tirsdag 15. februar 2011

STRIPETE CROCUS

 God formiddag alle sammen! Jeg tar stadig titterunder rundt i interiør-blogg-verdenen om dagen og det VÅR på hver en kant. Blomster og deilige farger. Det er godt det - å friske opp med slikt når man har "ligget i dvale" en hel vinter. På kjøkkenet står en gammel oljeboks med stripete crocus i. Litt for den feminie og litt for den maskuline. Man er jo to tross alt! ;O) På det hvite bordet foran vinduet: 

*Gammel bakebolle (arvet) fyllt til randen med nøtter og frukt. 
*En fil-de-fer-kurv (kjøpt på Oleas hus i Fyresdal) med frokost-eggene. Under en liten og gammel brikke i hvitt.
*Stor keramikk-krukke med blå bolsterstriper (kjøpt brukt). 
På kanten henger et kjøkkenhåndkle (fra TineK) jeg har noen planer med og en skjønn liten linpose jeg fikk av Laura fra 52 flea en gang!
*Norgesglass med mandler og brunt sukker.
De blå vårlige detaljene fortsetter fra kjøkken til stue og ellers rundt i huset. Lurer på om jeg skal "ta dere med" på en liten bilde-runde her. Snart kanskje...! Ha en fin dag i alle fall!
____________________________________
English: More blue details - from the kitchen this time. Crocus with stripes in an old mobileoil can in the window. Some for the girl and some for the boy ;O)

9 kommentarer:

  1. Nydelige bilder Liv! Er godt med litt vår-inspirasjon nå! :-) Ha en super dag! Klem

    SvarSlett
  2. Nydelige og inspirerende bilder som alltid:)

    Ha en fin ny uke!!

    Klem Linda:)

    Skal ta en tur inn i shoppen din å titte nå:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin blogg! Jeg er herved følger av bloggen din :) Har vært inne hos deg før også men nå syntes jeg det var på tide å følge deg skikkelig :-) Gleder meg til inspirerende innlegg :-) Ha en topp tirsdag! Klem Marianne

    SvarSlett
  4. Herlig, herlig!! Gleder meg ikke mindre til våren nå *smiler*! Morsom ide med blomsten oppi blikkboksen sånn, det skal jeg jammen gjøre selv!
    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  5. Heisann!
    Nå har jeg tittet og lest rundt her inne hos deg altfor lenge;-) Hehe, jammen gikk tiden fort!

    Jeg lurer veldig på hvilken farge dere brukte på gulvene i huset deres? Jeg funderer på å male våre gulv grå men er usikker på nyansen. Er redd det skal bli for mørkt eller for blålig..Deres farge så kjempefin ut, så om du har fargekode eller navn blir jeg hoppende glad!

    Nyt dagen videre!

    SvarSlett
  6. Älskar kontraster, som den ljuva krokusen i en gammal oljebytta...superläckert!
    Eija

    SvarSlett
  7. Nice simple style, with the oil can, great.

    SvarSlett
  8. Koselige bilder fra kjøkkenet ditt:) Ja godt det snart er vår...eg venter med opne armer;)

    Ha ein fin kveld♥
    Klem♥

    SvarSlett
  9. Herlige kontraster, Liv! Nydelig!

    :-)

    SvarSlett