tirsdag 24. mai 2016

to tanker i hodet

Vi har det grulig godt her i leiehuset, selv om vi snakker om det, og gleder oss hver dag, til å sette bo oppe på gården. Men som vi har lært; det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig. Derfor nyter vi like godt tiden her nede på flatmarka også. Og i dag tok jeg med meg siste rest av lunchen ut i sola. Nå kom den jo! Sola altså. Det har regnet noen dager nå, og det var så utrolig godt å stikke nesa på utsiden og dra inn alle duftende vårinntrykk!

Epletreet med sommerepler blomstrer fortsatt, men jeg må nok innfinne meg med at moroa snart er over. Da får jeg heller se litt lenger bort "i gata". Der kommer nemlig syrinene for fullt! Det er veldig stas å bo i et hus med en slik hage, når alt man har selv, er jord og stein. Ikke helt sant det siste der forresten. Vi har en hage som stadig blir mer frodig oppe på gården faktisk, men jeg nyter i alle fall gamle trær og busker som er skikkelig frodige her nede. Så skal vi nok klare å bygge opp noe slikt på tunet vårt der oppe også. Hurra!

Det er koselig på landet altså. Fin utsikt også. Naboens rødmalte låve ;O)

Vi får nyte at Lille kan leke på flat mark også. Det blir litt værre med kjøredoninger som dette oppe på gården. I alle fall så lenge han bare er 2,5 år ;O) 

Nei, jeg stemmer for to tanker i hodet på en gang jeg. Vi koser oss her i den frodige hagen utenfor det koselige leiehuset, og så gleder vi oss og er fryktelig spendte på å komme opp på det vesle tunet vårt!

# landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2

1 kommentar:

  1. I denne tid når alt kommer i blomst, må vi bare nyte, det er så fint :)

    Ha ei fin uke.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett