tirsdag 25. april 2017

men jeg blir jo fristet til å bare la det stå her

Vi har bestemt oss for å ha badekar på gården. Ikke dusj. Badet vårt blir ikke veldig lite, men ikke stort nok til begge deler. Med barn i huset passer det jo godt med badekar, og jeg ser for meg at det kanskje blir mer dagligdags for oss også å legge oss ned i et varmt og godt bad etter mange timer ute. Her oppe bruker vi jo mer tid ute, uansett vær. 

Så valget falt altså på et badekar. Og ikke et hvilket som helst et. Vi fant et på Finn vi. I akkurat passe størrelse og med en form som passer badet vårt godt. Vi må jo ha litt gammelt preg på dette rommet også. Selv om vi føler vi står nokså fritt der, for det har aldri vært noe bad i dette huset. Med de valgene vi nå har tatt, mener vi det vil harmonere med resten. Jeg gleder meg til å vise dere det sånn skikkelig!

Siden badekaret er gammelt, ville vi gjøre det som måtte til for å få det helt rent på innsiden. Vi har derfor kjørt det inn til Oslo og fått det "emaljert" på nytt. Her om dagen hentet vi det, og nå står jobben med å behandle det på utsiden. Burde gjort det i motsatt rekkefølge, men av diverse grunner ble det ikke slik.

I hele går stod Thomas og pusset og sandblåste utsiden. All rust skal bort, for vi skal nemlig male det og vil ikke at rusten skal trekke igjennom. Hvilken farge det skal få? Det har jeg jo lyst å fortelle deg nå med en gang, men det blir jo mer moro om du samtidig kan se bilder. Men du må gjerne komme med forslag. Kanskje kommer du på en bra kombinasjon jeg ikke har tenkt på?

Badet der oppe i andre etasje er faktisk helt ferdig nå! Det er jo nesten ikke til å tro. I går malte jeg siste strøk i taket, og nå venter vi bare på rørlegger og elektriker slik at vi kan slå på kranene. Det skal bli en sann fryd å legge seg ned i dette badekaret for første gang, men jeg må jo si jeg blir fristet til å bare la det stå her. Det hadde i alle fall blitt bad med utsikt! Kanskje vi en gang der inne i fremtiden må skaffe oss et gammelt badekar til, sette det utpå en pynt her oppe i bakkene, fyre med ved under og sette oss i for å se nattehimmelen klar og fin en kald vintersnatt? Ja, det er deilig å drømme. I mens tar jeg gjerne til takke med utsikt til skogen gjennom vablete glassruter også!

13 kommentarer:

  1. Ja, det hadde jo vært helt fantastisk å ligge i badekaret akkurat der, og skue utover! Jeg ville malt en lyseblå pastellfarge utvendig, og kanskje en liten sjablongbård e.l.? Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Klem Cathrine :-(

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy forslag, Cathrine! Jeg har i alle fall ikke tenkt på sjabonbord. Ja, hvem vet?

      Slett
  2. Så fint! Det blir spennende å se

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror det kommer til å bli skikkelig fint!

      Slett
  3. Den samme lys grønne fargen som du malte den "stygge andungen" som ble en skjønn svane. Lys grønn. Lykke til :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen dum idè, ingen dum idé! Jeg begynner allerede å bli i tvil om det jeg hadde sett for meg ;O)

      Slett
    2. Passer jo godt i et gammelt hus.

      Slett
  4. Looks like a prime spot for a hot tub! I have seen some Cedar Tree versions that would fit better into the environment instead of the plastic ones that dominate the market here in USA.
    KJ

    SvarSlett
    Svar
    1. True true!
      Maybe we will build something that fit, in the future.
      It could be really exotic to sit here in the winternights watching the dark sky full of stars....!!

      Slett
    2. Ahh.... perfect :-D
      KJ

      Slett
  5. Svar
    1. Hihi. Ja. Ikke så rart jeg bare har lyst å la det stå. Men siden sist er det båret opp på badet, fått et grunningstrøk, og et nytt på gang. Sååå er det å konkludere med farge. Jeg tror det skal bli veldig fint!

      Slett