mandag 22. februar 2010

JEG HAR LAGET LINHÅNDKLÆR MED MONOGRAM linen towels

Nå for tiden går jeg med tusen idèer i hodet, og så rekker jeg ikke å få alt ut i liv. Men NOE blir det da heldigvis! For å få leve ut kreativiteten som bobler på innsiden skaper større livskvalitet her i gården!
Kjøpte noen ferdigsydde bokstaver hos Stine for en stund siden.
T for Thomas. L for Liv.
 
Og her om dagen var vi på Ikea og jeg benyttet anledningen til å kjøpe med meg litt hvitt linstoff.

Jeg har sydd to enkle hvite håndklær. Litt lange og smale.

 
Nå kan vi bruke dem her hos Thomas. Et til oss hver.

 
Jeg har gjort det enkelt. Sydd dem inn i kantene. Øverst har jeg beholdt "jarekanten" og sydd på et enkelt (gammelt!) bånd. Gleder meg til å vaske dem. Da blir de krøllete og enda finere!

I have made a linen towel. I bought some textil letters from Stine a while ago. 
Now I have put them on a long and small linen towel. I have bougtht the linen on Ikea. Easy and nice, true?!!
And I can tell you that we are still working on the kitchen thing. 
I will not tell you yet, but you can get a hint on the picture down here! ;O)
 
Ja, hva tenker dere? Det går fint an å lage selv, sant?!

Ps! Vi jobber med kjøkken-saken og jeg skal vise dere. 
Men ting tar tid når det skal være ordentlig, 
så dere får gjøre som oss: smøre dere med tålmodighet. 
Men jeg kan avsløre at det handler om dette: 
;O) Knips!

48 kommentarer:

  1. Kjempefine håndklær....liker jo så godt monogrammer!!!
    Koselige bilder....og kjøkkenflisene hos Thomas har jeg også på mitt kjøkken :o)
    er såå fornøyd med dem!!

    ha en fin ny uke Liv

    SvarSlett
  2. Hei Liv!
    Så pent det ble, og ikk'no er som hvitt på hvitt! Var dette det helt vanlige, litt grove linstoffet på Ikea?

    Ha en fin dag i snøværet!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Supre håndklær du har laget, Liv! De var virkelig nydelige. Jeg fryder meg over de lekre og inspirerende bildene du viser. Herlig vask og såpe. :) Kos deg!

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte handklær!! Du er jammen flink!!

    Klem M ♥

    SvarSlett
  5. Nydelige håndklær:) flink du er:)
    ha en fin uke

    SvarSlett
  6. Hei Liv!
    Å så flink du er, det ble drit-lekkert, og så gøy å ha sydd det selv da!!!!

    Mandagsklem fra Perlemor!

    SvarSlett
  7. Jeg er ihvertfall imponert! Både over det flotte resultatet og at det tilsynelatende virker som om det er en grei prosess som selv jeg kan klare!
    Kjempefine var de og det frister å herme!
    Ha en finfin mandag!

    SvarSlett
  8. Kjempelekre håndklær! Og så enkelt det såg ut! PS. Er veldig spent på det kjøkkenprosjektet... *følger spent med!*

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelig kommentar! :)
    Mitt nye møbel blir nok malt eggehvitt for å passe inn i "miljøet", men jeg regner med den må tørke opp ganske lenge først.

    Utrolig hyggelig blogg du har, så her legger jeg meg med glede til som følger! :) Har du forresten fargekoden til soverommet som er dust blå- grønnt? Jeg skal pusse opp et rom på hytten og den fargen hadde vært perfekt! :)

    SvarSlett
  10. Så fine håndkler du har sydd, vakkert med monogram på.
    Lin er røfft og delikat på samme tid.
    Ha en fin dag!
    Klem T

    SvarSlett
  11. Nydelige handkle. Du er kjempe flink,og eg blir inspirert av å sjå på bloggen din.

    Veronica

    SvarSlett
  12. Kjempefine håndklær! Et veldig godt og inspirerende eks på at det går an å lage ting selv.

    Det vil jeg gjøre mer og mer av fremover :-).

