fredag 16. august 2013

TRESKJE OG METALLBOKS

Vil bare tipse om en morsom liten sak - som muligens har vært i salg lenge, men som jeg oppdaget her om dagen. Vaniljesukkeret har kommet i metallbokser i stedet for papp og de var jo så søte! Søte og gammeldagse. Det kan jeg like. Trenger ikke putte det på Norgesglass da.

Fikk også tips om engangsbestikk laget i tre her om dagen. Det visste jeg heller ikke at fantes. Må innrømme at det går i en del plastikk og papp (fy fy) på camp-gårsdprosjektet vårt. Det er jo klart mer lettvindt og så slipper jeg de alt for store oppvaskene til daglig i alle fall. Men da var det moro å kjøpe inn engangsbestikk i tre.

Dette var nytt for meg (- mulig jeg ikke følger så godt med ;O).
Kanskje var det nytt for deg også?

*Vaniljesukker (og bakepulver) i metallboks - kjøpes på vanlig dagligvare.
*Engangsbestikk i tre - kjøpes på Europris og koster ca det samme som plastikk.

12 kommentarer:

  1. Så genialt tips med engangsbestikk i tre :-)
    Jeg er ikke spesielt glad i det plastbestikket du får kjøpt -
    men dette kunne jeg overlevd :-)
    Og det hadde vært deilig å slippe litt oppvask - spesielt på setra.

    Tusen takk for tipset - da skal jeg jammen være på jakt og se om jeg får tak i dette :-)

    Ha en fin fin helg :-)

    SvarSlett
  2. Er det virkelig mulig? Engangsbestikk i tre? Det visste jeg ikke, altså. Og tom fra Europris, da koster det vel ikke en formue heller. Skal jammen huske på det neste gang det blir nødvendig med engangs.

    SvarSlett
  3. Så flott med de metallboksene.
    har savnet dem. skal kjøpe jeg og.
    god helg.
    klem TOVE

    SvarSlett
  4. Artig med vaniljesukkerboksen,jeg har en fra sist
    det var i metallboks.Jeg lånte bort boksen med
    bakepulver,da fikk jeg igjen den i plast.Kanskje
    den kommer i metall også?Da skal den ikke på lån.
    Ha en fin helg på gården,regner med dere skal dit.

    SvarSlett
  5. Treskeia var skikkelig flott! Elsker treredskaper; det er stort sett det eg bruker når eg lager mat. Desse er jo flotte å ha til pålegg også!

    SvarSlett
  6. Vaniljesukkeret og bakepulveret har iallfall vært i hele sommer, fikk tak i det tidlig i sommer iallfall og ble så glad når jeg så det var i metall igjen :)

    Men engangsbestikk i tre viste jeg ikke om, får nok innom Europris neste gang jeg er på tur :)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  7. Kjempe artig at boksene er kommettilbake i metall igjen:)
    Boksene er jo så koselig med det gamle:)
    Ønsker deg en herlig helg
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Det finnes også engangsbestikk laget av mais og engangstallerkner laget av palmeblader. De kan selvfølgelig vaskes opp for hånd, og så skal de kastes i komposten. Veldig bra for miljøet og veldig bra for oss alle som lever i miljøet.

    SvarSlett
  9. Man får også kjøpt engangsbestikk laget av mais og engangstallerkner laget av palmeblader (kan selvfølgelig vaskes opp for hånd) De kastes i komposten, hvor de brytes ned. Bra for miljøet og bra for alle oss som bor i miljøet!

    SvarSlett
  10. Har oppdaget at bakepulver og vaniljesukker er kommet i metall for ikek så lenge siden jeg også. Men at det finnes engangsbestikk i tre - den var ny.. Må nesten innom å sjekke om jeg finner neste gang.. Takk for tips..

    Go helg til deg :)

    SvarSlett
  11. Har sett metallboksane. Fine!
    Men trebestikk var smart og fint :-)

    SvarSlett
  12. De kom rett før sommern artig bruker dette mye da jeg lager vaffel for Hei Fotball :)

    SvarSlett