søndag 3. juli 2011

NÅ FÅR DU VITE HVOR DET ER OGSÅ

 Slik! 
Da kommer fortsettelsen på disse bildene. Dere får nå se flere bilder fra favoritt-bygda.

 Bygda er liten og vi kjører på nokså smale veier. I alle fall om man tar av og kjører opp
mot kirka som ligger på en topp som et midtpunkt mitt blandt gårdene. Overalt er det frodig
og fint. I grøfter og i hager. Sommeren i Norge er kanskje på det vakreste nå?

 Bygda heter Gjøvdal og ligger såvidt innenfor Aust Agder fylke. Man føler at man er i 
Telemark her. Det er så lik natur. Men dette stedet er helt spesielt på grunn av sine mange
små hus og plasser. Det kommer desverre ikke helt godt frem på bildene. Men det er en
kjøretur verdt! Så sett deg i bilen en søndag og følg elven som renner igjennom Gjøvdal ;O)

Bøndene i bygda ligger ikke på latsiden. Her er både ku, okse, sau og hest 
(og til og med en liten forbipasserende katt - ser du på bilde til venstre her?). Og vakre er de på bilder. 
Noen stiller seg til og med opp når jeg roper på dem. Klar for litt fotografering! 
Alt for bygda vet du ;O)

 Jobbe eller hvile. Jeg vet ikke hva du velger? Jeg velger hvile i dag. Det er søndag og vi 
skal kose oss. 

Ønsker dere en fin og fredfull dag alle 
kjære besøkende på Livs Lyst!
Vi knottes ;O)

5 kommentarer:

  1. Gårdsliv virker så idyllisk (til tider iallefall). Har lyst til å bo på en liten gård med hester, katt og hund en gang. Koselig!
    I dag har jeg ferie faktisk. Skal på festival til uka, og så er det tid for jobb igjen.

    SvarSlett
  2. hei.
    ja så vakkert, å du får formidlet helt herligheten så nydelig,
    ha en fantastisk søndag vidre.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Så mange flotte bilder! Jammen er det fint og idyllisk på bygda ;o) Det er vertfall helt sikkert! Ønsker deg en flott søndag. Klemmer fra Cecilie

    SvarSlett
  4. Så vackra bilder! Visst har vi fint här i Norden så här på sommaren!!! :-)

    Ha en fin början på den nya veckan!

    Kramar
    Sari från Puumuli

    SvarSlett
  5. Utrolig flotte bilder ;-) og fin blogg. Jeg ble veldig inspirert og tar på meg støvlene å rusler ut å knipser litt bilder!

    Ønsker deg en riktig god sommer ;-)

    Vibeke

    SvarSlett