torsdag 5. juli 2012

SOMMERENS DEILIGSTE?

Sommerens deiligste bukett? Lupiner og hundekjeks. 

(Snart skal jeg gi meg med blomster og vekster. Tror jeg...hihihi.)
Det vokser både villt og frodig på veien opp til gården og jeg kan ikke si annet enn at ugress er utrolig vakkert! Se på de fargene! Lupiner er jo omdiskutert om dagen. De vurdere til og med å forby å selge denne type blomst i gartnerier og lignende. Den sprer seg umenneskelig fort og tar over der andre vanlige og gamle arter har stått i årevis... Hm... dumt det da, men fy så vakre de er! De har ikke kommet helt opp til gården enda, så jeg får passe på å kaste den avblomstrende buketten i søpla etterpå. Jeg kan godt nøye meg med å måtte tusle et stykke ned på grusveien vår en varm sommerdag for å plukke med meg en fyldig bukett. Det er helt greit det!

7 kommentarer:

  1. Vakkert!

    Ha en flott dag:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Lupiner er vakre, men dei har heilt rett når det gjeld spredning. Mamma kjøpte eit hus kor det var lupiner. Ho slit kvart år med å handtere desse blomane som er overalt! Mitt tips er å ta ein bossekk, klippe av blomane/frøbestanden og kaste dei. Då sprer dei ikkje seg så mykje iallefall og kanskje om du er heldig så unngår du at dei kjem nær huset.

    SvarSlett
  3. Ja de er utrolig vakre:) Jeg har de ikke her på gården hos oss sånn i vill vekst, men jeg sådde noen i staudebeddet mitt for et par år tilbake, passer på å klippe de av før alle får frødd seg;)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  4. Ååååh for ein nydelig bukett... Ja lupinen er ein utrulig flott blomst og med ein fargepalett som kan ta pusten frå ein...Vakkert... Men best å ikkje ha for nær, for dei sprer seg noko voldsomt.

    SvarSlett
  5. Ja de er fine. Kjøpte de da vi flytta inn her, men de overtok hele vbedet, så måtte barne fjerne den igjen...
    Flott bukett.
    Har samme fluktstoler som du viser i et tidligere innlegg:) hehe, artig!

    SvarSlett
  6. Nydelig bukett ♥ Her har vi lupiner i ut mot veien til naboen, så her kan man hente mange buketter i løpet av sesongen. :)

    SvarSlett