tirsdag 28. juni 2016

et hus fullt av minner og fremtidsplaner

Like ved strandkanten og Mjøsa ligger Skottenstua. Her bor Kjersti med sin familie. I fjor sommer freset jeg oppover med bilen i dette området og besøkte henne. Det ble en dag jeg sent glemmer. Jeg ble tatt varmt i mot, og koste meg i sommertimene sammen med disse menneskene. Den gamle stua på tunet var hovedattraksjonen, og inneholdt de vakreste og gamle minner i form av serviser, nostalgiske møbler og villblomster. Akkurat slik jeg ser for meg en kvalitets-sommer på landet. Og akkurat slik jeg ser for meg at det var i de gode gamle dager. Dessuten rommer huset en hel del av Kjerstis planer som hun i disse dager er i ferd med å sette i verk. Følg henne på instagram for flere oppdateringer: @kjerstiskotten

"Den vakre broderte duken ligger nystrøket og fin over det gamle spisebordet i Skottenstua. En alldeles herlig miks av røft metall og sirlig pusset sølv, sart porselen og levende blomster fra enga like utenfor, skaper en helt spesiell atmosfære her inne. Det får oss til å spekulere i om det var akkurat slik de hadde det når kaffegjestene kom til dette vesle huset for en mannsalder siden..."

Resten av reportasjen fra Skottenstua finnes i Lev Landlig nummer 5 (2016) som er i salg i butikkene nå.

  # landlig # livslyst # interiør # levlandlig # landliglivsstil # nostalgi # tradisjon # gammelt # livsandvikjakobsen # kofter # denstorekoftejakten # kofteboken # kofteboken2 # tradisjon # livsstil # restaurering # tømmerbygning # trehus # blomster # sommereng #

4 kommentarer:

  1. A wonderful, cosy little House and such a nice garden. Kind regards from Austria, Lucia

    SvarSlett
  2. Linda morada, um belo recanto para o descanso e os encontros familiares.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder fra et vakkert sted :)

    Ha en fin dag videre.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  4. So beautiful! I wish I could get the magazine in the U.S. I can get "Daphne's Dairy", so it seems like I could get this as well. Although I cannot read the language (without translation), the pictures would be enough! :)

    SvarSlett