mandag 2. juni 2014

mønster, størrelser, farger...

Om dagen jobber Lene på spreng med mønster, størrelser og farger. Jeg sier det igjen: det er en jungel å ta av og man kjenner hele tiden presset av å begrense seg. "Å begrense seg er en kunst" har jeg hørt. Både Lene og jeg erfarer det for tiden. Men så er jo heller ingenting bedre enn det. 

Det vil jo si at vi kan plukke fra øverste hylle av flotte kofteoppskrifter til Kofteboken vi skal lage. Noen av oppskriftene får bli originale, andre kler vi i nye fargekombinasjoner og de får kanskje tynnere garn. Gamle oppskrifter blir tilpasset og helt nye kofteoppskrifter ser dagens lys!

Det er dette som er så spennenede syns jeg. Slik har de jo gjort til alle tider. Laget egne mønstre med inspirasjon fra andre kofter, naturen og omgivelsene rundt. Og absolutt i 2014 også. Stadig dukker det opp nye og selvkomponerte mønstre på Koftegruppa. Man tegner av fra duker, tepper, servietter og innpakningspapir. Og ut av et nøste blir de vakreste koftekreasjoner skapt!

Jammen gleder jeg meg til å se Koftebokens ferdig strikkede kofter!
- og i den forbindelse har jeg snart et spørsmål til dere flinke koftejegere. Jeg kommer snart tilbake til dette ;O)

4 kommentarer:

  1. I enjoy each and every one of your posts, but must tell you how very special the posts about Kofte hunting are. It's delightful to see how many variations of those knitting designs exist. How I wish I could see the exhibit.

    Best wishes! xo

    SvarSlett
  2. Å, som jeg gleder meg til boka kommer! Hilsen Else Sissel

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg til det kommer koftebok!! Sååå flinke dere er :)

    Om dere vil ha test strikker av oppskrift så er det bare å si ifra, strikker gjerne ei kofte jeg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å det gleder meg så å høre!
      Jeg skal snart stille et slikt spørsmål til koftejegerne, så følg med da!
      Vi vil veldig gjerne ha dem på på "koftelaget"!
      Tusen takk

      Slett