lørdag 24. oktober 2009

DEN DEILIGSTE FARGE deliciously color
























Så koselig at dere fortsatt er her!
Det er fullt her inne på kjøkkenet mitt om dagen. Mange koselige gjester stikker innom i min blogg og jeg koser meg!

Og nå må jeg bare vise dere den skjønne gamle vekten min. Jeg fikk kjøpt den billig på et bruktmarked i Fredrikstad i sommer.
So nice that you`re still here! It`s pretty tight here on the kitchen these days. Many nice visitors here on my blog. And I enjoy! Now I want to show you my lovely old weight. I bought it on a marked this summer.
























Denne fargen er bare noe av det nydeligste jeg vet! Ja, jeg vet jeg har sagt det før, men denne fargen er bare så søt så jeg nesten får hull i tennene. Jeg kunne spist den, hvis dere skjønner ;O)
This color are the moust beautiful color I know. Yes, I have said it before, but this color is so sweet that I almoust can eat it.

























En gammel vekt ja. Hva skal hun med det?? Dere vet jo hva jeg skal med den. Den skal pynte opp mitt kjøkken og være med å sette det sjarmerende preget jeg ønsker her.
An old weight. Does she need that? YOU guys now that I need it. I like the old and charming style, and this pretty thing fits in!
























Og den skal brukes!!
And I will also use it!
























I alle fall til å ha en liten kurv med hjemmestrikkede kluter på... hihi.. Nei, den kan brukes til mer den!
























Selv om tallene er slitt, kan den brukes til det den er laget for. Og da digger Liv den enda mer! Praktisk og fin. En deilig kombinasjon.
Even if the numbers are worned, I can still see them. So the weight can be used.



















Jeg har ordnet litt her i denne kroken i det siste. Tatt et par skap vekk og jeg syns at det ble lyst og trivelig! Litt-mer-plass-følelse.
(Men bare en følelse da. Det ER virkelig ikke mer plass her... hihi.... - sa den som er så glad i ting.... Puh...!)

I have fixed this little spot in my kicthen lately. I took two cupboards away. So now there are more room. Anyhow... the FEELING of more space... ;O) Because I have a lot of things... And where shall I place them??
























Men når jeg tenner lys i denne lille glasslykten og ser bort på den skjønne vekten med den deiligste farge, ja da er jeg glad alikevel at jeg har så mange ting. De er jo så fiiiine.....!!!
But when I light this little lantern of glass and look towards the lovely weight with the deliciously color, then I`m happy anyway. Even though I have a lot of things...

Vi prates!

44 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig! Den fargen er til å spise opp :-). Den er også veldig fin som en kontrast til rustikt treverk, gamle skåler og servise mm.

    SvarSlett
  2. Hei Liv!

    Du min søte herlige bloggevenn som sprer så mye glede. Håper du har en hyggelig helg! Klart det er koselig og komme inn på kjøkkenet ditt. I alle rom egentlig, for jeg føler meg alltid varmt velkommen.
    Fargen er superdeilig, og tøff på ei gammel vekt. Ser Johanna Vintage har ført det inn både her og der og det gir så fint kontrast til alt det lyse. Men selv tør jeg altså ikke enda og trå til med noe så skarpt. Men litt mer brunt har det kommet, selvom det ikke synes så godt :)

    Ha det koselig i kveld, god klem!
    Aina

    SvarSlett
  3. Hei :-) Ja det var en herlig farge :-) skulle gjerne hatt fargekoden på den gitt :-) men den er vel temmelig gammel og fra en tid da fargekoder ikke eksisterte :-) Nydelig bilder fra kjøkkenet ditt :-)


    Ha en fin lørdag :-)

    SvarSlett
  4. Herlig var den!
    Takk for kaffien... no må eg gå og pusse opp litt ;-)
    Kjem snart tilbake :D

    SvarSlett
  5. Du har VIRKELIG mange fiiiiine ting! Min vekt er maken men kremgul og i nesten daglig bruk, ihvertfall ukentlig :-)
    Det har vært antikk og samlermesse i Bergen i dag, maaaange godbiter :-)
    Ha en riktig fin lørdag!

