søndag 19. juli 2009

GAMMEL VASKESERVANT
























Ja, nå har jeg gledet meg til å vise dere denne!


I have looked forward to show you this one!






















 

Jeg har nemlig pusset opp en gammel vaskeservant som jeg fant på en bruktbutikk for en stund siden. Jeg kjenner jeg blir glad langt inne i hjerterota når jeg nå skal skrive litt om denne skjønne nye "beboeren" i mitt lille hjem.
Historien om den "stygge andungen" som ble en skjønn svane.


I have innovated this little sideboard. I found it in a store where they have used things and funitures. Such things like this make me happy. I love to write about old and used funitures. And they are really welcome in my home!!
























For den var ikke akkurat et vakkert syn der den stod i sin slitte og kjedelige burgunder farge... Men man har da litt trening i å se potensialet i ting! Så jeg måtte jo bare ha med meg denne hjem!

And before I painted it, it was not very charming. That`s for sure! But I have done it a few times before. Seen the potential in used things. So I just had to take it home.
























Da var det bare rett hjem og begynne å male! Veldig greit å kunne stå ute og holde på med slikt i sola nå om sommeren. Eneste bakdel er alle de små svarte fluene som ser ut til å elske disse lyse fargene like mye som meg... Hmf!

It`s great to stand outside in the sun and paint. The only negative thing was all the small black flies. They seem to love the light color as much as I do... Hmf!
























Håndtakene er i gammel porselen. Skjønne detaljer som var dekket med flere lag tykk maling. Men jeg fikk det av med litt tålmodighet! (Kjente jeg måtte bruke en del av kvoten der ja....) Men fine ble de da! Og Thomas har sans for detaljer og har funnet frem gamle skruer til meg! Her skal alt være gjennomført!!

The handles are in old porcelain. Beautiful details who where coverd with a lot old paint.. I had to use my patience to get them clean, I tell you! Thomas has also found old screws to me. Here shall everything be consistent, oh yeah!
























Jeg har funnet en nydelig lys grønn farge. En gammel farge som jeg har sett på panel i en hel del gamle hus. Og ikke minst gamle møbler. Dette var en veldig vanlig farge å bruke. Og jeg for min del er jo totalt hekta....!


I have found this old light green color. I have seen it on many walls in old houses and on many old funitures. This was a very ordinary color used in Norway. And I love it!!
























Og det kuuleste av alt var jo at den er så og si helt lik fargen på min speilkommode! Jeg hadde ikke helt oversikt når jeg kjøpte ny maling nå, men det må ha ligget i underbevisstheten et sted ;O) For de to fargene var så og si like ja!

And the best thing? It was almost the similar color as my commode with the mirror.

























Passet perfekt når de to skjønne gamle møblene skulle stå så tett inntil hverandre her på soverommet.

That was perfect. Because theese two lovely funitures are standing so close up to each other in my bedroom.
























Dette er jo en vaskeservant, så jeg har satt et gammelt og krakelert vaskevannsfat i porselen oppe på den hvite platen. For anledningen!
























Jeg bruker sjelden å "style" hjemmet mitt før jeg tar bilder og legger ut her på bloggen. Det dere får se, det er slik det er! Slik jeg lever og bor.

I`m never styling my home before I take pictures and put them in here in my blog. So what you see in this blog, is how I really live.
























Men denne gangen ble det litt "styling" gitt
. For jeg bruker ikke å ha et vaskevannsfat med vann i stående her ved min seng til vanlig. Må jeg innrømme. Men jammen så det bra ut på bilde da! Det var litt gøy å ordne litt før fotografering denne gangen!


But this time I have done a little styling. And that was fun! I put some water in a white basin of porcelain. And I found my olive-soap from Greece. And the hole thing made a beautiful image, I think!


























Så fikk jeg brukt den deilige oliven-såpen fra Hellas også. Den passet jo perfekt inn til de nordiske lyse fargene.















































Og en hjemmestrikket klut (i serie med kjøkkenHÅNDklærne mine) så klart!

And a homemade knited rag, of course! (The same serial as my homemade towels.)

























Ja, jeg er riktig så fornøyd med det nye lille skjønne møbelet. Gamle ting og møbler kan rett og slett gjøre meg enda litt mer glad! Men mest glad blir jeg av menneskene rundt meg.
Så tusen takk til alle dere skjønne mennesker som er i mitt liv!!


Yes, I`m satisfied with my "new" little cupboard! Old things and funitures can really make me happy. But most of all the lovely people around me, in my life, makes me happy! So thank you!!

























Så var dette historien om enda en "stygg andunge"...

