    SvarSlett
  13. Hei og takk for koselig kommentar inne hos meg! :) Her har jeg aldri vært innom før, men jeg liker godt det jeg ser, og nå har jeg lagt meg til som følger :) De håndklærne var helt utrolig nydelige! Jeg er selv veldig glad i monogrammer på tekstiler :) Så til spørsmålet ditt ang. de Bruka-skålene... Her selger de de på to steder: Havna Interiør og AC Home, men de har ikke nettbutikk dessverre. Men jeg mener at jeg har sett de på TilBords og Kitch'n også?! Håper du finner de vertfall :) Ha en fortsatt fin uke!

    Klem Anne

    SvarSlett
  14. Så flotte håndklær. Treng ikkje å kjøpe nye...mye koseligere å lage selv. Du ga meg en ide,,kansje prøve å brodere på selv..? Du er så iderik. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  15. Smart, lekre ble de. Viste ikke det gikk ann å kjøpe ferdig sydd bokstaer, god idee.. en ting jeg vil kopiere;)

    SvarSlett
  16. Hei
    Takk for titten på den fine bloggen din.
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  17. Kjempe lekre, også så enkelt å gjøre selv..Bare litt tiltak avogtil..hehe

    SvarSlett
  18. Du er nå kreativ og :D Så lekkert med hvitt på hvitt da! Hvilken IKEA fant du linstoffet på? Jeg har vært på begge her i Oslo uten hell, men kanskje de har fått igjen nå?

    Og så lurer jeg på om jeg får låne et bilde av deg fra dette innlegget og linke til deg fra bloggen min? Som et eksempel på hva man kan lage med monogrammene :)

    Klemmer!

    SvarSlett
  19. De var jo bare helt nydelige da:)
    Og så greit og kjøpe ferdige bokstaver og sy på....
    ha en kos aften


    klemmer i vei...

    SvarSlett
  20. Hei :)
    Takk for koselig hilsen hos meg. Ang det med bryllupsbildene - ja, vi er relativt nygifte :) Giftet oss 26.september 2009.

    Ønsker deg en skikkelig fin kveld!

    Eva

    SvarSlett
  21. Kjempe fine!!!!
    Tror nesten jeg skall herme deg! Får jeg det?
    Ha en fin uke!

    Klem Irene

    SvarSlett
  22. Hei!

    Thank you for your nice comment in my blog;) You wondered where do I live, so I came to tell you that I live in Finland.

    Your blog is very beautiful and so bright. I love it. I'll be back:)

    SvarSlett
  23. Kjempefint, flink du er:)

    Det kan man jo fint gjøre selv, man ser jo hvor bra dine ble.

    Ønsker deg en fin start på den nye uken,

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  24. Så nyyyydelig!!

    Takk for koselig hilsen på bloggen min. Jeg har sendt deg en invitasjon til lanseringen av guiden. Har du fått den tro?

    Klem fra Maia

    SvarSlett
  25. Så flotte håndkle du har laget... liker det jeg ser av glimtene fra kjøkkenet også jeg O=))

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  26. Kjempefine Liv - og det enkle er ofte det beste:-)
    Ha en fin dag, klem Hege.

    SvarSlett
  27. Så flink du er, også er stilen din så gjennomført ned til minste detalj at man ikke kan unngå å elske bildene dine ❤

    SvarSlett
  28. Så koslig at du likte kommoden min!Her inne var det så masse fine bilder og mye fint å se,fin blogg du har må jeg si.Så nydelige hådklær du har laget.Ha en fin kveld,klem sissel

    SvarSlett
  29. Nydelig!! Har så mye lin som bare ligger her, tror jammen jeg skal la meg inspirere og kaste meg ovr symaskinen til helgen og gjøre som deg!!

    ha en flott tirsdag
    klem

    SvarSlett
  30. hei og takk for en hyggelig hilsen i bloggen min,og jeg bare må legge til deg å på listen min fordi her vil jeg tilbake,herlige bilder og for et monogram du har laget,åh misunner:)

    ha en fantastisk fin dag:)

    SvarSlett
  31. Nydelige håndklær du har laget.
    Flott blogg, tar med meg inspirasjon tilbake og kommer gjerne igjen.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  32. Hei!
    Kjempefine håndklær! En ide som skal lagres... Ble lekkert rett og slett. Gleder meg til å se hva som skjer på kjøkkenet hos dere
    Ha en fin fin kveld

    SvarSlett
  33. Hej,
    Vad kul att du tittade in hos mig:)
    Underbara handdukar, älskar monogram:)
    ha en mysig dag!
    kram
    sandra

