fredag 15. april 2011

HVILKEN TAPET SKAL VI VELGE TRO? tips

 Boråstapeter - Pigkammare - B12913
Ja, vi jakter på gård - men det er fortsatt her i vårt lille sveitserhus i byen vi bor. Og her går også prosessen sin gang. Vi snekrer, maler og leter fortsatt etter tapet til stuen. Det er litt vanskelig å ta de rette valgene. Men vi vet i alle fall at vi ønsker noe i blått, det skal være en "gammel-inspirert" tapet og den må ikke være for prangende. Pigkammare fra Borås er virkelig min favoritt, men jeg er redd den vil ta for mye oppmerksomhet midt blandt alle møbler og ting som finnes i vår stue...

 Sanderson - Laurell Trellis - WR8528/10
Denne lyse med blå border er også så vakker. Den ligner veldig på den jeg har plukket ut og vist dere litt tidligere (HER). Denne er bare litt mindre i mønsteret og muligens blir den rett og slett litt for liten. Men på et soverom måtte jo denne vært helt nydelig! Sart og fin og minner om en gammel tapet.

 Boråstapeter - B12904
Denne tapeten er inspirert fra 1700-tallet og det ser ut som den er håndtrykket med sjablongmaling. Kjempe fin! Vi ønsker oss kun en med blått mønster i, så det blir ikke denne heller. Men jeg ville vise dere! Jeg liker den kjempe godt og har sett bilde av den i en hall med en flott trapp opp til andre etasje. Superfint!

Jeg tror det blir kjempe fint med en tapet bak dette gamle pidestallskapet. 
Og brune gamle møbler kommer så tydelig frem med en vegg med blåmønstrete tapet.

Boråstapeter - New Classic - 2508
Denne tapeten lurer jeg litt på å ha i gangen vår. Det vil for det meste bli perlestaff panel der, men vårt lille bad er bygd inn under trappen på 50-60-tallet og denne delen har ikke panel. Og der har vi jo fått en super anledning til å pynte litt med tapet. Det er jo så mange nydelige mønstre og kjempe gøy å tapetsere litt her og der. New Classic er som i navnet en nyinspirert tapet, men jammen er den fiiiiin!

 Sanderson - Pillemont Toile - Ivory/China Blue  - DCLAPI101
Til slutt tar jeg med en utenlandsk inspirert tapet. Det har jo til alle tider vært vanlig å snappe opp idèer utover Norges grenser. Kanskje denne kunne være noe for deg??!!!

Ha en herlig valgfri dag!!
_____________________________________________________________________________________________________________________________
Forrige innlegg: Tenk så gøy at dere har lyst å være med oss på jakt! Det blir jeg glad for å lese. Og tusen takk for alle gode oppmuntringer. Så gøy å høre at dere har tro på oss. Vi vil jo i alle fall så gjerne, og så blir det så spennende å se hva slags tun vi kan komme over til slutt! Gleder meg til å 
reise videre på GÅRDS-JAKT med dere!!
_____________________________________________________________________________________________________________________________
English: We are still looking for wallpaper to our livingroom. We want it to be blue and white and a bit old fashion ;O)

10 kommentarer:

  1. Hei!
    Vakre tapeter alle du viser her.
    Jeg holder en knapp på den øverste. Den har passe mye liv og farge, men stramhet til at den gir ro når den kommer opp på store flater og hele vegger.
    Lykke til med å velge :)
    Jeg ønsker å invitere deg og alle som leser dette til å delta i en uhøytidelig gjettelek inne på min blogg i løpet av påsken.
    Jeg legger ut bilder fra gamle dager og så gjelder det å bruke kunnskap, erfaring, fantasi og kreativitet og gjette hvem, hva, hvor, hvordan og dikte fritt rundt bildene.
    Velkommen til å delta :)

    SvarSlett
  2. Mange vakre tapeter, lykke til med valget:)

    SvarSlett
  3. Mye fint her, ja. Min favoritt er Pigkammaren men den kan som du sier kanskje ta mye oppmerksomhet, har sett den brukt sammen med panel på noen vegger, veldig fint det synes jeg.
    Den andre fra Borås er også veldig fin, har nok sett den samme hallen som du, mener jeg har sett den i et kjøkken også, men der så det ut til at fargene var litt lysere.
    Tidligere da du etterlyste tips til tapeter hadde du en prøve med diagonale blomsterranker, tror nesten jeg ville gått for den hvis jeg var deg. Ikke så prangende og veldig fin til det brune.
    har ikke før nylig oppdaget at du har lagt inn et tips om blåfarge på bloggen min, takk for tipset, blir nok kjøpt en boks av Lista til sommeren.

    Ha en fin helg:))

    Artig å følge dere på gårdsjakt. Får selv alltid lyst til å gå inn i slike gamle hus som står og forfaller, men det kan man jo ikke... Hmm, det går kanskje an å spørre om lov..

    SvarSlett
  4. mange fine tapeter her.
    ikke lett å velge.
    flott at tapeter er i skuddet igjen...
    god fredag,
    klem Tove
    i dronninghuset.b.c

    SvarSlett
  5. Jeg holder en knapp på tapet nr. 2. Det er nok fordi jeg mest liker rolige former :) Men alle er jo fine da! God påske til deg.

    SvarSlett
  6. Helt klart nr tre! Den var knall fin og meget tidløs!

    SvarSlett
  7. Beautiful designs!, good options in blue...
    Liv: in my new post there is to link to your blog with to very special dedication.

    From Argentina
    Natalia

    SvarSlett
  8. Your last posts are fantastic ... thank you so much for these impressions and sharing!!!

    Enjoy the weekend!
    Hugs
    Tine

    SvarSlett
  9. Jeg likte tapet nr 2. :)
    Klem Madelén

    SvarSlett
  10. Jeg digger blåfargene i tapetene. De er LEKRE!!

    SvarSlett