onsdag 9. oktober 2013

OPPRYDDING

Vi har opprydding her i huset om dagen. Vi skal jo rydde plass til en liten kropp til og til det utstyret man trenger. Og jeg må jammen si at jeg nesten blir helt oppgitt. Utrolig hva man har samlet på i skuffer og skap! Det vil jo ingen ende ta. Vi rydder, kaster, gir bort, sender videre, setter på loftet... og enda syns jeg det nesten ikke minker. Skulle virkelig ønske jeg var litt mer "rundhåndet" når det gjelder dette. Heter det ikke det? Rundhåndet? Vært flinkere til å kvitte seg med flere ting.

I en kommode på kontoret var tre store skuffer fulle av papp, papir, gamle kort, binders, konvolutter... Men... man kan da ikke kaste alt?! Jeg klarer det ikke. Man får jo bruk for det en vakker dag. Gjør man ikke? Så nå finner mine sorterte "hobbysaker" veien inn i et annet møbel etter å ha blitt møysommerlig gått igjennom. Litt mindre har det jo blitt og nå vet jeg i alle fall hva jeg har. Om ikke annet.

Og jeg er sikker på at jeg får bruk for det en vakker da. Nokså sikker på det... Tror jeg...

-puh-

10 kommentarer:

  1. Hei høpp!

    Jeg har også hatt en opprydding på hobbyrommet.Vanskelig å kaste for som du sier en kan
    få bruk for det en dag.Noe ble jeg kvitt,men det viktigste var at jeg nå vet hva jeg har:)

    Nyt dagen!

    Klem

    Linda

    SvarSlett
  2. Ja,litt opprydning er bra.Om man bare får kommet igang....
    Som du sier,en kan jo få brukt for det en dag.God følelse etter en har fått rydda å sotert å kanskje kasta litt.
    Ha en fin høstdag!



    SvarSlett
  3. Hehe, du har kommet i bygge rede perioden.....
    Bare pass på å ikke ta for hardt i. Det er nå utrolig deilig å få unna litt nå, for det blir en stund til neste gang.
    Hilsen mamma til 3.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er akkurat det. Jeg vil så gjerne at mest mulig på plass ;O)

      Slett
  4. Å rydde med barn i hus er som å måke snø i snøstorm var det en som sa til meg da jeg skulle ha førstemann. Nå har jeg fire og hun hadde helt rett...men litt sjarm er det jo også da, med alt det rare de finner på. Bukselummer er gøyale, der har jeg funnet alt fra dørvridere til kunstgress :-). Lurt å spare på de hobbygreiene forresten, jeg gav bort mitt...og nå måtte jeg kjøpe nytt :-). Ha en fin dag, Pam

    SvarSlett
  5. Hei Liv :-)
    Såå flinke dere er som rydder!! Takk for inspirasjonen :-)

    Det er akkurat som en får litt ekstra rydde glød når en går sånn og venter på noe koselig :-)
    Jeg husker når jeg ventet sistemann da var jeg så i farten. Jeg ryddet og vasket, alt i fra inni kjøkkenskap til tak og vegger...energien ville ingen ende ta :-) og når en gikk sånn og ventet var det godt å bruke dagene på noe som gav så trivelige resultater. Dagene fløy og jeg hadde sikkert nabolagets ryddigste hjem...hihi..
    Jeg husker en jordmor sa at det ofte ble slik for noen på slutten av ventetiden. Rede bygging på en måte kalte hun det.. Og det er jo kanskje akkurat det det er...en måte å forberede ett nytt lite menneskes ankomst ♥

    Kos dere masse videre!!
    Ingrid :-)

    SvarSlett
  6. Ja, det er utrolig hva man kommer over når man begynner å rydde.... Man sparer på så mye:)
    Blir kjempe kos å få en liten inn i huset snart:) det er en berikelse å få oppleve dette, bare å glede seg:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Ja en samler på en hel masse som en sikkert for brukt for en vakker. dag.
    Flinke dere som rydder opp og gir bort. Skulle gjort det her også.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  8. Jeg sparer på så masse. Alt fra postkort som en kanskje en dag bruker eller som er for søte til å kaste - til glass og pyntegreier jeg har fått igjennom årene som jeg ikke har fått meg til å kaste fordi jeg jo har fått det av noen. Men som jeg ligger nedpakket i esker og skap fordi jeg egentlig ikke liker de selv. Nå har jeg omredet leiligheten min litt og faktisk begynt å sette ting i en gi-bort/kaste eske. Føles deilig.

    Håper du har en fin torsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så lurt det var! En gi-bort-kasse. Så kan folk forsyne seg når de kommer på besøk? Det syns jeg i alle fall var en god idè. ;O)

      Slett