onsdag 16. januar 2013

FOR LITE

Som regel drar man alt for mye inn i huset. Jeg har i alle fall vært sånn. Er det vel litt enda, men jeg har jammen blitt flinkere. Man når kanskje et metningspunkt hva gamle ting og møbler angår? Jeg vet ikke... Jeg er nok ikke helt dere enda, men jeg kjenner at behovet har blitt mindre. Det meste er på plass i huset nå og jeg trenger ikke samle så mye mer. Det var det jeg tenkte da jeg kom over det skjønne blå serviset i en brukthandel. "Å, de var fine"! tenkte jeg og i neste øyeblikk skulle jeg være så fornuftig: "Jeg trenger det jo ikke. Vi har jo nok kopper og skåler...." Så tok jeg med meg fire stk. Og siden har jeg angret på det. Det serviset er jo noe av det fineste vi har. Jeg tror det stod til 12 personer i hyllene, så tok jeg kun med meg 4.... Nei og nei. Så hender det altså i blandt at man tar med seg for lite hjem. Det skjer sjelden, men det skjer... :O)

13 kommentarer:

  1. Hei, Nydelig bilde! Du har så rett, det er bedre å ta med 4 hjem enn ingen hjem, og neste gang lytter du enda mer til hjertet:-) klem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Hvilket blått servise og mønster? Er det det som er på bildet over du mener?
    Hilsen nysgjerrige Katirine ha-ha.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det blå serviset jeg mener ja ;O) hihihiihi

      Slett
  3. ser den ;-)
    jeg har 2 stk kopper av dette servise også.....så nydelig og delikat farge :-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. Vacker bild och vilken fin blogg du har!
    Ha en bra dag
    kram Tina

    SvarSlett
  5. Sånn er det når fornuften tar helt over... Ser at du har flat rose i teskjeene. Det har jeg i det meste, er så glad i det røffe og brukervennlige sølvtøyet:)

    SvarSlett
  6. Einig med deg. Du gjorde nok ein liten tabbe der, ja. Veldig søte koppar og fat, rett og slett, og fire er faktisk for lite!

    SvarSlett
  7. Det servise er berre såååå fint! Eg har fire koppar med asjettar etter svigermor og ei mugge kjøpt på bruktbutikk. Ynskjer meg meir.Eg syns det var så artig med papir-rull-haldaren. Minnar meg om barndommen og butikken eg vaks opp på...
    Bloggen din er ei glede å vera innom - alltid!

    Fin vinterkveld til deg!

    Marian

    SvarSlett
  8. Ja, noen ganger gjør man virkelig det også:) sånn har jeg det selv noen ganger også, men som oftes er det for mye.
    Nydelig service du har der, herlig farge:)
    Ha en god kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  9. Noen ganger skal man kun lytte til hjertet og ikke til fornuften:) Nydelige kopper.
    Kari

    SvarSlett
  10. great ;)
    Greetings from Poland :D
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    SvarSlett
  11. Skynd deg tilbake og se om de har dem enda.....

    SvarSlett