mandag 23. april 2012

PLASSBYGD

* ledningsklemme i tre skal jeg forklare nærmere i neste innlegg
Flere og flere detaljer kommer på plass på kjøkkenet om dagen. Nå har jeg fått lys over vasken også! En gammel porselenslampe i deler har Thomas hendig satt sammen igjen og plassbygd etter omstendighetene. Han har fikset til en trekloss som feste i veggen og igjen har vi vært ute og kjøpt strykejernsledning. Den er sjarmerende i stoff og tar opp igjen de sorte detaljene i rommet. Denne lampen er ikke laget for å ha kuppel, men det var vanlig å ha i en lyspære som var mørkere i tuppen slik at en ikke skulle bli direkte blendet. Vi får se hva vi gjør, det var deilig med så mye lys. Igjen; de blanke pærene fra Osram er en viktig detalj.

Oh yes! Noen har sett det; vi har malt kjøkkenet og det handler om blå!
 (Mere - masse mere bilder kommer!)

Mmmm... vi er så glad i denne enkle og rene stilen. Og jeg gleder meg såå til vi er helt i mål og kan rydde opp etter oss ;O) Veldig veldig snart er vi det og da skal jeg feire med å bake en stor bunke flatbrød på takke! - Og så klart vise dere helbilder av det ferdige kjøkkenet vårt. Så kan dere også være med å feire litt - om dere lyster ;O)

7 kommentarer:

  1. Oi oi oi, jeg liker det jeg ser!!! Og gleder meg masse til å se mer:)

    Blått er kjempefint på kjøkken!!

    klemmer

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så flott det ble:) kreativ løsning:)
    Liker fargen, blir spennende å se mer!
    Ha en strålende uke!
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Himmel så stilig...han er hendig den Thomasen! Den lampa var utrolig smart laget, og det er viktig med godt lys...så å male pæra på "tuppen" blir vel sikkert irriterende. Blåfargen du har malt kjøkkenet med tipper jeg er S0510-R90B, eller litt rundt der...den er i såfall nyyydelig!
    Kos deg videre med kjøkkenstæsjing!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi - jeg er veldig fornøyd med han altså! ;O)
      Den fargen ligner nok litt på den ja. Gleder meg til å vise dere alt, bare litt til nå så.

      Slett
  4. Flott gammel lampe. Slike hadde vi flere steder i huset der jeg vokste opp. Bla. Over vasken slik som her, bare at kjøkkenet var i en mørk grønnfarge som heter "vogngrønn". En mørk grønnfarge mye brukt i gamle hus. Jeg gleder meg til å se bilder av hele kjøkkenet. Og du må gjerne komme med tips om steking av flatbrød. ;) Eller kanskje det ligger her alt?

    SvarSlett
    Svar
    1. http://ljo-s.blogspot.com/2011/10/stolt-husmor-introduserer.html

      Den ligger her alt vet du ;O)
      Det er kjempe gøy!

      Slett
  5. Sikke en smart ide med ledningsklemme, har aldrig set det før!

    SvarSlett