torsdag 23. januar 2014

*STJERNERUTER*


Etter gårdsdagens røsj, må vi jo nesten feire med å legge ut en ny kofteoppskrift!

Jeg må bare først fortelle at innslaget NRK Telemark laget ble også sendt på NRK Sørlandet. Dessuten ble jeg på direkten intervjuet på en lokal Østfoldsending i går også. Alt handlet så klart om Koftejakten!

Men: Denne skjønne koften i en herlig blåfarge med "stjernefnugg" skal også få være med i den store Koftejakten. Den var tidligere med i en reportasje i Lev Landlig og i det nyeste bladet blir navn og oppskrift etterlyst av en leser. Den har ligget her i arkivet og med god hjelp fra flinke lesere, kan jeg nå med glede meddele til denne leseren og andre interesserte at oppskriften - den skal dere få!
_________________________________________________________________________________
*Stjerneruter*
Oppskriften er fra Sandnes Garn. Nummer K250:



_________________________________________________________________________________

20 kommentarer:

  1. deilig blåfarge, finere enn mønsterbildet synes jeg! Det er duket for en kofterenessanse etter denne innsatsen, Liv

    SvarSlett
  2. Nydelig kofte! Men hvilket garn? Ser ikke noe om garnforslag. . .

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror garnet som opprinnelig er anbefalt er gått ut, men en strikkebutikk vet sikkert hva som kunne egne seg.

      Slett
  3. Ah, den er flott, farmor min strikket den og ʕ´ᴥ`ʔ
    Beatrice

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg Bea. Den er kjempe flott!

      Slett
  4. gorgeous!!!!
    perfekt job....jana from Slovakia

    SvarSlett
  5. Oi, så fin ♥
    Vet du hvilket årstall den er fra også kanskje?
    Jo eldre jo bedre... jeg skal definitivt skaffe meg en kofte etter hvert :)

    SvarSlett
  6. Again, a beautiful pattern. I found your blog a few days ago and it's nice, cosy en very interesting. Lovely pictures!
    Your search for beautiful norwegian sweaters is what I like. I am from Holland and "read" your blog via Google-translate. Very strange and it's something I don't like so much. I think, there are many, many (wo)men who like the patterns on your blog, in and OUT your country. My question is: Is there a possibility that someone could translate the patterns in English? Yes, it's a lot of work but your BEAUTIFUL Norwegian sweaters will be knitted with proud outside your country. That's what I like to do. Enjoy your search and your blog and everything in your life.

    SvarSlett
    Svar
    1. I agree! When I read the translations, the use of certain words makes it impossible for me to understand.

      Anyone?? Please!

      Slett
  7. Denne nydelige jakken kan strikkes i de fleste garn med strikkefasthet på 22-24. Smart, Falk, Rubin, Silja, Merino Extra Fine m.m.
    Jeg skal strikke den i Silja snart :)

    SvarSlett
  8. Denne nydelige jakken kan strikkes i de fleste garn med strikkefasthet på 22-24. Smart, Falk, Rubin, Silja, Merino Extra Fine m.m.
    Jeg skal strikke den i Silja snart :)

    SvarSlett
  9. la couleur est fantastique!
    Chrystel

    SvarSlett
  10. Hurraaaaa!!!
    Den har jeg ventet på :) så bra Liv :)
    Tusen takk!!

    God helg :) klem Wenche

    SvarSlett
  11. Har alltid hatt lyst til å lære å strikke skikkelig, og dine kofter gir meg enda mer lyst til å lære!
    De er nydelige!!
    Herlig inspirerende:-)

    Takk for at du deler og God helg!

    SvarSlett
  12. Garnet heter vel "Triplex", synes å huske min mor strikket med garn av det navnet.

    SvarSlett
  13. Denne kofta er jeg så heldig å ha arvet av min olderfar i fra ca 1917. den rr i fargene offhvite og brun. :-)

    SvarSlett
  14. Is it possible to get this translated to English? It is so beautiful!

    SvarSlett
  15. So pretty, would love to make this.

    SvarSlett
  16. Denne strikka eg i min ungdom, og har henta den fram frå "fjernarkivet" etter over 30 år. Har aldri klart å kvitte meg med den, for den var ganske strevsom (men gøy) å strikke. Veldig kjekt å ta den i bruk igjen etter så mange år.

    SvarSlett