fredag 6. juni 2014

kofte-strikke-dugnad

En god bunke kofteoppskrifter ligger nå klare her hos oss og for å kunne ta fine og frodige bilder til Kofteboken trenger vi å omforme farget garn til ekte og tradisjonelle kofter! I den anledning søker vi deg som kan strikke og har lyst å være med på denne kofte-strikke-dugnaden.

Dette må du gjøre:
*Sende oss en mail og melde din interesse for å få mer informasjon om oppdraget.
*Gi beskjed om du har S-M-L erfaring med strikking. (Vi har både avanserte og enkle oppskrifer.)

Dette får du:
*Du får et eksemplar av Kofteboken til odel og eie.
*Ditt navn vil stå i boken sammen med et "tusen takk" for ditt bidrag på koftedugnaden.
*Du beholder også alt restegarn. (Alt garn blir fritt tilsendt og sponset av garnprodusenter.)

De ferdigstrikkede koftene vil først og fremst bli brukt til fotografering av Kofteboken. Siden vil de bli brukt til promotering av Koftejakten. Kanskje havner noen på museer i nærheten av deg? Kanskje vil de dukke opp på en vandreutstilling i nord eller sør? Eller øst eller vest for den sakens skyld. De vil også være med meg på mine reiser og foredrag. Koftene må med andre ord tilbake til oss for at vi skal bringe det glade koftebudskap videre ut og over det ganske land!

Har du lyst å være med på å skrive koftehistorie 
og bringe dette flotte håndverket videre i vår tid?
En real koftedugnad altså!

Tusen takk til alle som har meldt sin interesse. Vi har fått rundt 200 mail (!!) og har dermed mer enn nok å ta av. Igjen tusen takk!

4 kommentarer:

  1. Hei Liv :)
    Så spennende med kofteboken - har fulgt med på alt det fine du viser :)
    Jeg er dessverre ingen strikker, men elsker båd kofter, gensere og ikke
    minst ullsokker :) Skulle ha lagt igjen noen ord her for lenge siden, men
    så har jeg bare hatt energi til å bare se... Ville bare titte innom for å si
    at du er utrolig flink og inspirerende - vakre bilder og innlegg her hos deg!
    Digger også sofaen og stolen din under her... min mormor hadde noen
    lignende stoler og de var bare helt fantastiske gode å sitte i :) Ikke lett å
    få tak i slike lengre... Ønsker deg en fortsatt fin helg, pinse - klem fra
    Mette

    SvarSlett
  2. Å dette hadde vært morsomt å vært med på. Dessverre er jeg ikke så flink på store prosjekter, men ønsker deg lykke til med å få masse flotte bidrag. Gleder meg til boken din kommer ut. :)

    SvarSlett
  3. Jeg må si jeg er imponert over initiativet ditt og den entusiasmen du har klart å vekke over det ganske land. Blant strikker- for dette tradisjonsrike håndarbeidet. Jeg har fulgt med deg en stund og vil bare gratulere deg og ønske deg lykke til videre i ditt arbeid med å ivareta norsk kulturarv.

    SvarSlett
  4. Eit spennande prosjekt som eg fylgjer kvar dag! gler meg til boka kjem ut :-) Elles takk for mykje inspirasjon til oss som har eit stort renovasjonsprosjekt i gang.

    SvarSlett