mandag 9. mars 2015

om det å ha en livsstil som er inspirert av tidligere tider

Foto: Birte Ulveseth for Varden
For en liten stund siden nevnte jeg at jeg skulle få besøk av en journalist og en fotograf. De dukket opp som avtalt og vi hadde noen koselige timer her hjemme hos oss. Praten gikk rundt temaet om det å ha en livsstil som er inspirert av tidligere tider. Så fikk jeg altså være representant for nettopp det. Jeg har så mye å lære og jeg vil så gjerne lære, men jeg kjenner at jeg blir så trukket mot tiden da ting gikk litt saktere. Jeg ønsker virkelig å finne roen i hverdagen og noen ganger tror jeg at jeg greier det. Som når vi for eksempel om kvelden setter oss ned med hver vår bok foran peisen i stedet for å se på nettet. Dette og hint prater jeg altså om i reportasjen. 

Hele saken finner du HER. (Varden +.)
Du kan også lete frem en åpen versjon via Livs Lyst facebook.

6 kommentarer:

  1. Vårt liv er også inspirert av tidligere tiders verdier. En tid da man var litt mer til stede og ting gikk litt saktere. Det nyeste er at vi har bestemt oss for å kutte oppvaskmaskinen. Vi er seks i familien, men det går veldig fint. Det kan faktisk være ganske hyggelig å vaske opp sammen, alle hjelper til. Utrolig hvor fort man venner seg av med dubbeditter. Pam

    SvarSlett
  2. Ja- det er godt at have tid til bare at være sammen i stedet for at tænde TV eller sidde på nettet.

    SvarSlett
  3. Så gøy med besøk. Det har absolutt skjedd noe med livsstilen de siste årene. Godt å ta vare på den gode gamle samtalen og hyggen.
    Ha en knall fin kveld
    klem

    SvarSlett
  4. Elsket reportasjen og for rundt i butikker i går for å få tak i et eksemplar, og det fikk jeg :-) Ble utrolig inspirert! Har også et stort ønske om en tilværelse der ting går litt roligere og jeg føler en dragning mot tidligere tider. Tv'n vil nok fortsatt bli her (ellers må jeg finne meg ny mann og nye barn, og det er jo litt dumt, hihi ), men mye kan man forandre litt på likevel :-) Takk for at du inspireter oss Liv! Ønsker deg en flott dag :-)

    SvarSlett
  5. hva vakre bilder !!! de har en veldig fin kjøkken !!! angie ønsker en fin onsdag fra Tyskland

    SvarSlett