tirsdag 5. februar 2013

OPPSKRIFTER PÅ VEI

Tenk at det skulle ta så av i forbindelse med denne Koftejakten! At det skulle bli så interesse for det, hadde jeg faktisk ikke sett for meg. Dette er jo gamle travere som hadde sin storhetstid på 50-tallet kanskje? Så det er kjempe gøy at folk vil ta ta opp tråden igjen!! Og strikkepinnene ;O)

Lev Landlig (utgave 2 - 2013) har også hevet seg med i jakten og har laget en fin to-siders annonse til jakten vår.

 Jeg får daglig mailer fra dere og jeg har ikke hatt sjans til å svare på alle... Men alt som sendes av tips, bilder og spørsmål blir lagret i arkivet her hos meg. Og nå har altså tiden kommet for å legge ut oppskrifter for de jeg til nå har fått inn. Jeg kommer til å legge ut oppskrifter fortløpende. Så følg med i den store Koftejaken!

***
Har du spørsmål eller tips, så send meg gjerne en mail du også.

7 kommentarer:

  1. Så moro!!
    Fikk du mailen fra meg med oppskrift på Telemarkskofta? Jeg prøvde på noe nytt, skanna på kopimaskinen og sendte rett derfra... Skjønner? Derfor vet jeg ikke om den har kommet fram...?
    Spennende, dette her, altså!
    Hilsen Inger

    SvarSlett
  2. Det gledes til oppskriftene kommer :)

    SvarSlett
  3. Synes det er veldig spennende å følge med på koftejakta her :) Det er jo så mange fine! Datteren min på snart 23 er veldig flink til å strikke, men har ikke prøvd seg på mønsterstrikk med flere farger enda. Etter at jeg viste henne bloggen din, så har hun fått veldig lyst på sin egen kofte, og vil strikke den selv. Hun har fallt for Telemarkskofta. Blir det lagt ut mønster på den, eller er mønsteret å få kjøpt? (Spurte ei som jobber i Husflidsbutikk i Porsgrunn, men hun visste ikke om denne..).
    Takk for veldig inspirerende og koselig blogg :) God helg:)
    mvh Tanja

    SvarSlett
  4. Hei
    Lurer på om du kan være behjelpelig med oppskrift på Romsdalskofta? Om det koster noe betaler jeg det. Håper på positivt svar.
    Vennlig hilsen
    Anna Katarina Braunsek

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anna Katarina
      Jeg har dessverre ikke oppskriften til Romdalskofta liggende, men kanskje du kan prøve Koftegruppa på Facebook? Er du medlem der? Der ligger tusenvis (!) av de gamle oppskriftene. Helt gratis. Jeg ser også over i kommentarfeltet her at Gitte Bettina Lauridsen skriver til noen at hun kan sende oppskriften, så kanskje har hun den fortsatt tilgjengelig? Håper du finner ut av dette. Lykke til!

      Slett