onsdag 4. mars 2015

gang og fugler

Husker dere jeg sa jeg ville få tak i noen småfugler til å sette på grenene på låven vår? HER
I går fant jeg! I en koselig blomsterbutikk. 

Jeg skal ta de med opp på gården. De skal få sin plass på låven, men jeg måtte jo teste litt her hjemme først. Så jeg gikk ut og hentet noen syringrener med masse skudd, satte dem i vann her i en uferdig krok i gangen og festet altså de tre isoporfuglene på. 

*Koftene: Lev Landlig - kofter. Designet av Lene Holme Samsøe og Liv Sandvik Jakobsen for LL.

De er jo litt rare også disse fuglene, men litt skjønne også. På sitt vis. Hehe. Minner meg om en gammel skoleplansje jeg har liggende. Kjenner forresten at jeg må ta den frem nå som våren har kommet. Gangen vår er ikke ferdig, så jeg tør nesten ikke vise dere. Men siden vi nå kun har å lage dører og male igjen, så skal dere få en liten titt inn i et uferdig rom... altså...

Det var så godt å få plass til sko og jakker. Jakkene henger i to høyder. Over og under skohyllene er det store og romslige skuffer med skjerf og luer. I den underste oppbevarer vi utetøyet til Lille og hjulene under skuffen gjør den enkel å dra ut og inn. Den er jo i bruk daglig.

Så nå har vi altså kun å snekre dører igjen, samt å male. Dette skal bli et plassbygget skap. Fra gulv til tak. Det skal få samme farge som veggene ellers i rommet. Gleder meg til å få dekket det hele med den fine grønnfargen. Gulvet skal også males. Det skal bli grått. Såå tenker jeg et blir saker jeg!

11 kommentarer:

  1. Kjære Liv. Så fine fugler! sånne kunne jeg tenke meg å snuse opp også. Og angående gangen som ikke er ferdig, så er det i grunnen ganske befriende å se at dere bor litt halvferdig dere også. Det ser alltid helt plettfritt og strøkent ut. Man kan få prestasjonsangst av mindre. Og dere har til og med to steder dere restaurerer! Skapet blir kjempefint! Og jeg gleder meg til å se mer av det dere produserer for det er helt topp, alt sammen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å du skulle bare visst Åse Marit. Det er langt fra plettfritt og strøkent. Men vi gjør så godt vi kan. Vi velger å "leve" mye innimellom all oppussingen, så det tar tid med oss. Men jeg gleder meg til å få ferdig denne gangen nå. Tror det skal bli ferdig om ikke alt for lenge. Blir moro å male slik at det blir en helhet her ute. Gangen er liksom det første gjestene møter på og vi går igjennom flere ganger om dagen. Man ser seg blind på det uferdige, men jeg kjenner som sagt at det skal bli godt nå!

      Slett
  2. Så fine fuglar!
    Og gangen vert SÅ flott!
    Kjekk inspirasjon :-)

    SvarSlett
  3. Så fine fugler. Sånne har jeg vært på leting etter lenge. Kan jeg spørre hvilken blomsterbutikk du kjøpte dem i? Vibeke

    SvarSlett
  4. Synes fuglene var supersøte jeg ♥
    Kunne vært fine på en bjørkekrans også :)
    Kan jeg spørre hvor du har fått tak i dem hen? Bor jo i samme område som deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøpte de på Frk.Flora på Porselensfabrikken på Vessia i Porsgrunn :O)

      Slett
  5. Så har du fået foråret ind i gangen. Hvor skønt at have hylder at sætte sko på. Det gør det så dejlig ryddeligt.

    SvarSlett
  6. I hvilken butikk har du fått tak i disse flotte fuglene?

    SvarSlett
  7. Hei :) Nå ble jeg så glad da jeg fant bloggen din igjen!!! Har tenkt på den mange ganger, det er så mye øyensfryd her. Og jeg husket ikke hva den het. Men nå kommer jeg nok innom rett som det er. Har forresten nettopp strikket lev landlig koften. Den flerfargede modellen (i Tumi, ikke Tove) til en av mine svigerdøtre. Med pengeknapper fra fat og fe. Har bare igjen å sy på et bånd til belegg. Så var det så artig å se den her :)
    GOD VÅR!!!

    SvarSlett