fredag 29. mai 2015

når flytter vi?

Som dere vet har vi altså bestemt oss for å flytte opp på dette tunet. Saken er bare det at vi kan ikke bo her helt enda. Da måtte vi i såfall være fornøyd med at det ikke er gulv i alle rom, heller ikke tak... Våningshuset er stort sett et skall. Men nå i alle fall med hele tømmervegger, originale vinduer (som trenger å restaureres), tett tak og stødig grunnmur. Men man trenger litt mer enn det for å bo. I alle fall bo godt. 

 Så vi har funnet en kjekk løsning syns vi:

Vi lar tunet være byggeplass et års tid, så leier vi oss heller et midlertidig sted i bygda. Og i helga som var, banket vi inn en leieavtale. I et koselig hus fra 50-tallet! Og jeg kjenner jeg gleder meg ordentlig til å erfare å bo i et slikt hus også. Det er så originalt og koselig. Med frukthage og utehus på tunet. Så skal det nok bli noen bloggbilder derfra også tenker jeg. Samtidig som vi så klart tar dere med opp på gården, og det skal bli både titt og ofte. Det er jo tross alt her det skal skje. Det vi har ventet på så lenge. Vi skal bygge oss et hjem på det gamle tunet. 

Når skjer dette?

Vi flytter i sommer! 
Vi er så spendte, og håper dere blir med på flyttelasset.

19 kommentarer:

  1. Anne-Sofie Havstad29. mai 2015 kl. 14:18

    Så spennende! Så godt å hvile i at avgjørelsen er tatt. Hva med huset i byen da? Masse lykke, lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt spørsmål. Det heller til at vi selger det, men DEN avgjørelsen er ikke tatt helt enda... Snart skal det bestemmes!

      Slett
  2. Det kan du tro vi vil følge med i..deiligt når avgørelsen er tatt..<3

    Klem fra Danmark

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå føles det godt. Vi er spendte og glade og det kiler sånn passe i magen! Sånn det skal gjøre :O)

      Slett
  3. Hvor spændende, det bliver for jer. Det er så skønt at kunne se frem til sådan en forandring i ens liv. Jeg flytter i hvert fald med jer ;-)
    Det er spændende at følge med i.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg glad for! At du digitalt blir med oppover ;O)

      Slett
  4. Fantastisk! Jeg bor i et 50-tallshus, så jeg skal suge til meg insirasjon fra den tiden du deler derfra. Jeg synes du er så utrolig flink til å gjøre det hjemmekoselig rundt deg. Har kost meg med bilder fra bloggen din helt siden starten. Savner nesten bilder fra den leiligheten du bodde i først :-) Lykke til på ferden. Du har følge :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så moro. Jeg gleder meg skikkelig til å bo i et 50-talls hus. Det er så koselig. Her skal vi jo naturlig nok ikke gjøre noen ting. Bare bo. Men vi skal prøve å få det så koselig som råd!

      Slett
  5. Jeg syns det er så flott at det kommer folk i husene på gamle gårder. Så jeg ønsker dere masse lykke til, og håper dere får det kjempefint på gården når den tid kommer. Ha en riktig fin fredag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Vi håper vi også. At dette skal bli fint. Vi tror det da. Vi har tenkt igjennom alle mulige ting føler jeg, men så må man bare leve. Å se. Og kjenne etter om man liker det.

      Slett
  6. Lykke til med flyttingen. Vi følger med dere.
    Hilsen Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig! Moro at du vil følge med videre.

      Slett
  7. Moro og sjå at bestemors hus blir så godt ivreteke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så moro med alle disse etterkommerne av familien som bodde på denne gården. Du er varmt velkommen om du vil ta en tur! Bare å svippe oppom :O)

      Slett
  8. Løsningen var smart, og vi lesere av bloggen din, er heldige som får være med dere. Dette skal bli så spennende. Gleder meg! Masse lykke til. Dersom dere skal selge huset i byen, blir det sikkert rift om det. :)))))
    Ha en finfin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper det Liv. Vi trenger pengene ;O)

      Slett
  9. I am so happy for you. The farm looks so peaceful, and the scenery around it is gorgeous. I look forward to seeing photos of the project as it moves toward completion.

    Linda

    SvarSlett
  10. Lykke til :-) Blir med på flyttelasset. Hilsen Bente.

    SvarSlett
  11. Oi så spennende.. Spent på å se både hvordan det blir på gården og det nye huset :)

    SvarSlett