- og ingen tvil i mine øyne i alle fall, at den ble en "skjønn svane" her inne i mitt soverom!

























Og så måtte altså denne vike plassen for en ny lys grønn vaskeservant.
Men jeg skal love at den har kommet til heder og verdighet et annet sted.
Det "eventyret" skal dere få en annen dag!!


And maybe you remember this one. Now this cupboard are standing and shining some other place. I will show you later!

Ønsker dere alle en fin dag! Og la oss nyte at vi har skjønne mennesker rundt oss. Jeg tror alle har noen de kan sette pris på.

Og kanskje VI kan være de som andre er glad for at de har i livet sitt også! Jeg håper jeg kan være en slik person...! Idag vil jeg være en slik person.
..!!


Whis you a nice day!
And let us enjoy the lovely people we have around. I think everybody have someone to appreciate. And maybe WE can be the persons who other are happy to have in their lifes. I hope I can be a person like that. Today I want to be a person like that..!


Lykkelig klem fra Liv

49 kommentarer:

  1. Hei.
    Ja det skal jeg si...du er virkelig flink...til alt....så gjennomført og flott. helt utrolig at en sånn "andunge", kan bli til den skjønneste Svane. Bøyer meg i støvet for dine kunnskaper når det gjelder oppussing, fotografering, tilrettelegging her på bloggen. Jeg har mye å lære...sukk!!

    En glede å følge bloggen din.
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  2. Så nydelig den blei! Skjønner godt at du er fornøyd. Liker godt den lys grønne fargen jeg også, og kan nok tenke meg at det blir noen gamle møbler i den fargen her også etterhvert.

    SvarSlett
  3. Oj oj oj så lekker den ble! Så flink du har vært. Og den passe så fint inn til soverommet ditt...som forøvrig er bare lekkert!
    Sommerklem

    SvarSlett
  4. I love your blog! I give it a 10...

    Hälsningar från Agneta på skånska Österlen

    SvarSlett
  5. Hej, vilken förvandling!!!!
    Jättefint!!!!
    Underbara bilder!!!!
    Kram Kathrine

    SvarSlett
  6. Sååå vakker den er, ettt virkelig kupp! Nydelig innlegg med en flott oppfordring på slutten! Er på jobb, pause nå da, og strikker klut jeg også, koselig håndarbeid!! Ha en flott dag du også!

    SvarSlett
  7. Så flott vaskeservanten ble! Den likte jeg bare såååå godt! Er også veldig glad i disse sarte nordiske fargene, de går med det meste og er veldig fine å bryte opp alt de hvite med uten at det bryter med stilen :o). Det er så kjekt når en får ting til å samstemme og det har du fått til her! Kommoden du hadde fra før var også virkelig lekker - heldige deg :o).
    Javisst er det koselig med kommentarer. Du skriver så levende og lystig at en blir glad når en leser. Visst gleder du andre Liv, både med bilder og tekst! En skikkelig kreativ gldjente, er du :-)
    Takk for inspirasjonen - ha en flott sommerdag!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Ser jeg kom opp med feil adresse. Slik kan det gå! Beklager det. Men jeg er meg og synes fremdeles vaskeservanten din er skikkelig fin og at du er en skikkelig koselig blogger med nydelige innlegg:-)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  9. Må hive meg på resten her, du er til STOR inspirasjon, nydelige bilder og veldig gøy å lese når du gjør det til en sånn historie! Hvor har du funnet de nydelige englevingene som henger på soverommet? Kjempe søte :) Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  10. Såå fin den blev, verkligen en ful ankunge som blev en vacker svan :-). Det gjorde du superbra och den gröna behagliga färgen är verkligen mjuk och fin.
    Kram Lisa

    SvarSlett
  11. Oj,oj, nå ble jeg skikkelig imponert, noe så nydelig!! Forvandlingen ble virkelig vellykket, og skjønne bilder og inspirerende ord attpåtil. Nå skal jeg gjøre meg kjent med resten av bloggen din :-)

    SvarSlett
  12. Heia Liv!
    Ja her er det meste,ja alt sagt ser eg...støtter meg til dei andre,lekkert!!
    Eg har omtrent akkurat samme servanten sjølv eg,arvet etter mine besteforeldre:-))
    Ha ein fin dag!
    Sommerklem frå meg,randi

    SvarSlett
  13. Wow! It looks so very nice! Beautiful!
    Have a nice sunday...Britta =)

    SvarSlett
  14. Helt nydelig Liv :))
    Jeg hadde og tatt denne med meg hjem :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  15. Så koselig blogg du har, Liv! Jammen er du flink!
    Vakker vaskeservant - har du fargekoden på den grønnfargen? Nydelig og delikat var den..
    klem Kristine

    SvarSlett
  16. Men oj va fint det blev när du målat det,helt otroligt fin.
    kram
    ninni

    SvarSlett
  17. Det ble jo utrolig fint også da! Kjempeforskjell fra før og nå. Passet veldig fint inn - og du som jeg likte den gamle stolen i hjørnet. Slik som bestemor hadde jo!

