tirsdag 11. juni 2013

ARBEIDSFORKLE

Det blir noen hopp mellom innleggene her på Livs Lyst i sommer, men det er altså viktige ting på gang: Livet på landet nytes! Og sånt tar tid ;O) Det har vært drømmedager på den lille gården vår nå. Vi er i gang med huset (!) og jeg tripper fornøyd rundt på tunet (her skulle det stått: sammen med hønene, men siden vi ikke har det:) med mitt lille arbeidsforkle. 

Det er så kjekt med forkle når det er sommer og en går med skjørt uten lommer. Ikke bare er det praktisk når man skal ut og plukke blomster, men i det kan jeg ha mobilen når det trengs og noen lette hageredskaper om det skulle være ønskelig. Eller kanskje et skrujern eller en hammer? Jeg har egentlig lyst å lete frem gamle forkler i bruktbutikker fremover. Kjempe gøy med noen gamle i koselige stoffer! Alle husmødre hadde jo i sin tid forkler rundt livet. Det bør være flust av dem og de er jo supersjarmerende! Og det kan da ikke skade å bruke dem litt alternativt? Kommer jeg over noen koselige på et eller annet loppis, så skal jeg jammen vise dere. Foreløpig koser jeg meg med dette.

*Jeg har tatt en hel liten bildeserie fra gården de siste dagene og jeg har tenkt å vise dere. Så fremover i den aller nærmeste fremtid vil det dukke opp flere bilder. Om dere har lyst å se :O)

12 kommentarer:

  1. Forkledet ser veldig smart ut, har funnet et mønster og tenkte jeg ville sy meg forkle i sommer...har til uvane å putte alt i bh'en når jeg ikke har lommer og det er verken særlig pent eller praktisk :-) (ikke er det plass til hammeren heller) Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha! Det er bra vet du. Ja, du får nok sy deg et forkle. hihihiii
      Og det er jo dessuten en superidè. Jeg har kjempe lyst å sy jeg også. Finne noe fint stoff... ja, det hadde vært kjempe gøy.
      Dessuten kan man få det så stort eller lite som man vil.

      Å... dette er en god ide altså!

      Lykke til du og!

      Slett
  2. Så herlig Liv :)
    Synes du prioriterer HELT riktig- livet på landet skal nytes!! :D
    Fint og praktisk forkle..det er i det hele tatt mye fint fra den serien der...(ønsker meg...)
    Kos deg masse!
    Klem Wenche

    SvarSlett
  3. Herlig forkle til ditt florlette sommerskjørt:)
    Gleder meg til å se både livet på gården og fine forklær.
    Ha en fin sommerdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja håper jeg får tak i flere forkler.
      Det hadde vært så moro.
      Da kan man jo gni litt jordete fingre på dem også. Når man surrer rundt og ordner i beddene.
      Kan ha flere for det blir kjekt å bytte litt på når det trengs! Juhuuu!

      Slett
  4. Liker det jeg ser 😉 forkle og skaut, hvor sjarmerende er ikke det !! Gubben ler av meg som sier jeg vil begynne å daglig gå med skaut her hjemme, hihi...

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig vet du! Til sitt bruk, fungerer det jo.
      Kanskje jeg skal finne frem et skaut jeg også? hoho
      Det gjelder jo bare å bruke det litt smart. Og kjekt da - på en "bad-hair-day"!

      Slett
  5. Veldig fin forkledet du har lage. Herlig med hvit klær og grønn natur.
    Fantastisk tid vi har nå... sommeren kommer... blå himmel, sol og deilig varm med fargerik blomster overalt. Ha en fin uke fortsatt. Hjertelig hilsen jeg sender deg.
    Klem Viola

    SvarSlett
  6. Viktig å nyte lvet på landet :) spennende at dere er i gang med huset! Gleder meg veldig til bildeserie :)

    SvarSlett
  7. Forklær er så koselig! Jeg har flere liggende etter min mormor, hun gikk alltid med forkle på kjøkkenet når hun lagde mat for ikke å søle på klærne sine. Det skulle ikke forundre meg om noen av frklærne jeg har etter henne stammer fra hennes mor igjen......

    SvarSlett