torsdag 26. januar 2017

TBT slik kan du innrede kontorplassen

Jeg tar en liten throwbach thursday (TBT) fra kontoret i byhuset i dag jeg. Det er fint å se tilbake på hva slags valg vi tok, og hvordan vi innredet. Det ser fint ut syns jeg. Kunne godt satt meg ned der og jobbet litt igjen. For meg er det viktig å være i hyggelige omgivelser når jeg store deler av dagen skal jobbe hjemme på kontor. Det er viktig med godt lys, og det er viktig hvordan det er innredet. Fargene, møblene, tekstilene... Dette påvirker meg. Derfor er jeg også spendt på hvordan det vil bli på gården. Jeg kan rigge meg til på *veslestua, men fordi det er så utrolig godt lys i det som skal bli spisestue eller på kjøkkenet, er jeg spendt på om jeg heller velger å sitte der. 



Fra arbeidspulten min i byhuset, så jeg rett inn på soverommet. Veldig koselig, for det rommet blir kanskje litt bortgjemt i mange hus. Har man nye gjerster på besøk, viser man villig frem alle de hyggelige innredede rommene i hjemmet sitt, men når det kommer til soverommet blir man stående på dørstokken hvis man i det hele tatt lukker opp døren. "Her er soverommet, men det er så rotete og fælt..." Jeg forstår jo det. Ofte er det et rom man lukker døren til for å gjemme en uoppredd seng, eller klesrot. Man tilbringer jo bare tiden man sover der, så man gjør kanskje ikke så mye ut av akkurat dette rommet. Men jeg syns det er så utrolig gøy å innrede soverom. Jaja, så skal vi bare tilbringe natten der, men jammen skal det være fint alikevel. Og døren står alltid åpen. I alle fall gjorde den det i dette huset. (Her i leiehuset må vi holde døren stengt pga noen katter som gjerne vil legge seg godt til rette i en nyoppredd seng...) Og når jeg satt her og jobbet, var det jo hyggelig å få både lys og innsyn til dette rommet. Det ble en del av interiøret og trivselen på mitt kontor. På gården, får vi et kjempe koselig soverom, og jeg gleder meg som en unge til å innrede det! Dèr skal ikke døren måtte være lukket ;O)

Orden i kaoset.

Jeg har aldri hatt et kontor som bare brukes til mitt kontor. Det lyse rommet i byhuset, ble også brukt til gjesterom. Etterhvert overtok en liten baby, og jeg endte opp på trappesatsen. Ja, det var koselig det også! 


Jeg er så glad i det vevde teppet i sort og rødt forresten. Det er gammelt. Arvestykke. Gleder meg til å re en koselig seng på gården. Og ikke minst gleder jeg meg til å henge opp "elg i solnedgang". Snakk om en klassiker! Den var jeg heldig å få fra noen som en gang skulle selge ei hytte. Kjempe morsomt. Det bilde skal helt klart opp på veggen igjen. Senga her havner kanskje på stabburet. Vi får se. Det er spennende å se over de tingene man har, og å prøve visuelt plassere dem i sitt nye hjem. 

Den gamle globusen er jeg også så glad i. Kanskje ikke akkurat super til nytte lenger, men den tar igjen på sjarmen altså. Håper jeg får plass til den et lagelig sted også. Kanskje på gutterommet? Tenk når vi kommer så langt at vi kan innrede og jeg kan vise dere valgene vi tar. Vi jobber på spreng om dagen. Vi har såå lyst å flytte inn! Snart!!

Bildene jeg viser dere i dag tok jeg til et Italiens magasin som nettopp skrev om kontorplassen min.

3 kommentarer:

  1. Velice inspirativní ! Michaela

    SvarSlett
  2. Hvordan steller du Pileaǹ som står i vinduskarmen? For meg dør de ganske så snart jeg får de i hus. hilsen Inger

    SvarSlett
  3. It's a great pleasure to continue visiting your inspiring posts as a New Year begins.

    There is always something to learn, something to make us smile. Bravo to you!

    Those mittens in the prior post's photos are very beautiful...the color harmonies are exquisite!

    xo

    SvarSlett