torsdag 21. mai 2015

nyte langvarig

Hver sesong har sine vakre, vakre blomster. Nå er syrinene på full gang her i byen. Det dufter deilig i hagen, og det er spennende å se hver dag hvordan de store buskene endrer seg. Jeg har allerede plukket inn flere buketter. Og det har jeg tenkt å holde på med til sesongen er over. Ja, for slike ting går jo over. Heldigvis kommer nye blomster med andre dufter og farger for å overta, men så tar det slutt også... Naturen er raus. Den pynter seg med det vakreste den har, om det så bare er for noen dager. Den vet å leve fullt ut! Vi har jammen noe å lære. "Hver dag er en fest!"

Jeg har i alle fall funnet én måte å nyte de vakre bukettene langvarig: jeg fotograferer dem! Store og små. Enkle og fargerike. Fra grøftekanten eller fra butikken. De skal nytes. Og slik kan de nytes lenge.

Så koser jeg meg med bildene utover i sesongen og de små kvastene av ymse slag, gleder meg igjen og igjen. Så minner jeg meg selv på hva de forskjellige blomstene heter. Det er så lett å glemme, og jeg vil så gjerne huske mange. 

En vakker liten sak som dette varer kanskje ikke så lenge i det virkelige liv, så det er jo om og gjøre å sette den et sted både duft og syn kan nytes. Siden får man altså klare seg med minnene og den som er god, klarer kanskje å mane frem duftene også?

Så folkens! Frem med kamera :O) Og har dere lyst å ta en titt på min samling, kan dere trykke LIVSSTIL og BLOMSTER/flowers oppe i menylinjen.

7 kommentarer:

  1. Fantastisk vakkert. Jeg elsker syriner. Vi må pynte med det som er der.

    SvarSlett
  2. Beautiful photos! I love lilacs, too!

    SvarSlett
  3. Lurt og fotografere blomsterbukettene , som du sier da varer de jo evig :)
    Nydelige buketter, Syrinen blomstrer ikke enda her hos mæ, men den står med blomsterknopper, så æ har noe og se frem til, æ bruker og gå ut og lukte på dem, for de dufter så nydelig , snart blomstrer heggen i hagen mion og :)
    Ha ei fin pinsehelg .

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til sommerblomstene kommer. Ikke den største kjøperen av buketter, de dør så fort og er så dyre :P så går mest i grønne planter her - men nå er visstnok det blitt in så da funker jo det og.. Her er det aldeles ingen syriner i blomst enda.. eneste her oppe i trøndelag er løvetann og hvitveis - men det kommer :)
    Ha en fin pinsehelg :)

    SvarSlett
  5. Elsker duften af syrener. Det er for mig duften af forår.

    SvarSlett
  6. Ble sannelig inspirert til å legge ut noen blomsterbilder på bloggen min denne uken :-)

    SvarSlett
  7. Your photos are so beautiful! You really have an artistic eye and I enjoyed your post tremendously!

    SvarSlett