onsdag 15. mai 2013

SOMMERKLEDD DAGSENG

Vi har en liten dagseng stående på toppen av trappen i gangen. Nå er den kledd med sommerstoffer og farger. Det går i de lyse pastellene. De passer til veggene her oppe og til hele huset i grunn. Teppet på sengen er et gammelt dyneteppe. Putene er både kjøpt nye og brukt. Jeg er spesielt glad i den broderte (som står på hodet ;O). Den fant jeg på et loppis en gang. Absolutt mulig å finne slike ting der. Jeg holder faktisk alltid et ekstra øye åpent for slike broderte puter. Enten er de fine som de er eller så kan de sys om til mer spennende ting. Den gamle filleryen på gulvet er nokså kort. Passer foran en seng og har fått nye endestykker i blåstripete stoff. Fotskammelen er hjemmelaget og bøkene skal jeg innrømme ligger mest til pynt nå. Jeg har kjøpt mange slike gamle bøker på loppiser også og faktsik har jeg lest de fleste! Kjempe gøy med gamle romaner. Man lærer masse av hvordan ting var. Særlig liker jeg de fra 50-tallet. 

6 kommentarer:

  1. Det ser veldig koselig ut i lyse fine farger ! Skammelen er kjempesøt ! Jeg pleier også se etter gammle puter på loppemarked , og har fått tak i noen fine eksemplarer . Fin dag til deg !

    SvarSlett
  2. Så fin den ble da. jeg har også en gammel seng. Må finne på noe sånt jeg også.
    Klemz

    SvarSlett
  3. Hur fint och mysigt som helst. Ja tänk va mycket fint man hittat på loppis genom åren...tur att dom finns.
    Fin dag till dig
    Kram Liselott

    SvarSlett
  4. Så koselig og sommerlig:) Blåfargen på veggen er også veldig fin:) Her snør det i dag så jeg trengte litt sommerinspirasjon!

    SvarSlett
  5. Hei på deg!
    Så koselig!!! Kunne bare sommeren og varmen komme i år!!
    Vi regner jo nesten bort om dagen, og dagene går.
    Det er jo snart 17. mai!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  6. Så utrolig koselig :)
    Herlige sommerlige farger:)
    Ønsker deg en strålende 17 Mai:)
    Klem Merete

    SvarSlett