    SvarSlett
  6. Hei!
    Det ser alle så vakre ut, jeg liker stilen din veldig mye! du har et vakkert hjem!
    Greetings from Germany,
    Barbara

    SvarSlett
  7. Helt enig - denne fargen er aldeles nydelig. Synes det var lekkert på benken din - mange ting, men sånn vil vi ha det!
    God helg!
    Klem Marit :o)

    SvarSlett
  8. Ja den er skjønn den vekten og fargen...har akkurat den samme selv:)
    Ble veldig koselig den kroken din:)
    ha en god lørdagskveld
    klemmer edda

    SvarSlett
  9. ... så fint hos deg,- ja en virkelig sukkertøyfargefølese...
    klem, magny

    SvarSlett
  10. Hei! Jeg liker også den fargen! Du har det utrolig koselig....hvem trenger interiørblader, når det finnes blogger som din! Kos deg i høstmørket!

    Klem Inger

    SvarSlett
  11. Denne vekta har vi også i hus.
    Min yngste datter reddet den da de rydda etter hennes oldermor.
    Den er veldig koselig.

    SvarSlett
  12. Så herlige bilder igjen, Liv! Den vekta var herlig, for ikke å snakke om fargen da! Lekre hyllebilder du viser, slikt er så sjarmerende. :) God helg til deg, Liv! Klem fra Hulda.

    SvarSlett
  13. Herlig farge - det aller herligste jeg vet er den fargen som er mellom turkis - grønn - lys blå.... Den skal også være litt støvete... Vanskelig å finne, men herlig når det dukker opp en ting. Fant en side på nettet - Tracy Porter forleden. Stikk innom bloggen min og se det siste innlegget. Samme farger på tingene der.

    SvarSlett
  14. skjønn vekt..!! og nydelig farge!! God helg videre! :O)Hilsen POlly

    SvarSlett
  15. Skikkeleg fin var den!! Lekker farge, eg trur faktisk at eg fekk eit nytt hòl i eine tanna :)

    ANita

    SvarSlett
  16. Ja helt enig med deg :)
    Den var nyydelig og fargen er herlig :))
    Passet perfekt på ditt koselige kjøkken :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  17. Helt enig, den fargen der er til å spise opp:o) Fortsatt god kveld til deg fra Maliva

    SvarSlett
  18. enig med deg..den fargen er skikkelig fin.

    SvarSlett
  19. Så lekker! Har akkurat kjøpt meg en nesten maken i krem. Mange fine detaljer du har:)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  20. For en vakker vekt. Fargen er delikat :)

    Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  21. jepp. Det er faktisk den nyyyyyyyyyydeligste farge. :)))Ha en fin helg og kos deg på kjøkkenet ditt.

    SvarSlett
  22. Helt enig, det er en nydelig farge. Gammel kjøkken vekt som både pynter og kan brukes, ja det er kjekt..
    Klem Kristin

    SvarSlett
  23. Hei! Har ei lita vekt i samme farge, og to glas med Le meilleur på :) Eg husker ikkje om eg har lagt att kommentar før; men likar å lese bloggen din! Skal lage eit innlegg om mi vekt ein av dei første dagane.

    Ha ei fortsatt flott helg! :)

    Klem frå Elin!

    SvarSlett
  24. Kjempefin vekt! Vi har to nesten like, en gulhvit og en turkis, den ene uten fat, etter bestemor. Skikkelig fine og fullt brukbare. Den fargen du har er jo bare nydelig! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  25. Ei slik ei har eg òg, i kremfarge. Fargen på di vekt er ultrafin! :)

    Koselege kjøkkenbilete...

    Ha ein god søndag!

    SvarSlett
  26. Helt enig!! Vakker farge :) Jeg gjorde et kupp på en nesten lik vekt i går faktisk, og jeg fryder meg der den står å pynter opp på kjøkkenet! Vakre bilder fra ditt kjøkken som alltid, ikke fullt, bare masse nydelige ting :)

    SvarSlett
  27. Det er koselig å vera på besøk i kjøkkenet ditt (ja ellers i huset også !) Nydelig og fint , sjarmerende ting side om side. Og ja, fargen på vekta di er flott. Ha ein fin søndag i det koselige kjøkkenet ditt.

    SvarSlett
  28. Jeg har helt lik :) Og jeg ELSKER vekten min!!! Den tilhørte min mormor, og jeg er så glad i den!!! Det er også min favoritt farge :) :) Helt klart!!! Nydelige bilder du tar!!!

    Ha en topp søndag!

    SvarSlett
  29. ...jeg syns også det var fiiint;-)
    takk for titten!..og ha en god søndag,her er det grått og regn,en ordentlig inne-kose-dag!

