lørdag 23. oktober 2010

EN SINNASNEKKER I HUSET VÅRT?


Huset vårt har jeg introdusert for dere før, men jeg har ikke blogget mye om prosjektet vårt. Det er restauering på et nokså høyt plan det. Her er det mye å gjøre kan jeg love. Men vi syns jo en slik prosess er spennende og hadde kanskje egentlig syns at det hadde vært litt kjedelig å bare flyttet rett inn i helt ferdig hus. Men heldigvis er masse gjort, for man vil jo gjerne i alle fall ha et bad og et tak over hodet! Ja, du leste riktig: vi har hverken bad eller et ferdig tak over hodet om dagen.
Dere vet, SINNASNEKKER`N går på tv om dagen, og han får damene i gang altså. Jeg har liksom vært fornøyd med å ha beina trygt plantet nede på landejorden jeg da, mens Thomas er oppe i høyden og driver med snekkerting. Så holder jeg heller på inne, lager litt mat og er i grunn litt husmor da.  Men nå har vi blitt inspirert av denne grufulle tv-snekkeren og jeg havnet jammen der oppe jeg også. Så idag har vi kommet enda et stykke videre på taket vårt. Vi har lagt mer rupanel på loftgulvet. Ja, der oppe har jeg hamret og slått ned spiker, riktignok ikke i takt med Thomas...
Jeg skrev at vi ikke har tak over hodet, og det er rett det. Men heldigvis gjenstår det ikke så mye nå. Siden ut mot elven er klar for takstein og står vi litt ekstra på nå, har vi nok tett tak før vinteren kommer skikkelig innover Telemark. Jeg gleder meg til å vise dere bilder av det ferdige resultatet og fortelle om hvilken takstein vi har valgt. Men jeg tok noen bilder i dag også, og fin utsikt er det der oppe også. Både til elva og ned på go`bilen min ;O)

Ha en fin lørdag alle sammen! Nå har jeg kommet meg ned på bakken igjen og jeg kommer nok til å holde meg mest her. Men det er koselig å være der oppe sammen da! Det skal sies. Litt gøy å gjøre noe nytt også. Men heldigvis har jeg ingen SINNAsnekker i huset her. Her er det bare en veldig veldig snill en! ;O)


6 kommentarer:

  1. Hyggelig blogg du har!Til glede og inspirasjon. Å taket på huset, blir nok fin til slutt! Bodde selv uten bad i 8 mnd i gammelt trekfult hus fra 1918. Med do i kjeller, der man måtte gå ut og ned i kjeller... Gud hvor kaldt det var den vinter'n. Bagen var altid med så en kunne ta en dusj hos venner, eller på det kommunale badet. Men alt går, når en må... Men var så glad jeg når badet omsider var ferdig... Lykke til videre med alle prosjektene. Og god lørdag ;o)

    Tone

    SvarSlett
  2. Være uten bad og kjøkken har vi prøvd, kjøkken var vi uten et halvt år!! Alt går, men det kan være pyton mens det står på som verst! :-) Så flink du er som hjelper til på taket!! Ha en koselig kveld! Klem

    SvarSlett
  3. Vil bare si at jeg elsker bloggen din! Er også fasinert av det gamle og urnorske,selv om jeg ikke har den stilen hjemme selv. Jeg synes du er kjempeflink. Lykke til med taket, huset er jo helt nydelig. En virkelig drøm. Klem

    SvarSlett
  4. Hei hei!

    Måtte bare innom og si at jeg har laget brownies-kaken din nå i kveld. Den var nydelig!!!! Tusen takk for en superenkel oppskrift. Den skal føres kjapt inn i oppskriftsboken min!

    Jeg doblet oppskriften og helte røren i en ganske stor langpanne. Du skrev ingenting om hvilken form du pleier å bruke og hvor i ovnen du setter kaken?

    Uansett, den ble supergod! Ha en flott helg, og lykke til med all jobbingen.

    Klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  5. Slik ser mitt tak ut også (som det nederste bildet)
    Sukk...
    Skiferen kommer ikke oppå med det første, for vi må også ha nytt bad.....
    ;)
    Gleder meg til å se hva dere har valgt, men gjetter det er noe gammelt siden dere legger fullverdig undertak. (ser i allefall sånn ut på bildet)

    SvarSlett
  6. Kjekt å høre at det ikke er noen "sinnasnekker" i huset....MIN snekker har derimot litt "ulyd" innimellom men det får være lov;) Kjekt å se fremgangen på bilder. Vi er fullstendig ferdig utvendig på huset (men ikke i hagen). Det mangler kun et ekstra strøk maling i front på huset som "snekkern" ikke rakk iår. Med hus så blir en uansett aldri riktig ferdig og det er heller ikke noe mål;)

    SvarSlett