fredag 7. juli 2017

våre kortreiste ferieplaner

Litt tidligere i sommer dro vi på en fin tur med gode venner. En slik kortreist søndagstur vet dere. Som byr på bratt terreng gjennom skogen, barnelatter og lek, varme fra sola, voksentid, god pikinik-mat og nydelig natur. Vi dro til Rui-plassen. (Dalen Telemark.)

Noen steder blir jeg bare aldri lei. Jeg kan komme tilbake til Rui igjen og igjen. Lese historien om de to søstrene som bodde her oppe. Prøve å sette meg inn i hvordan de levde. Nyte den fantastiske utsikten. Være på tur på en så enkel og fin måte. 

Jeg har fått skikkelig dilla på å lage banankake i det siste. Denne dagen hadde jeg med meg en kakeboks med små biter. For anledningen hadde jeg puttet sjokolade i. Ekstra godt!

Fra dette tunet har man oversikt over Telemarkskanalens "endestasjon": Bandak og Dalen. 

Jeg har så mange ønsker om ting jeg har lyst å gjøre i sommer. Steder jeg vil dra. Farvann jeg vil utforske. Og alt i områdene rundt her vi bor. Skal lure på om det blir tid til alt sammen. Jeg får lage meg en prioriteringsliste, så får vi se hvor mange jeg kan krysse av når denne sommermåneden er over. Jeg vet ikke om jeg er klar til å ta ferie nå heller, og noen reportasje-oppdrag for Lev Landlig vil det bli innimellom, men jeg skal prøve å legge det meste av krav og ansvar bak meg. Nå vil jeg bare være til for en liten stakket stund. Sitte på tunet oppe på gården vår, plukke fine blomsterbuketter, dra på disse kortreiste turene, ta en liten overnatting i telt, spise god mat og være sammen med venner og familie. Det er planen de neste ukene som kommer. 

Måtte det bli en fin sommerferie!

Nå vil jeg tro (?) at det blir litt stille på bloggen her fremover, 
men følg meg gjerne på instagram og facebook!
# den store koftejakten # kofter # kofteboken # kofteboken 2 # liv sandvik jakobsen # tørkestativ # nostalgi # landlig # livsstil # matnyttig # vårt lille land # diy # kjøkken # innredning # interiør # interior # jordbruk # ølologisk # strikk # strikking # reportasjer # gamle lamper # blomster # flora # reportasjer # landliv # kortreist#

3 kommentarer:

  1. Å, Rui-plassen er så fin! Har væt der to ganger, sist i 2008. Skulle gjerne hatt en tur til. Så på 80-tallet mens jeg bodde i Bergen et tv-program om Rui-jentene. Det kunne jeg aldri glemme, så da jeg flyttet hit til Vestfold, tenkte jeg at jeg må få tatt en tur dit. og slik ble det. Med Eidems bok i hånden, leste jeg høyt for "sjåføren" som var like fascinert som meg. - Ønsker deg en god ferie videre!

    SvarSlett
  2. Helt nydelig!
    God sommer :-)

    SvarSlett
  3. Hei Liv! Det beste er dager som ikke er planlagte, synes jeg, og hvor man kan tillate seg å skape nye utflukter, oppleve nye ting! Ikke så stort, gjerne i nærheten. Vi ha vært i Lårdal, på campingen der, og besøkt museet et par ganger, og vi kommer sikker igjen! Det er fantastisk at dere har flyttet inn på gården, og skaper et liv der! Ønsker dere masse lykke til, og fortsatt god sommer! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett