mandag 29. september 2014

resteroser

Foran huset langs det gamle stakittgjerdet har vi en slags rosehekk. Den er ikke så frodig, for vi kan vel ikke akkurat skryte av at den får alt for mye stell... men de rosene der ute er nokså rå! De blomstrer om igjen og om igjen gjennom hele sesongen og enda har de ikke gitt seg. Rosene står fortsatt i knopp. Jeg tok med meg en liten bukett inn.

Den vesle buketten dufter så utrolig godt og matcher "høstputen" i sofaen. Den broderte puten fant jeg forresten på et loppemarked en gang og jeg syns den har så vakre farger. Om sommeren legger jeg den bort, men så fort høsten kommer sigende er det så koselig å ta frem litt slikt som hører de kalde månedene til. Puten kommer altså under denne kategorien.

Det er så koselig å komme ned i stuen om morgenen. Tenne noen lys, kjenne duften av den vesle buketten med resteroser fra hagen og kanskje fyre litt i ovnen. Og så sette seg å jobbe etter en liten frokost. 

Det går i ett om dagene og stort sett dreier det seg om å gjøre Kofteboken ferdig. Vi nærmer oss, vi nærmer oss! Dette er så spennende og jeg gleder meg stort til å åpne eskene fra trykkeriet og bokbinderen. Når dette prosjektet har lagt seg, vil jeg få mer tid igjen. Det er mye jeg skal gjøre da! Først og fremst kose meg masse med familien min og så vi jeg blogge. Mer. Oftere. Gleder meg til det også!

6 kommentarer:

  1. Så koselig stue du har - skjønner godt at det er koselig å komme ned dit om morgenen :-)
    Og en vakker rosebukett i en vakker vase :-)
    Ønsker deg en deilig uke :-)

    SvarSlett
  2. I just love your sofa corner! Could easily imagine sitting there and enjoying my afternoon coffee. brgds Minna / houseandcottage.blogspot.fi

    SvarSlett
  3. Å den puta er SÅ fin!
    Kjempekoseleg i stova di!

    Fin ny veke :-)

    SvarSlett
  4. Stuen din er veldig koselig i "høstdrakt" også. Nydelige roser, selv i slutten av september, er ikke verst. Men så er det jo en fantastisk høst vi har her på Østlandet. I dag var det så varmt her at jeg måtte skifte til shorts. Var selv ute og plukket noen markblomster i dag. Herlig!
    Du er så flink og arbeidssom. Det blir spennende å se boka di/deres. Blir nok fint for deg da den blr ferdig. Lykke til med innspurten.

    SvarSlett
  5. Den salongen din er bare råfiiiiiin :)

    SvarSlett