    SvarSlett
  34. Hei :-)

    SÅ flink du har vært :-) Kjempefine linhåndklær :-) Hadde tenkt å brodere på servietter til jul...men rakk ikke.. Men er jo såå fint :-)

    HA en fortsatt fin uke :-)

    SvarSlett
  35. Hei Interiør-Liv ;). Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min - og så fikk jeg jo en gylden anledning til å skli inn på din og gjøre en gjenvisitt. Riktignok er kl bare litt over 6 - jeg våknet alt for tidlig og er nok litt sosete, men jeg virkelig koste meg her inne. Jeg kommer tilbake ;).

    SvarSlett
  36. nydelige linhåndkle du har laget, lekkert!! Jeg syns det sølvbegeret er så fint, det passer jo inn over alt. Sølv og rosa er ganske lekkert og romantisk sammen synes jeg. Men det er like fint til det røffe. Ønsker deg en nyelig dag. klem monica

    SvarSlett
  37. Så skjønne! Nå ble jeg inspirert til å sy monogrammer på den siste liftgardinen min.. :-)

    SvarSlett
  38. Hei!
    Fine håndklær med monogrammer! Ser du skriver at hadde kjøpt ferdige bokstaver hos Stine, er det en nett-butikk?

    Kunne vært fristende å prøvd på puter o.l for en som ikke er så fingernem på håndarbeidsfronten....

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  39. Lekkert lekkert:) Litt spennende prosjekt på gang ser jeg.

    Stikker innom for å se igjen...nysgjerrig sjø;)

    SvarSlett
  40. Utrolig flotte!
    trengte litt syinspirasjon i dag, og vips.. thank youuuu :-)

    Her er linken til symerkene:
    http://www.minanamnband.se/

    Det tok litt tid, kanskje to uker, men til gjengjeld så kom de rett i posten utenom dumme tollmannen :-)*me like*

    Syntes de ble litt store, men kvaliteten er råbra og jeg er egentlig kjemepfornøyd!

    Ha en fin dag i winterland :)

    klem

    SvarSlett
  41. Hei:)

    Så morsomt å se hva folk har gjort med monogrammene! Jeg kjøpte selv noen av Stine, og lurte på om jeg skulle feste de på noen puter..
    Hvordan har du festet monogrammene?:)

    Takk for flott inspirasjon:)

    Ha en god dag!

    Klem Heidi

    SvarSlett
  42. Nydelige håndklær med monogram du har laget:)) Du er kjempeflink!! Liker så godt lin:)
    Skal bli spennende å følge med på kjøkkenprosjektet!! Så stemningsfullt og koselig hus du viser i innlegget under:))
    Tusen takk for hilsen hos meg for litt siden, elsker katter, og for ca 3 år siden skaffet vi vår første birma, som er hele familiens lille "baby". Hun gir oss mye glede i hverdagen:))
    Ha en fin dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  43. Hei Liv!
    Tusen, tusen takk for gode ord hos meg - setter stooor pris på de!!

    Skal si du er kreativ og flink - nyyydelige håndklær du har laget! Flott med de brodrete monogrammene! Jeg har også sydd håndklær av Ikea lin, men kan nok ikke påskryte meg at de er så fine som dine..;o) Er forreste på tide å ta turen til Ikea og fylle på med linstoff - har flere prosjekter under utarbeiding i hodet mitt..;o)

    Ha en flotters kveld - kooos deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  44. De var kjempe fine!
    Man kan absolutt lage slik selv! Jeg ble til og med innspirert og fristet til å lage slev. Hadde på planen å sy opp tørkehåndduker i diverse farger, me disse var jo bare så søt at det er mulig jeg hermer:)

    Hilsen Ingvild

    SvarSlett
  45. Det var vakre håndkler! Jeg har arvet endel rødrutete i lin fra min bestefars tante som jeg er veldig glad i!

    SvarSlett
  46. Hei på deg, nydelige håndklær og nydelige bokstaver. Har så mye jeg skulle sydd, strikket og alt i sammen, hihi, tiden strekker rett og slett ikke til alt. Ønsker meg noen timer mer i døgnet hver jul, men de kommer aldri. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  47. Nydelig håndklær! Og vakker blogg.

    Klem, Ingvild

    SvarSlett