nok av dem der inne allerede... De får bare "danse på bordet" så lenge de kan. Når vi kommer oppover på ordentlig, skal det jammen bli andre boller!

***

Sakte men sikkert kommer jeg altså tilbake til Livs Lyst og alle dere koselige mennesker som stadig tar en tur innom. Det har som sagt vært fint med litt julefri, men nå er vi straks i gang igjen. 2013 og jeg er klar for både koftejakt, gårdsoppdateringer og tanker og ting her fra huset vårt i byen. Håper dere kan finne glede i å ta turen innom Livs Lyst fremover også!

Varme romjulstanker fra meg

19 kommentarer:

  1. Wonderful pictures
    Happy New Year
    Mari

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder fra gården deres!!
    Fikk riktig goood julestemning, selv om jula snart er over.
    Viktig å ta seg helt fri av og til, gleder meg til å se og lese i bloggen din også neste år, riktig godt nytt år, og takk for iår! :-)

    SvarSlett
  3. Takk for flotte bilder fra bygd og by.
    Nydelig stemning fra gården.Gleder meg til å følge deg i året som kommer:)

    SvarSlett
  4. Godt Nyttår til deg og den fine bloggen din. Gleder meg til å følge den i 2013. Tror sannelig jeg skal strikke meg ei kofte også:)
    Kari fra Trondheim

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenkt så gøy om du gjør det, Kari fra Trondheim!! Herlig!

      Slett
  5. KJÆRE LIV,
    takk for dine vakre innlegg... alltid mye fint å se og lese....
    ønsker deg alt mulig godt for 2013, gleder meg til å følge dere på gården.
    klem TOVE

    SvarSlett
  6. Takk for vakre bilder!
    Jeg gleder meg stort til å følge deg i 2013!
    God nyttårsfeiring!
    Hege

    SvarSlett
  7. Herlige bilder fra romjulsbesøket deres på gården!
    Jeg skjønner så godt at du gjerne kunne tenke deg å kose deg litt inne i huset også. Noen ganger har en lyst til å spole tiden bare litt fremover, men så er jo selve prosessen veldig gøy også da og det ville jo være dumt å gå glipp av den ;o)
    Denne julen kunne vi faktisk kose oss i en varm og god stue i Lunden med kaffe og julekaker, og det fristet veldig til gjentagelse. Det er bare det perfekte sted for julefeiring, og det er jeg sikker på at gården deres også kommer til å bli med de flotte omgivelsene!
    Ønsker dere et riktig godt nytt år fyllt med masse inspirasjon og arbeidsglede :o)

    Nyttårshilsen fra oss i Lunden

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, det kan jeg så tenke meg var koselig. Jeg gleder meg stoooort til å komme innom der igjen ;O) Dere er superflinke og står beundringsverdig på. Flinke, flinke folk!

      Klem

      Slett
  8. Nydelige bilder! Roen og stillheten er til å ta og føle på! Ønsker deg et riktig godt nyttår og ser fram til å følge deg videre :)

    Klem Elin

    SvarSlett
  9. Så herlige bilder og vakker stemning:)
    Ønsker deg et Riktig Godt Nyttår:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  10. Stunningly beautiful!

    Greetings from Elsie in Texas

    SvarSlett
    Svar
    1. I love to read that a person from Texas write things like this! Thank you.

      Slett
  11. Å, JEG BLIR SÅ GLAD AV Å LESE DET NOEN AV DERE SKRIVER: AT DERE GLEDER DERE TIL Å FØLGE MED HER PÅ LIVS LYST I 2013. DET GLEDER MEG Å LESE. TUSEN TAKK!

    SvarSlett
  12. I have been following your blog for a short period of time and your photographs take my breath away. Absolutely gorgeous!

    Greetings from Elsie in Texas

    SvarSlett
  13. Gleder meg til å følge deg og den koselige bloggen din videre i 2013 :)

    Godt nyttår ♥

    SvarSlett
  14. Ønsker deg et riktig godt nytt år. Det er en glede og følge deg på bloggen og jeg ser frem mot 2013.

    Bente

    SvarSlett
  15. Klart du har lov til å ta en liten bloggepause nå i julen. Det er bare sunt, og alle trenger helt fri innimellom. Også fra hobbyer, selv om man er aldri så glad i de.
    Tusen takk for all inspirasjon og glede du har gitt oss som følger deg i året som nå er omme. jeg gleder meg til å følge deg i 2013.
    Godt nyttår!

    SvarSlett