    SvarSlett
  18. Så flott den ble! Du har alltid så fine og inspirerende innlegg!
    Ha en fin dag!
    Klem*

    SvarSlett
  19. Åhhhh, dette ble kjempeflott - helt nydelig!!! Fargen du har brukt er skjønn, og en farge som går igjen i huset hvor besta og besten bodde - så nostaligsk og fin!

    Flott søndag videre til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  20. Så utrolig flott:)
    Nå vil jeg også male mitt skap, men det får bli en annen gang, i dag skal jeg gjør ingenting etter make over at lintøyskap:)

    Så gøy med artikel om teppet ditt-

    Ha en flott søndag

    klem fra Eli

    SvarSlett
  21. Knallfin!
    Jeg har flere slike i huset selv bare elsker de og kn ikke stoppe å kjøpe, heldigvis er vi i gang med hytte planlegging sier nå jeg:)

    Liker bloggen din:)

    Klem

    SvarSlett
  22. it looks great! I love your white bedhead too! finding and fixing up old furniture also makes me happy :)
    the soft nordic colours in your home are devine..

    SvarSlett
  23. i love your "new" cupboard. i like old furniture...they got soul ;)
    i like your style...its soooooo wonderful! thanks for the beautiful pictures!
    greetings,
    barbara

    SvarSlett
  24. Hallo! Your blog is very nice, your blog is as island of dream. Thanks :-)

    SvarSlett
  25. Ein riktig go-bit du har funne deg! Og den vart veldig fin i den sarte duse grønnfargen...

    Håpar du ikkje har noko i mot at eg legg deg i blogglista mi...

    SvarSlett
  26. hei liv -
    ..så vakkert det ble!
    du er flink!...nydelig sart farge...
    God tur til Bergen! Fretex er et must ja...brukt og antikkbutikkene i sentrum har jo en annen pris på varene, men akk så mye fint!
    Håper dere får oppleve byen i solskinn!
    Moaklem

    SvarSlett
  27. veldig fint alt sammen !!!! :) sååå koselig ! kan jeg være så frekk også høre hvilke gardiner du har der ? og hvor de er kjøpt ?? hadde vært midt i blinken hos meg i et vindu ikke er helt fornøyd med ser du ;) (de på soverommet jeg mener altså )

    SvarSlett
  28. Härliga goa Liv! Jag bara älskar dina ljuvliga inlägg. Du visar så mycket fina bilder av dina projekt och du skriver ner dina tankar och delar med dig så generöst till oss alla!
    Du ÄR en sån härlig människa som jag är glad att ha i mitt liv!

    Bamsekram till dig!
    /Carina

    SvarSlett
  29. I`m in LOVE!!Så nydelig....Og fargen en fantastisk herlig farge! Så flink du har vært, skulle ikkle tro det var det samme skapet..

    SvarSlett
  30. DU er nå fantastisk flink da- herlig farge- deler du fargekoden med oss? Er veldig betatt av pasteller for tiden;)
    Jeg synes det er helt utrolig at du kan ha det så fint hjemme- uten å style, det ser jo bare helt perfekt ut på alle bilder;) Her må det masse rydding og omorganisering til før jeg tør å ta bilder av noe i huset;) Men det blir jo rot med de søte små ( og jeg er vel ikke noe bedre selv heller;))
    ha en fin mandag;)
    Natti natt!

    SvarSlett
  31. Du er så flittig og flink,Liv !!! Nydelige bilder av det herlige møbelet du har tryllet frem....og så med den vakreste grønnfargen i verden :) God med ord,er du også...koser meg her inne hos deg :) Ønsker deg,og dine,en ny flott uke :) Klem fra nord.

    SvarSlett
  32. Vaskekommoden ble kjempefin!
    Fargen var flott også. Den minner meg litt om den fargen jeg malte gangen min i det forrige huset mitt med for 7 år siden (jeg er noe sikker på at den er mer moderne nå enn da, men jeg tenkte akkurat slik som du! ;) ) Fargen het Filippa, (Jotun) men jeg husker ikke koden da.
    Her i huset har jeg nok litt vel mye beige.... men skal ha endel blått og blå detaljer i både bislag og badet i andre.

