tirsdag 26. august 2014

stoler uten plan

Jeg håper og regner med at det skjer med dere i blant også - at dere kjøper uten en videre plan for innkjøpet. Vet ikke om det finnes et ord for dette. Jeg snakker nemlig ikke direkte om impulskjøp. Det forbinder i alle fall jeg med å handle raskt. Denne gangen tenkte jeg meg nemlig om - men enda uten å ha en videre plan...

Jeg fant nemlig fire fine antikke stoler på Heggtveit gaardsbutikk i Kviteseid. Det er ikke så ofte jeg kommer over slike stoler på loppiser. Ikke disse av god gammel årgang. Etter et besøk der i den fine butikken og en liten tenkerunde hjemme så tok jeg kontakt og sa vi ville ha de fire stolene. På lørdag hentet vi dem.

Men hvor skal jeg plassere dem? Hm....

Jeg skal nok finne en plass gitt! De var jo så fine og kjempe solide. De har hatt en annen original farge enn det ubehandlede treverket de har nå. Fint begge deler. Det hele til sammen forteller en historie. Gleder meg til å få dem plassert på et hyggelig og egnet sted. Kanskje sammen. Kanskje hver for seg. Det vil den nye historien vise.

Koften jeg har slengt over stolen er en ny utgave av Bøvertun som kommer i Kofteboken - som stadig er under intensiv produksjon :O)

5 kommentarer:

  1. Tack för din inspirerande blogg som fått mig intresserad av att köpa gamla norska tröjor på andra hands affärer.
    Stolarna är verkligen fina och de hittar säkert sin plats, kanske behövs det på gården.
    Ha en bra onsdag...

    SvarSlett
  2. Jeg har en slik stol, kjøpt uten en plan videre men ikke på impuls. Maken til solid stol skal du lete lenge etter, fin patina også. Dette kjøpet vil du garantert ikke angre. Heldiggrisen som har hele fire av dem :-)! Pam

    SvarSlett
  3. Noen ganger ser man bare t noe passer helt perfekt! Og da er det ikke impuls allikevel. Veldig fine stoler!
    Hilsen Karii

    SvarSlett
  4. Kanskje rundt ett kjøkkenbord inne i huset på gården...? ;-)
    Ser det for meg... Gleder meg sånn til å følge dere videre.
    Takk for all inspirasjon!
    Hilsen Marte

    SvarSlett