tirsdag 29. november 2011

LETT OG NATURLIG FØRJULS-PYNT

 Jeg starter julepyntingen litt mykt i år og da kommer mose-hjertene og lav-hjertene 
jeg viste dere for en stund siden til nytte. De er superenkelt laget med tynn ståltråd som 
blir helt usynlig i dekorasjonen. Alt en kan se er mosen/laven - og det liker jeg spesielt
godt når den henger på et vindu. Her kommer det mye lys inn og alt man ser er lav i en 
hjerte-formasjon. Enkelt, rent og naturlig. Og førjuls-koselig...
(Dessuten kan det bli hengende litt utover vinteren siden det ikke er mer utpreget juleslig enn dette.)

Hjertekransen henger på den gamle vindus-døren på vårt soverom.

Jeg elsker de gamle dørene og vinduene her og de er hverken byttet ut eller pusset opp!
Døren er dobbel (du ser kanskje to par dørhåndtak?) og vi har spesialtbestilt 
varevinduer til sidevinduene. De er kun lagret foreløpig. Men ingen skade skjedd der, det 
er jo ikke akkurat storvinter enda... Dessuten er det godt med et kaldt soverom.

Men tipset er altså:
Enkel og naturlig førjulspynt kan lages med enkle midler.
Dessuten er det enda ikke for sent å ta en skogstur for å sanke litt mose og lav.

12 kommentarer:

  1. Utrolig søt og enkel krans, likte hjertet veldig godt :) Mvh Linda

    SvarSlett
  2. Så koselig det blei med hjertet i vinduet på døra .
    Ha en fin dag, hilsen Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  3. Helt enig :) Ble kjempefint!
    Ha en fortsatt fin dag.
    Hei fra Eva

    SvarSlett
  4. Vakkert og enkelt. Gleder meg til å ta fram de røde putene jeg kjøpte av deg i fjor. De skal i kjøkkenbenken :)
    Fin dag til deg Liv
    Randi

    SvarSlett
  5. Det ble helt nydelig. Har en pose full her av hvit fin lav, men mangler ståltråd;-)

    SvarSlett
  6. Og jeg har ståltråd, men ikke lav. :) Og i dag blir det iallefall ikke sanking av noe som helst, været er rett og slett forferdelig. Aldeles nydelig hjerte, må nok prøve meg på et slikt når jeg en gang våger meg ut for å sanke mose.

    SvarSlett
  7. Ja det enkle er ofte det fineste.
    Det har lett for å bli mye farger og pynt .

    Super blogg du har , klem Marit.

    SvarSlett
  8. ENKELT OG VAKKERT!!!

    Ha en fin dag!!!

    Klem

    SvarSlett
  9. NYDELIG! Det er enkle er vel nesten alltid det beste, superfint ble det der på den nydelige døren! Ha en koselig kveld! Klem

    SvarSlett
  10. Utrolig lekkert og vakkert!

    Fabelaktig tirsdag til deg og dine!
    Her er det snart noen pepperkaker som skal dekoreres etter alle kunstens regler :)
    Klem fra meg

    SvarSlett