    Du har forresten ett svært nydelig bilde over stolen på soverommet! :)

    Ha en flott mandag!
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  33. Hej!
    Vilka saker du fixar till!
    Så jättefint!

    Jag har också fixat till en gammal kommod, men vi klädde locket med en zinkskiva.

    Vilken härlig grön färg...
    Köpte en gammal pall igår i mild grönt, tänkte måla den, men kanske får den vara och bara klär om den!

    Mycket fin blogg du har! Härligt med all din kreativitet!

    Kram mariette

    SvarSlett
  34. Det ble nydelig - deler du fargekoden? Er på jakt etter denne fargen, da jeg tror det blir denne på kommoden i gangen... Har lyst på noe annet enn hvit. også har jeg noen krakker som trenger litt ny farge :-)

    SvarSlett
  35. Åh, dette var virkelig et innlegg til inspirasjon! Jeg kjente jeg ble glad langt inne i meg både av å lese og å se bildene! Så lekkert soverom, fantastiske detaljer, og ikke minst var vaskeservanten i sin skjønne duse grønnfarge et syn for øyet! Jeg har akkurat kjøpt en lignende sak selv, og nå er jeg litt på tankene om å herme med fargen:)
    Ha en fortsatt strålende sommer!
    Loppeklem

    SvarSlett
  36. Vaskeservanten ble virkelig nydelig! Som et smykke på soverommet. :) Herlig farge du har valgt til den, og lekkert tilbehør i bildene du viser.

    Har lagt ut noen bilder nå fra arbeidsrommet mitt. :)

    SvarSlett
  37. Så fint prosjekt! Virkelig nydelig ble det. Jeg har lagt merke til denne sarte, tradisjonsrike grønnfargen i gamle interiørblader opp igjennom åra - og når det blir hytte på oss en gang i tiden, skal det være et rom i lindegrønt - noe jeg tror denne fargen kan kalles. Du har virkelig stått på! Gleder meg til å se flere prosjekter fra deg.

    Nordisk Landliv

    SvarSlett
  38. Å, så fin den ble!! Du er så flink!!

    SvarSlett
  39. Heia Liv! Grattis, grattis med en herlig vaskeservant. den ble bare utrolig vakker og sjarmerende. Og fargen er du har velg er bare nyyyydelig!

    Grattis også med fantastisk omtale av lappeteppet ditt! Teppet er bare så herlig så den fortjener all den omtalen den kan få. Og jeg for mind el drømmer fortsatt om å begynne på noe lignenede, bare jeg blir ferdig med det jeg holder på med nå.

    SvarSlett
  40. Såååå nydelig den ble Liv, det må jeg si...helt utrolig hva litt maling og litt kreativitet gjør. Du er kjempe flnk det må jeg bare så, blir virkelig inspirert at bloggen din den er utrolig fin.
    grattis med bilde og omtale i bladet, kjempe morsomt.
    Ønsker deg fortsatt god sommer.
    Klem Line

    SvarSlett
  41. Så utrolig flott skap. Og deilig grøn farge! Klem fra Linda

    SvarSlett
  42. Sukk, nydelig grønnfarge og skap... Bra jobbet! Klem

    SvarSlett
  43. Vaskeservanten var ikke særlig tiltalende før du forbarmet deg over den, men den ble virkelig vakker! Delikat farge. Knallbra det bildet av sengen ved vinduet forresten! Man kan formelig se lyset flomme inn vinduet! Nydelig! Jeg må visst sette av litt tid til å utforske Livs Lyst litt nærmere.

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  44. Så nydelig det ble, og den skjønne grønnfargen!! Kan jeg spørre om fargekoden? Har selv vært på leting etter en lignende farge nemlig.
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  45. Å guri, denne var jo bare til å spise opp!! Virkelig imponert over arbeidet, helt ned til detaljene :) Nyyydelig farge. Kan jeg spørre hva den heter? Lyst til å male noe i denne nyansen, men jeg syns det er vanskelig å finne akkurat den jeg vil ha ;)

    SvarSlett
  46. Ååå, jeg vil også male i den fargen! Har du fargekoden eller navnet? Nydelig altså :)

    SvarSlett
  47. Hei

    Første gang jeg titter innom bloggen din. og når jeg har lagt igjen dette lille spor skal jeg titte litt mer på bloggen din:o)

    Hvilke fargekode har grønnfargen?
    Jeg har nemlig tenkt å male et syskrin i enten lyeblått eller lysegrønt:o)

    KLem

    SvarSlett
  48. Kjempefint! Jeg vil også gjerne male i den nydelige fargen! Ville blitt kjempeglad vis du hadde lyst til å dele den?
    Min mail adresse er: camillaraastad@hotmail.com

    SvarSlett