tirsdag 28. august 2012

KLIPPE DET SOM KLIPPES KAN

Jeg har alltid likt grusede landeveier så godt. Slike veier som egner seg særs godt til å tusle av gårde med sommersandaler på vei til et deilig ferskvanns-bad en sen sommerkveld. Det er min forestilling. Min forestilling om veiene der gresset får gro som en rand midt i. Jeg syns rett og slett de er nydelige. Tror jeg har skrevet om noe lignende tidligere, så jeg skal ikke utbrodere det noe særlig mer. Dere har skjønt at jeg liker slike veier og da har jeg jo fått frem mitt poeng. Og opp til gården finnes en slik vei. En lang og bratt en. Og nå har den blitt så fin! Thomas og jeg har nemlig vært ute med gressklipperen. Kantene er klippet. Thomas gikk foran med motorsag. Etter kom jeg og klippet over det som klippes over kan. (Til og med en liten padde!! Men det gikk heldigvis bra med den!!!) Gressklipperen vår er tung og veien er som sagt bratt, så jeg klippet nedover og så kom Thomas og hentet meg i traktor-grabben oppover! Kjekt? Jeg syns forresten at det var skikkelig koselig å sitte på grabben mens det gikk i ca 10 km/t oppover i skogens ro. Opp til gården. Ned igjen med klipperen. Opp igjen i grabben. En skal jo ikke slite seg helt ut heller. Hihi. Vet ikke hvor mange turer det ble jeg, men vi holdt på hele dagen. Og det ble så fint!

14 kommentarer:

  1. Hi, hi, synd du ikke fikk et bilde av deg når du sitter i grabben. Flinke dere har vært ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hadde tenkt det skjønner du, men så kokte det bort i kålen... dere får heller se det for dere. Det var som sagt riktig så koselig! hihi

      Slett
  2. Hei Liv!
    Takk for sist!!
    Det er mye jobb med å klippe gresset, men god trim!!
    Ha en fin tirsdag!
    Klem Bodil

    SvarSlett
    Svar
    1. *takk for sist ;O)

      Ja, det er litt jobb, men jeg bruker å like det. Har ikke sånn fremdrift på klipperene våre, så det er nokså tungt, men det er fordi jeg tar det som en trim - som du også skriver her.

      Fiiin tirsdag til deg også!

      Slett
  3. Du deler alltid så god stemning i bildene og tekstene dine! Er så moro å følge dere oppe på gården, og jeg vet at drømmen om min egen ikke blir mindre av å lese hos deg!! :)

    Ha en fin dag!
    -Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, Mari. Du må bare drømme videre. Det er absolutt ingen umulighet å finne gården dere kan bo på. Jeg har så stor tro på det. Det skjedde jo med oss, og det kan skje med dere. Det ble ikke en gård jeg hadde sett for meg. Jeg hadde ikke tenkt at det skulle være så bratt og ulent, men så lærer man å bli glad i det.

      Masse lykke til med både drømmer og konkret leting!!!

      Slett
  4. Herlig.
    Jeg har også en slik grusveg, men kan ikke klippe kantene for der vokser det markjordbær:)

    :) Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, da kan du ikke klippe der ;O) hihi.

      Slett

  5. Hei Liv!

    Det er alltid så koselig å lese bloggen din!
    Alltid fine bilder og hyggelig/morsom og ofte lærerik lesing!
    Veien har helt sikkert blitt kjempe fin - dere er så flinke : )
    Ha en fin-fin dag!

    Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Å- jeg blir så glad for slike kommentarer. Det gleder meg litt ekstra at det kanskje kan gå an å lære litt her inne på Livs Lyst.

      Tusen takk for at du forteller meg det!

      Slett
  6. Veien ble nok fin...Flinke dere er..En må
    bare se på det som en god trim,og etterpå
    er det bare å nyte resultatet...

    Nyt uken!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal love deg at det ble et frisk utendørs bad den kvelden etter å ha svettet opp og ned de bakkene hele dagen. Men vi nøyt det vi. Fra A til Å. Veldig moro å holde på med sitt eget.

      Slett
  7. Ingenting er som nyklippet og ryddet områder. Man blir så fornøyd med seg selv at man (i alle fall jeg) kan sette meg ned å se og nyte arbeidsdonten etterpå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det føles riktig så godt etterpå. Og nå er det så koselig å komme kjørende oppover den gamle veien.

      Slett