lørdag 3. desember 2016

i dag - i dag !!

Jeg har liksom ikke kommet helt i julemodus enda. Det er jo ingen bråhast akkurat, men det er hyggelig å komme litt i stemning nå som det er desember syns jeg. Og nå tror jeg at jeg har funnet den beste medisinen: Et godt gammeldags julemarked! Fra klokka 1200 i dag, befinner jeg meg nemlig på denne gården igjen. (Jeg var her i fjor også.) Det er duket for nok et landlig julemarked på Ormbrek i Høydalsmo/Vest-Telemark, og jeg gleder meg til å klatre opp de snødekte bakkene her oppe i lia. 

Sammen med mange andre i samme ærend, står jeg nemlig på stand skjønner dere, og jeg skal selge Kofteboken (1) og Kofteboken 2. (Kontantsalg og Vipps!) Her har jeg kun bilde av bok 1, men jeg har altså med begge utgavene.

Og siden det nærmer seg jul, har Sandvik&Samsøe (forlaget vårt) rett og slett bestemt seg for å slå til med en knall jule-tilbudspris:
  
Kommer du innom i dag, får du Kofteboken (1) og 2 til kr 300,- pr stk.  Ordinærpris kr 369, pr stk.-
Får du lyst på begge bøkene, skal du jammen få dem til kr 560,- til sammen! Ordinærpris kr 738,- til sammen.

Kanskje kan koftebøkene være et julegavetips til den som har alt?
Jeg skriver i alle fall gjerne en liten hilsen til mottakeren :O)

Dessuten tar jeg med meg mange av koftene fra bøkene slik at folk kan se, kjenne og kanskje prøve de forskjellige modellene. Tar du også turen, er det kjempe koselig om du kommer bortom og skravler litt.

Har du lyst å ta deg en tur?

Slik finner du frem: 
* Kommer du fra Vinje, Dalen, Høydalsmo....
Ta til høyre i avkjøringen til Lundevall(/Dalane/Kviteseid.)
Kjør under broen og parkér, følg så straka vegen til gards. 

*Kommer du fra Bø, Seljord, Morgedal...
Ta til venstre etter Mostøyl-tunnelen,
inn avkjøringen til Lundevall (Dalane/Kviteseid.)
Kjør under broen og parkér, følg så straka vegen til gards.

Gården ligger høyt og fritt, og det er et lite, men sjarmerende (!), stykke fra parkeringen til tunet. Om du ikke ønsker å ta beina fatt (noe som er helt overkommelig), kan du velge å ta en aldri så liten reise i tid på veien opp. Arrangørene tilbyr nemlig hest og slede som transportmiddel fra parkeringsplassen og opp til tunet. Som bildet tilsier, har vi vært borte i denne hesten og sleden tidligere. Det ble en reise verdt å huske det. Med dombjeller, varme skinn, snø på alle kanter, hestepust og vind i håret. Ja, jeg nevnte vel dombjellene? ;O) Ah!

Nå tror jeg i alle fall at jeg så smått kommer i julestemning!

1 kommentar:

  1. Will your books be published in an English edition as I would be very interested in them?

    SvarSlett