lørdag 18. oktober 2014

kufteskogen

bilde lånt fra vest-telemark museum
I morgen er jeg på Eidsborg museum.

Midt i siste-innspurten med Kofteboken tar jeg meg tid til en dag litt lenger opp i Vest-Telemark. Jeg skal få være med å åpne den nye utstillingen de har satt opp: "Kufteskogen". Og se på noen av de fine koftene de har fått inn! Oioioi! Jeg kjenner at jeg gleder meg til å ta en nærmere titt på dem og jeg er ikke i tvil om at det hadde vært nok stoff til både en og fem koftebøker til... Men alt til sin tid. I morgen kjører jeg oppover på kanskje snøkledde veier og målet er altså Vest-Telemark museum på Eidsborg.

 Klokka 1300 setter de utstillingen i gang med 
et "talkshow" fra en kuuul 60-talls sofa! 
I sofaen sitter Annemor Sundbø (forfatter med stort fokus på kofter), Bjørg Minnesjord Solheim (daglig leder i Telespinn) og jeg, Liv Sandvik Jakobsen (initiativtaker til den store koftejakten.)

Dette kan bli både hyggelig og spennende.
Ta med deg koften din og kom da. Hadde vært hyggelig å møtes der!

1 kommentar:

  1. Så moro dette hørtes ut! Annemor kjenner jeg jo fra før, og litt deg også! Dette skulle jeg gjerne vært med på.
    Ha fine og spennende dager.
    Klem fra Signe.
    Så fiiin kofteboka ser ut på utsida!

    SvarSlett