onsdag 26. april 2017

har du lagt merke til hvor vakker den er?

Det er ikke så lenge til rogna blomstrer. Har du lagt merke til hvor vakker den er?
I den stille viken står det et slikt tre like inntil den gamle løa. 

*Du kan lese og se mer herfra ved å trykke deg inn på BEAUTIFUL PLACES og DEN STILLE VIKEN oppe i menylinjen. 

Se! Ofte går denne blomstringen oss forbi i stillhet. Rogna er liksom rød den. Når bæra kommer, da legger vi merke til den. Men rundt mai måned setter den i gang med sine vakre hvite blomster og det kan vi jo benytte oss av!

I det nyeste av Lev Landlig (utgave 3/2017) har jeg med en liten sak med inspirasjon på hvordan du kan lage en vakker krans av blomstene og bladene fra rogna. 

Så deilig tid vi går i møte nå! Det gjelder å benytte seg av naturmaterialene som blir servert oss på rekke og rad. På den måten nyter vi mer av alt det vakre, om det kun varer en stakket stund. Så er det kankskje verdt tiden det tar å lage en krans, sette inn en spiker og glede seg over synet av den vakre kransen så lenge den henger der fin og frisk? Jeg syns helt klart det! Og så tar jeg bilder, som jeg kan kose meg med utover vinteren eller dele med deg her på bloggen.

# lev landlig # natur # liv sandvik jakobsen # gjør det selv # reportasjer #

2 kommentarer:

  1. Jeg la mer merke til kofta di - igjen - enn rogna :-) Hvilken kofte er dette? Jeg vil gjerne strikke den.......

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi. Ja, du gjorde det ;O)
      Denne koften er så enkel og kjempe fin, men den er dessverre ikke min.
      Vi vet heller ikke hva denne heter...
      Så kanskje du må legge opp fra en annen oppskrift og gjøre den om?!

      Lykke til!

      Slett