mandag 18. april 2016

jeg blogger i magasinet lev landlig

Visste du at jeg "blogger" i livsstilsmagasinet Lev Landlig også? 

Jeg skriver "blogger" i anførselstegn, for det er jo her selve bloggingen foregår. Men i en fast spalte (to sider i hver utgave), fabulerer jeg rundt temaer som knytter seg opp mot vår lille småbruksdrøm. 

Jeg startet med å introdusere gårdsprosjektet, siden viste jeg en hel haug med gamle bilder vi har fått av venner og kjente av gården, og hvor mye verdifull informasjon de inneholder for oss. Hvordan det opprinnelig så ut her på tunet, er vår største inspirasjonskilde. Vi tenker ikke først og fremst på hva vi kan endre. Heller hvordan vi kan innrette oss. Men det skal også sies at valgene som en gang ble tatt av folkene som bodde her, kanskje ikke faller helt i smak hos oss. Da tillater vi oss å bestemme selv. Dessuten er det mange ting de aldri ble ferdig med. For eksempel å kle huset. Dét valget faller ene og alene på oss. Det skal vi klare. Vi har bestemt oss, men det får jeg fortelle en annen gang. For der havnet jeg nokså langt ute på jordet - igjen. 

Jeg har også skrevet om planleggingen av hagen. I neste utgave har jeg noen tanker om dette med å leve på landet. Så har du lyst å følge meg på livets landlige landevei, vet du at det er en mulighet i bladet. Ellers kommer jeg til å ta dere med på ferden med mine ord og vendinger her på Livs Lyst fremover også. 

Bare en liten ting til i forhold til dette med bloggingen i Lev Landlig: Gjennom denne spalten, oppdaget enda et familiemedlem av de som har bodd på gården vår, at noe skjer der oppe i bakkene. Enda en hyggelig og viktig kontakt! Og på den måten strømmet det jo på med enda flere gamle bilder. Til stor glede for oss! Da fikk vi blant annet vite om en detalj på huset vi egentlig er ferdig med. Da vi så bildet, var det bare å nikke enige: dette må vi gjøre om igjen! Jeg viser dere i neste innlegg :O)

# landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2

1 kommentar:

  1. Veldig spennende å følge med :) hvor lenge er det siden det bodde folk på gården deres, fast?

    SvarSlett