onsdag 2. desember 2009

KRANSER AV BUKSBOM wreaths


Som dere vet, har jeg såvidt begynt å jule-pynte mitt lille hjem. Men nå har altså pynten begynt å snike seg litt utover i de andre rommene.
Her i stuen min er det for øyeblikket vinterhvitt. Men flere ting er på gang..!
As I have told you earlier, I have now started to decorate for christmas.
My livingroom are still winter white, but there are things coming up!

Det store hvite skapet med glassdørene, har jeg ikke blogget mye om. Men det er jo virkelig en skatt for meg. Fikk kjøpt det til kr 2000,- på en butikk som skulle slutte. Det hadde kostet mye mer kan jeg love. Så jeg slo til og kom hjem med et skap den dagen. Visste ikke om det var høyt nok under taket her hjemme en gang. Jeg bare stod på tærne og fikk akkurat tak i kanten oppe på skapet og regnet med at det ville bli plass.

Det gikk AKKURAT!!! 
(Med veldig liten margin. Hiii)
I have not bloged much about my big white buffet. But it`s realy a treasure to me.
I`ve got a very nice price for this in a store who were shutting down.

Og nå har jeg altså julepyntet det litt.
Med to små søte kranser av buksbom.
Det er jo ikke så lett å få tak i slike fritt rundt omkring. 
Så takk T for at jeg fikk disse skjønne kvistene!
And now I have decorated it with two wreaths I have made my self.

Det henger en krans på hver glassdør.
One wreath on each door of glass. 

                         Jeg har festet de små grenene på to runder med ståltråd. Da er det enklere å tvinne det hele sammen. Ståltråden er grønn, så den gjemmer seg godt inni mellom bladene som kommer til å holde seg grønne lenge... lenge...!
The little green twigs are attached to a green thread of steel.

Kransene er hengt opp i hvite sløyfebånd. De er rett og slett festet med en tegnestift på glassdørens list på toppen. Da syns den hverken inni eller utenpå skapet!
And are hanged up in a white bond.
 
Foran skapet står en trekasse med masse deilig lesning. Interiørblader så klart. Man har da det i hver en krok! ;O) Nå ligger juleutgavene øverst. Mmmm!
A box of wood full of delicious reading. The chrismas magazines on the top!

Jeg har sagt det før, og kommer til å si det igjen: Jeg liker å ta inn naturen på denne måten. Lage pynt selv.

I dag har vi vært ute og plukket inn både furugreiner og lerkekongler. Så mye mulig dere får se noen smakebiter! Dere er i alle fall veldig velkommen inn her og titte igjen!
I have told you before and will say it again: I like to take a bit of the nature inside and make things of it. Today I have found more and will show you later. You are welcome to visit again and thank you for stopping by today!
Takk for at du stakk innom i dag!
Hilsen Liv

19 kommentarer:

  1. Ett så vackert skåp. Förstår att du slog till. :-)
    Och buxbom är verkligen fint. Där vi bodde tidigare hade vi buxbom, men tyvärr inte här. Dina kransar är supersöta!

    Ha det fint!

    SvarSlett
  2. Det var et kjempekupp Liv!!!
    Lekkert skap =)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Kjempeflott var det, og et nydelig skap. Kjekt med slike varp, det er helt sikkert:) Ha en finfin kveld:)

    SvarSlett
  4. Øy! Det var et flott skap. Heldig med det. Både prisen og høyden;)
    Nydelig krans har du fått til også. Jeg venter på milværet da snøen kom meg i forkjøpet og dekker nå mine planlagte kransematrialer.

    Ha en fin kveld
    Klem:)

    SvarSlett
  5. So simple and beautiful...love your style...

    SvarSlett
  6. Så utruleg flott skap til ein så kjekke pris:)
    Mange flotte bilder:)
    Likar både ditt hjem og bloggen din kjempe godt!
    Ønsker deg ei herlig juletid:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  7. For et nydelig skap :))
    lekkert med de kransene på...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  8. Flotte kranser!! Og for et skap!!! Skal si du har gjort et kupp!!

    SvarSlett
  9. Hei på deg!

    Skapet var nydelig og kransene like så.Du er så flink;)

    God kveld ønskes av Christinamor i nord!

    SvarSlett
  10. kransene var knallfine til det hvite skapet :)
    Jeg blir så fascinert av hjemmet ditt. Vakkert, rett og slett!
    Madeleine

    SvarSlett
  11. Hærremin så heldig du var med det skapet !!! Et skikkelig kupp !!! Nydelige kranser du har lagd,er veldig glad i naturlig pynt,jeg også....og det syns her inne,tro meg :) Men det er jo gratis,så da er det jo bare å fråtse.......så da blir det sånn :) Mose rundt lys,kongler i en kurv....++++ ! Kos deg videre,og ha en fin adventstid med LivsNyteren din :) Klem fra nord.

    SvarSlett
  12. Kjempeflott skap.. skjønner godt bare måtte ha det.. nydelige kranser ..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  13. Dette var vakkert Liv. Du er flink til å gjøre det koselig. Takk for tipset om buskom kranser, tror jeg må lage å henge på skapet mitt. Ha en fin dag.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  14. Det skapet var virkelig kjempefint!! Det var du heldig med!! Og kransen var kjempelekre!!

    SvarSlett
  15. For eit lykketreff! Skapet ser fantastisk ut!
    Og kransar hører med ja :D Elskar slike og kunne hatt dei over alt! ;-)
    Og alt har du foreviga med skjønne bilder!

    SvarSlett
  16. Hei:) Så nydelige bilder, og skapet var jo virkelig et kupp! Passet kjempefint inn i stua di! Jeg kjøpte en buksbom-krans på Bryn, den kostet bare 99 kr, synes det var en ok pris! Nå har den tørket inn, men er jo dekorativ fordet:) Her ser vi på skomakergata. Takke meg til det koselige gamle sier jeg:) klem

    SvarSlett
  17. så fine kranser..og nydelig skap.:-) Gry

    SvarSlett
  18. SSkjønner godt at du er stolt av det skapet.. det er jo bare helt nydelig:)Også bare 2.000,- da gitt!Heldige du! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  19. Lekkert skap♥

    Ønsker deg en fin helg.

    Klem

    SvarSlett