    SvarSlett
  30. Du har min dypeste sympati, for å si det sånn, og jeg melder meg på julbelkoret for denne fargen!!! 1910 tror jeg den er fra, eller rundt der.

    Jeg har en akkurat maken vekt fra min farmor, men eggeskallhvit, og den er i bruke den, særlig hver gang vi kommer hjem fra Sverige, og min bedre halvdel skal dele opp kjøttet i passende pakker - da gjør den nytten sin!

    Synes kroken di ble veldig fin, og fargene ELSKER jeg!

    Ha en fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  31. Helt enig! Nydelig farge :)
    Har lyst til å bruke den på et av barnerommene, bare for at den må brukes! Heldige deg som har en vekt i den vakre fargen!

    SvarSlett
  32. Så lekkert! Den fargen er også høyt i kurs hos meg!
    Jeg har diverse småmøbler i den fargen. Og sammen med andre gamle, sarte ting blir det herlig!

    Vekter har jeg også - i mange utgaver! Også lik din, i hvitt.
    De er supre som oppbevaring. Jeg bruker dem også som fat når jeg har selskap. Da lager jeg buffet, der maten ligger på diverse fat, og på vekta! Kjempestilig - og noe utenom det vanlige.

    Takk for et kjempeinspirerende innlegg. Det var en flott benk du hadde stæsjet på kjøkkenet ditt!
    Klem Marit

    SvarSlett
  33. Den var utrolig fin, jeg elsker og den fargen der!! Og lyseblått! :-) Ha en fin søndag! Klem

    SvarSlett
  34. Hei, så fint du har det her inne. En avslappende og herlig stil:) Vakkert hus! Gratulerer med 1. plass.

    En sånn vekt fikk jeg maken til i går jeg også.. Min farmor skal finne den fram fra kjelleren. Jeg erindrer den har samme farge og form.. Vi får se, gleder meg til jeg får den.. Den passet fint på benken din:)
    Ha en fin søndag.
    vennlig hilsen Ingunn

    SvarSlett
  35. Sjarmerende vekt du har fått tak i. Jeg også liker denne spesielle grønnfargen. Veldig fin. Mange fine ting du har og flotte bilder. Jeg blir inspirert her inne hos deg… det er for sikkert!!!
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag. Klem fra Mette

    SvarSlett
  36. Dear Liv!

    I love your blog and your old turquoise scale is simply beautiful! I admire your style and I also sometimes think "where should I put this - there's no space" :-)

    Have a great Sunday!

    Hugs,
    Cate

    SvarSlett
  37. En fantastisk farge. Jeg har sett mange slike vekter, men aldri denne fargen. Og den stod i herlige omgivelser hos deg.

    SvarSlett
  38. For et koselig innlegg, jeg ble glad av å lese det :) Det var en kjempefin vekt, jeg skjønner godt at du er glad i den. Den passet jo perfekt i kroken din :)

    Du får ha en kjempefin kveld! Klem fra meg :)

    SvarSlett
  39. Sånn vekt har jeg også - min er malt sort med bengalakk for mange år tilbake - agrer for den originale fargen var stilig grønn - men ikke helt lik din... Vet du om en fargekode til ca denne grønnfargen? Leter etter "sjøgrønn-turkis" til skodder... hvis du skjønner...? Klem fra Gro

    SvarSlett
  40. Så søt vekt :) Og jeg liker alt du har i tallerkenhyllen din!

    Stine

    SvarSlett
  41. Sjarmerende vekt, og nydelig farge!! Må nok få meg en nyanse av den fargen et sted jeg også... Vet bare ikke helt hvor enda :) Men, jeg får jo jevnlig litt inspirasjon hos deg!

    SvarSlett
  42. Det er det man kaller løøøøve, ikke sant?? Så utolig flott vekt.. enig med deg at fargen er til å spise opp.. hehe;)

    Fin kjøkkenkrok du har..

    Kos deg videre i kveld:)

    K-J

    SvarSlett
  43. Nydelig farge.... og kjøkken kroken din er super koselig...
    dette kan du virkelig...
    Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  44. Kommer litt sent til kaffe jeg... bedre sent enn aldri håper jeg :)
    Du har det jo så koselig på kjøkkenet, der kunne jeg nok sittet leeeenge og kost meg.
    Skjønn vekt du har fått tak i og fargen er bare helt Yammi!!
    Kunne godt tenkt meg noen detaljer/små møbler i en slik farge.

    Ha en fin fin uke,
    klem

    SvarSlett