mandag 19. mars 2012

TJUVSTARTING

 Har tjuvstartet bærsesongen litt. Jeg blir så fristet når store og røde bær ligger rett i nesehøyde i hyllene i butikkene nå. Til sommeren skal vi plukke gode og norske bær og fryse ned. Jeg har sagt det før her på Livs Lyst, vi skal hamstre og tære på dette utover året og vinteren igjen. Hihi. Men så ble det litt tjuvstarting i dag altså.

Jeg laget meg nemlig en liten hverdagsdessert. Rakk så vidt å ta bilder før det hele var fortært...
 
Ingredienser

Pisket krem (eller Menkomel som jeg brukte i dag)
Noen deilige røde jordbær
Knust sjokolade (70 % kakaosjokolade) drysses over

Veldig enkelt, raskt og jeg lover; Nam!

14 kommentarer:

  1. Dette så fantastisk deilig, og ikke minst, sommerlig ut. :)

    SvarSlett
  2. Så deilig med dessert sånn i hverdagen!
    Får minner av sommer, sol og båtliv når jeg ser de herlige jordbærene!!
    Gleder meg:))

    Klem

    SvarSlett
  3. Mmmm, friske bær er herlig, spess litt ut på sommeren når de er smakfulle og modne! :-) Men gjør seg bra i dessertskålen nå også ;) Ble frosne jordbær og blåbær i smoothie variant på meg til (deler av) frokosten i dag :)

    SvarSlett
  4. Mmm, det så deilig uut!
    Kjøpte selv jordbær i dag, deilig med vaniljekesam og annet oppskåret frukt!
    Ønsker deg en finfin uke!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  5. Ser deilig ut! Bærene er iallefall vakre.

    SvarSlett
  6. Så snadder ut. Jordbær er en stor favoritt her i gården også :). Gleder meg til jorbærsesongen er i full gang.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for du stemte på oss Liv! Jeg ble kjempeglad. :)

    SvarSlett
  8. Så nydelig ut!
    En smak av sommer....

    SvarSlett
  9. Sommerstemning med jordbær!
    Ønsker deg en riktig fin uke!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  10. Ååå fikk vann i munnen da jeg så det vakre bildet med den ene bæren... Det enkle kan være så urolig vakkert!

    SvarSlett